"Rzeczpospolita" i Onet najbardziej opiniotwórczymi mediami. W czołówce Wirtualnemedia.pl
W lipcu br. media najczęściej powoływały się na informacje dziennika "Rzeczpospolita" - pokazują dane Instytutu Monitorowania Mediów. Podium uzupełniają Onet i TVN24. W czołówce najczęściej cytowanych portali są Wirtualnemedia.pl.
Na informacje "Rzeczpospolitej", lidera lipcowego rankingu IMM, inne media powoływały się łącznie 1982 razy. Na wiadomości Onetu - 1864 razy, a TVN24 - 1674 razy. „Rzeczpospolita” zawdzięcza swoją wysoką pozycję informacjom na temat referendum konstytucyjnego oraz afery GetBack, która to spółka miała mieć wgląd w adresy Polaków z chronionej bazy PESEL.
Łącznie w zestawieniu najczęściej cytowanych mediów w lipcu br. ujęto sześć tytułów prasowych, cztery stacje telewizyjne, dwie radiowe oraz trzy portale internetowe.
Czołówkę najczęściej cytowanych tytułów prasowych otwiera dziennik „Rzeczpospolita”, wyprzedzając „Gazetę Wyborczą” (1149 cytowania) i „Dziennik Gazeta Prawna” (1029 cytowań).
Najczęściej cytowanym tygodnikiem były „Sieci Prawdy”, na którego informacje powoływano się w mediach 650 razy. Pozycję lidera tygodnik zawdzięcza wywiadowi z Jarosławem Kaczyńskim. Na drugim miejscu znalazł się dwutygodnik „Wspólnota” (297 cytowań) a trzecie miejsce zajął „Newsweek” (222 cytowania).
Najbardziej opiniotwórczym portalem internetowym został Onet.pl za sprawą informacji o reformie sądownictwa w Polsce. Kolejne pozycje zajęły Wirtualna Polska (1650 cytowań) oraz wPolityce.pl (737 cytowań). Na informacje portalu Wirtualnemedia.pl w lipcu inne media powoływały się 432 razy.
Najchętniej cytowaną stacją telewizyjną był w lipcu TVN24 (1647 cytowania), który wyprzedził TVN (1296 cytowań) i TVP Info (cytowana 1150 razy).
RMF FM, zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych dzięki echom wypowiedzi Kornela Morawieckiego, informacjom na temat ustawy IPN i sporu o Sąd Najwyższy. Radio wyprzedziło PR1 (862 cytowania) oraz TOK FM (492 cytowania).
„Dziennik Gazeta Prawna”, cytowany 1029 razy, znalazł się na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce. Wyprzedził m.in. „Puls Biznes” (507 cytowań) oraz "Forbes" (159 cytowań).
Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasowało się Radio Kraków, cytowane 145 razy. Kolejne miejsca należą do "Gazety Krakowskiej" oraz "Głosu Wielkopolskiego".
„Forbes” z liczbą 159 cytowań znalazł się na pierwszym miejscu wśród miesięczników.
Badanie przeprowadzono na podstawie 26 008 przekazów z mediów (materiałów prasowych, publikacji w portalach internetowych oraz programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 31 lipca 2018 roku. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 26 727 razy (21 184 razy w portalach, 3 305 razy w prasie, 1 665 w telewizji i 573 w radio).
Dołącz do dyskusji: "Rzeczpospolita" i Onet najbardziej opiniotwórczymi mediami. W czołówce Wirtualnemedia.pl