„Motor” zwiększa przewagę nad „Auto Światem”. „Top Gear” mocno traci
W maju 2015 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”, który zwiększył przewagę nad „Auto Światem”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto Świat Poradnik”, a najwięcej stracił „Top Gear”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w maju 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2014 roku zwiększyła się o 15,23 proc. i wyniosła 113 466 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 11,84 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 68 210 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do magazynu „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy w maju br. wyniósł 35 280 egz., po spadku o 7,55 proc. Drugą lokatę zajął magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 35 164 egz., po spadku o 14,10 proc.
Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 21,17 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 32 655 egz. Żaden miesięcznik nie odnotował wzrostu sprzedaży.
Wirtualnemedia.pl | maj | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 207 624 | 113 466 | 113 466 | 189 935 | 98 667 | 98 467 |
Auto Świat | 117 214 | 68 307 | 68 210 | 130 197 | 81 875 | 77 373 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto Świat Poradnik | 63 979 | 35 311 | 35 280 | 66 993 | 38 162 | 38 162 |
Auto-Moto | 88 000 | 35 364 | 35 164 | 85 000 | 41 135 | 40 935 |
Top Gear | 58 991 | 32 834 | 32 655 | 67 998 | 41 517 | 41 422 |
Auto Motor i Sport | 51 348 | 25 151 | 25 151 | 53 999 | 28 090 | 28 090 |
Świat Motocykli | 27 000 | 13 577 | 13 577 | 30 293 | 15 411 | 15 411 |
Automobilista | 18 700 | 7 220 | 7 150 | 19 600 | 8 411 | 8 371 |
Classic Auto | 14 000 | 6 514 | 6 514 | 14 620 | 6 817 | 6 817 |
W maju br. w porównaniu do kwietnia br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 1,76 proc., a wynik „Auto Świata” spadł o 10,96 proc.
Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 7,95 proc.) pochwalić się mógł „Top Gear”, a najwięcej stracił tutaj „Auto Świat Poradnik” - było to 21,03 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2015 | |||||
ZKDP | maj | kwiecień | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 207 624 | 113 466 | 113 466 | 208 269 | 111 638 | 111 505 |
Auto Świat | 117 214 | 68 307 | 68 210 | 125 622 | 76 861 | 76 602 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto Świat Poradnik | 63 979 | 35 311 | 35 280 | 71 991 | 44 709 | 44 677 |
Auto-Moto | 88 000 | 35 364 | 35 164 | 88 200 | 35 983 | 35 783 |
Top Gear | 58 991 | 32 834 | 32 655 | 59 978 | 30 419 | 30 250 |
Auto Motor i Sport | 51 348 | 25 151 | 25 151 | 52 420 | 27 115 | 27 115 |
Świat Motocykli | 27 000 | 13 577 | 13 577 | 27 000 | 13 888 | 13 888 |
Automobilista | 18 700 | 7 220 | 7 150 | 19 200 | 7 906 | 7 886 |
Classic Auto | 14 000 | 6 514 | 6 514 | 14 300 | 6 407 | 6 407 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” zwiększa przewagę nad „Auto Światem”. „Top Gear” mocno traci
http://magazynauto.interia.pl/najnowsze-numery/news-motor-nr-17-18-2014,nId,1413103