Multimedia Polska chce utrzymać w 2008 r. 14-proc. wzrost sprzedażyz I półr.
Spółka Multimedia Polska, dostawca usług telefonii, internetu itelewizji kablowej, w I połowie roku zanotowała 14-proc. wzrostprzychodów i chce go co najmniej utrzymać w drugim półroczu,poinformował prezes Andrzej Rogowski w piątek.
"Chcemy przynajmniej utrzymać tempo wzrostu przychodów z Ipołowy roku" - powiedział Rogowski podczas konferencji prasowej.Grupa Multimedia Polska miała w I-II kw. narastająco 231,7 mln złprzychodów wobec 202,5 mln zł przychodów przed rokiem.
Wzrost przychodów wynika główne z poprawy wskaźnika usług (RGU -Revenue Generation Unit) wykupionych przez jednego abonenta, którywyniósł w II kw. 1,62 wobec 1,45 rok wcześniej.
"Koncentrujemy się obecnie na dosprzedawaniu kolejnych usługnaszym obecnym abonentom" - powiedział Rogowski. Spółka podała, żeok. połowa jej przychodów przypada na sprzedaż telewizji kablowej,a po jednej czwartej na usługi głosowe i dostęp do internetu.
ARPU (przychodów na jednego abonenta) wyniósł w II kw. 58,6 złwobec 58,5 zł w I kwartale tego roku. "Spodziewany się raczejstabilizacji wskaźnika ARPU, niż jego wzrostu w najbliższym czasie"- przyznał Rogowski.
Na koniec II kwartału spółka miała ok. 643 tys. abonentów,którym sprzedawała 1,042 mln usług (RGU) - co oznacza, że liczbasprzedanych usług wzrosła o ponad 39 tys. w ciągu trzech miesięcy,podczas gdy liczba abonentów wzrosła jedynie nieznacznie.
Zysk netto Multimedia Polska wyniósł w I półroczu 26,1 mln zł,co oznacza spadek o 6% r/r. Spółka podała, że gorszy wynik nettowynikał głównie z ponownego przeszacowania aktywów na podatekodroczony, a także wyższymi kosztami kredytu wynikającymi z wzrostustóp procentowych. Zysk operacyjny przed amortyzacją (EBITDA) w Ipołowie roku wzrósł o 14% do 114,7 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska chce utrzymać w 2008 r. 14-proc. wzrost sprzedażyz I półr.