„Rzeczpospolita” przed Radiem ZET i RMF FM w cytowalności, Wirtualnemedia.pl na 4. miejscu wśród portali
W marcu br. najczęściej cytowanym polskim medium była "Rzeczpospolita". Wśród serwisów internetowych liderem był wPolityce.pl, a w czołówce tej kategorii znalazł się portal Wirtualnemedia.pl - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.
W rankingu najczęściej cytowanych mediów w marcu br. na fotelu lidera znalazł się dziennik "Rzeczpospolita", wyprzedzając stacje radiowe Radio ZET i RMF FM. Na kolejnych miejscach uplasowały się "Gazeta Wyborcza" i telewizja TVN24.
W Top 15 zestawienia znalazło się w sumie 8 tytułów prasowych, 3 stacje radiowe oraz po 2 stacje telewizyjne i serwisy internetowe.
W marcu dużą uwagę mediów zwróciła wypowiedź Le Pen na temat sojuszu z PiS. Często poruszano także temat związany z wyborem szefa Rady Europejskiej. Ponadto kontynuowano kwestię wypadku premier Beaty Szydło.
Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych marca znalazła się "Rzeczpospolita", która wyprzedziła "Gazetę Wyborczą" i "Dziennik Gazetę Prawną". Wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce zajęła "Gazeta Polska", a miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media, był "Forbes".
Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24. Na drugiej pozycji znalazły się cytowania Polsat News, a na trzeciej - TVN.
Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie Radia ZET, a na kolejnych miejscach znalazły się RMF FM i PR1.
Wśród najczęściej cytowanych portali na pierwszym miejscu sklasyfikowano wPolityce.pl, za którym uplasowały się serwisy Onet.pl i WP.pl. Na informacje z portalu Wirtualnemedia.pl powoływano się 80 razy.
Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był "Dziennik Gazeta Prawna", wyprzedzając "Puls Biznesu" oraz "Forbes".
Z kolei najczęściej cytowanym medium regionalnym w marcu br. było Radio Szczecin. Na drugim miejscu ex aequo znalazły się "Dziennik Zachodni" i Radio Gdańsk.
Analiza została przeprowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów na podstawie 7286 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1-31 marca 2017 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z innych mediów 7342 razy (3381 razy w prasie, 2959 w telewizji i 1002 w radio). Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN Turbo, TVN Meteo, Polsat, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio ZET, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin). Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radia i telewizji, w których pojawiały się nazwy tytułów prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie nie obejmuje cytowań opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” przed Radiem ZET i RMF FM w cytowalności, Wirtualnemedia.pl na 4. miejscu wśród portali