'Moda na sukces' nadal wygrywa z konkurencją, ale traci widzów
Nadawana w Jedynce amerykańska opera mydlana „Moda na sukces” miała w bieżącym roku nieco niższą widownię niż w zeszłym, pozostaje jednak liderem pasma, w którym jest pokazywana. Większość widzów serialu stanowią emeryci.
Średnia oglądalność „Mody na sukces” w okresie od 1 stycznia do 28 grudnia br. wyniosła 2,47 mln widzów przy udziale w rynku wynoszącym 33,81 proc. w grupie 4+. Znacznie słabiej serial wypada w grupie komercyjnej (16-49), gdzie jego udział wynosił tylko 21,08 proc. - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Rok temu widownia serialu była nieco wyższa – ukształtowała się na poziomie 2,71 mln osób przy udziałach wynoszących odpowiednio 29,80 proc. i 17,74 proc. „Moda na sukces” w tym roku, tak jak i w poprzednim, emitowana jest w dni powszednie o 16.05 i 16.30, część emisji było też w soboty o tej samej porze.
Moda na sukces | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Okres | AMR | SHR % | SHR % |
1.01 – 28.12.2009 | 2 472 696 | 29,80% | 17,74% |
1.01 – 28.12.2008 | 2 705 843 | 33,81% | 21,08% |
Mimo spadku widowni opery mydlanej, w czasie jej emisji TVP 1 jest liderem rynku, wyprzedzając TVN mający 16,65 proc. udziału, Polsat (14,14 proc.) oraz TVP 2 (9,15 proc.)
Moda na sukces na tle konkurencji | ||
Stacja | AMR | SHR % |
TVP 1 – Moda na sukces | 2 472 696 | 29,80% |
TVN | 1 381 344 | 16,65% |
Polsat | 1 172 950 | 14,14% |
TVP 2 | 759 450 | 9,15% |
Najchętniej oglądany odcinek serialu w 2009 roku miał 3,74 mln widzów. Wyemitowano go 12 stycznia br. W piętnastce najpopularniejszych tegorocznych epizodów „Mody na sukces” znalazły się tylko odcinki z trzech pierwszych miesięcy br.
Top 15 odcinków | Wszyscy 4+ | |||
Lp. | Data | Godz. | AMR | SHR % |
1 | 12-01-2009 | 16:33 | 3 744 923 | 33,64% |
2 | 27-01-2009 | 16:31 | 3 700 035 | 36,21% |
3 | 19-02-2009 | 16:32 | 3 638 683 | 34,51% |
4 | 03-02-2009 | 16:31 | 3 627 013 | 33,85% |
5 | 29-01-2009 | 16:29 | 3 588 571 | 34,89% |
6 | 04-02-2009 | 16:32 | 3 566 165 | 33,71% |
7 | 22-01-2009 | 16:31 | 3 505 699 | 32,99% |
8 | 26-02-2009 | 16:32 | 3 504 923 | 33,18% |
9 | 26-01-2009 | 16:31 | 3 503 224 | 32,62% |
10 | 15-01-2009 | 16:31 | 3 486 492 | 33,03% |
11 | 02-02-2009 | 16:28 | 3 479 780 | 35,12% |
12 | 30-01-2009 | 16:32 | 3 470 901 | 33,35% |
13 | 02-03-2009 | 16:33 | 3 456 177 | 34,53% |
14 | 23-02-2009 | 16:32 | 3 445 631 | 32,33% |
15 | 16-02-2009 | 16:30 | 3 444 588 | 32,78% |
Z danych telemetrycznych wynika, iż serial oglądają głównie kobiety, stanowiące 70 proc. widowni, osoby po 55. roku życia oraz mieszkańcy małych i średnich miast.
Moda na sukces | ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 29,56% | 61 |
|
Kobiety | 70,44% | 136 |
Wiek | 4-9 | 1,96% | 33 |
|
10-15 | 2,91% | 40 |
|
16 - 19 | 1,58% | 26 |
|
20 - 24 | 2,27% | 27 |
|
25 - 29 | 3,39% | 39 |
|
30 - 34 | 3,72% | 46 |
|
35 - 39 | 3,30% | 48 |
|
40 - 44 | 4,42% | 68 |
|
45 - 49 | 2,75% | 37 |
|
50 - 54 | 6,91% | 83 |
|
55 - 59 | 8,65% | 116 |
|
60+ | 58,13% | 307 |
Wlk. miasta | Wieś | 36,39% | 93 |
|
< 50 tys. | 27,32% | 115 |
|
50-100 tys. | 9,99% | 118 |
|
100-200 tys. | 7,40% | 93 |
|
> 200 tys. | 18,90% | 91 |
Zawód | Top management | 2,95% | 37 |
|
Pracownicy średniego szczebla | 6,70% | 47 |
|
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 11,38% | 55 |
|
Emeryci | 66,62% | 251 |
|
Inni | 12,35% | 40 |
Wykształcenie | Podstawowe | 57,89% | 128 |
|
Średnie | 30,22% | 100 |
|
Wyższe | 7,02% | 61 |
|
Inne | 4,87% | 36 |
„Moda na sukces” kręcona jest od 1987 roku, a TVP 1 operę mydlaną pokazuje od 1994 roku. Produkcja opowiada o losach rodziny Forresterów, właścicieli domu mody z Los Angeles oraz ich krewnych i znajomych.
Dołącz do dyskusji: 'Moda na sukces' nadal wygrywa z konkurencją, ale traci widzów