SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Interia z Polsatem znów przed Wirtualną Polską. Dłużej na TikToku

Grupa Polsat-Interia ponownie wysunęła się pod względem zasięgu nad Grupę Wirtualna Polska. Wydłużył się średni czas korzystania z TikToka, wzrost użytkowników osiągnęło Temu, a na komputerach zmalały wyniki Netfliksa. Z Mediapanelu tymczasowo usunięto zestawienia domen oraz kategorii tematycznych.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Według wyników badania Mediapanel w kwietniu br. strony i aplikacje internetowe Grupy Google przyciągnęły 28,42 mln polskich internautów (co dało 95,69 proc. zasięgu), każdego średnio na 20 godzin, 10 minut i 39 sekund. Miesiąc wcześniej odwiedziło je 28,89 mln użytkowników, spędzając przeciętnie po 20 godzin, 52 minuty i 50 sekund.

Meta Platform miesiąc do miesiąca zanotowała spadek liczby odwiedzających z 25,1 do 25 mln oraz przeciętnego czasu korzystania z ok. 24 godzin do 23 godzin, 12 minut i 17 sekund.

Na trzecie miejsce pod względem zasięgu znów wskoczyła Grupa Polsat-Interia, drugi raz w historii wyprzedzając Grupę Wirtualna Polska (pierwszy raz miało to miejsce w styczniu, Grupa Polsat-Interia wysunęła się też wtedy nad Grupę Ringier Axel Springer Polska). W kwietniu zanotowała niewielki spadek liczby użytkowników (z 20,98 do 20,91 mln), natomiast w serwisach i aplikacjach Grupy WP liczba odwiedzających zmalała z 21,27 do 20,85 mln.

Spory spadek zanotowała Grupa Allegro (z 20,61 do 20,1 mln), przez co została wyprzedzona przez Grupę Ringier Axel Springer Polska. Platforma Temu, zapewniająca cały ruch Grupy Whaleco, osiągnęła wzrost z 14,09 do 14,74 mln użytkowników. Natomiast na TikTok liczba internautów zmalała z 13,99 do 13,29 mln, ale średni czas spędzony przez każdego wydłużył się z 17 godzin, 7 minut i 10 sekund do 17 godzin, 31 minut i 40 sekund.

Na razie bez rankingów domen, będą zmiany w Mediapanelu

Jak już informowaliśmy, odpowiadające za Mediapanel spółki Gemius (zajmuje się realizacją) i PBI (jej udziałowcami są czołowi wydawcy) zdecydowały się na zmiany, w efekcie których zmuszanie internautów do przeklikiwania np. przez stronę główną, żeby przeczytać właściwy tekst, nie będzie wpływać na wyniki odwiedzalności.

- Obecnie pracujemy nad rozwiązaniem, które ma oszacować i wyeliminować ten wpływ. Do momentu wypracowania rozwiązania (co powinno nastąpić od wyników za czerwiec br.) zawieszamy prezentowanie w zagregowanych miesięcznych wynikach rankingów domen oraz udostępnianie rankingów dla kategorii tematycznych i funkcjonalnych. Obecnie rankingi mogą nie odzwierciedlać rzeczywistej pozycji danego serwisu - przekazano w komunikacie.

Według Mediapanelu w kwietniu z internetu skorzystało w Polsce 29,7 mln osób, a każdego dnia robiło to średnio 25,4 mln.

Krócej na Netliksie na komputerach

Na komputerach Grupa Google zanotowała 20,42 mln użytkowników oraz 5 godzin, 52 minuty i 27 sekund spędzonych średnio przez każdego, wobec 22,1 mln internautów oraz 5 godzin, 57 minut i 41 sekund przeciętnego czasu korzystania w marcu.

Na Netfliksie liczba polskich internautów zmalała z 2,83 do 2,77 mln, a średni czas spędzony przez każdego - z 10 godzin, 11 minut i 44 sekund do 8 godzin, 24 minut i 29 sekund.

W mobile’u dłużej na TikToku niż Google

Na smartfonach i tabletach Grupa Google zanotowała spadek liczby użytkowników z 25,37 do 25,21 mln oraz średniego czasu korzystania z 18 godzin, 35 minut i 7 sekund do 17 godzin, 59 minut i 29 sekund.

Natomiast na TikToku przy spadku z 13,2 do 12,58 mln odwiedzających przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się z 18 godzin, 2 minut i 56 sekund do 18 godzin, 26 minut i 41 sekund. Liderem w tej drugiej statystyce pozostaje Meta Platforms, w której witrynach (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) każdy z 22,34 mln użytkowników spędził średnio 23 godziny, 51 minut i 12 sekund.

Doba w aplikacji TikToka

W czołowej dziesiątce aplikacji mobilnych dominują te należące do Alphabetu i Meta Platforms. W aplikacji Facebooka każdy z 18,06 mln internautów spędził średnio 17 godzin, 11 minut i 33 sekundy, a z tej Youtube’a 16,38 mln użytkowników korzystało przeciętnie po 17 godzin, 28 minut i 51 sekund.

Aplikacja TikToka miesiąc do miesiąca zanotowała spadek z 9,83 do 9,68 mln użytkowników, a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał z ok. 24 godzin do 23 godzin, 57 minut i 24 sekund.

Aplikacja Allegro, zdecydowanie prowadząca wśród tych audytowanych w Mediapanelu, przyciągnęła 7,94 mln internautów, każdego średnio na 2 godziny, 12 minut i 37 sekund. Miesiąc wcześniej zanotowała 7,94 mln użytkowników oraz 2 godziny, 16 minut i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Dołącz do dyskusji: Interia z Polsatem znów przed Wirtualną Polską. Dłużej na TikToku

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Skk
Nie oglądam Polsatu
4 8
odpowiedź
User
werty
No i gitara - brawo Interia
8 4
odpowiedź
User
mike
Co ma piernik do wiatraka czyli np. OLX do Interii. Jak badacze wychodzi sprzedaż truskawek w porównaniu do sprzedaży gwoździ calowych?
2 0
odpowiedź