„Mniej cukru, soli i tłuszczu? Kupuję to!” w kampanii Instytutu Żywności i Żywienia (wideo)
Instytut Żywności i Żywienia rozpoczął ogólnopolską kampanię społeczną przekonującą, że warto czytać etykiety i kupować zdrowsze produkty spożywcze. Za przygotowanie i realizację akcji odpowiadają firmy marketingowe bringMore advertising, Profile i Media Group.
Kampania jest skierowana do wszystkich osób decydujących o zakupach produktów żywnościowych w gospodarstwach domowych. Akcja m.in. ma kształtować w nich nawyk porównywania produktów spożywczych tej samej kategorii pod względem zawartości cukru, soli i tłuszczu, których nadmiar prowadzi do ryzyka rozwoju wielu chorób.
Wynika to z faktu, że jak pokazują badania zlecone przez Instytut Żywności i Żywienia, Polacy nie potrafią świadomie korzystać z informacji podawanych na etykietach produktów spożywczych.
Kampania jest realizowana w telewizji (od 9 stycznia w TVP1, TVP2, TVN, Polsacie i stacjach tematycznych), na outdoorze (od 2 stycznia citylighty w 10 największych miastach) oraz internecie (strona kupujeto.pl, bannery w serwisach dotyczących m.in. jedzenia i sportu). Ponadto zaplanowano w styczniu konferencje prasowe w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu, Krakowie i Wrocławiu.
Budżet wszystkich działań wynosi 2,577 mln złotych. Projekt jest współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.
Za przygotowanie i realizację akcji odpowiadają agencje bringMore advertising i Profile oraz dom mediowy Media Group.
Dołącz do dyskusji: „Mniej cukru, soli i tłuszczu? Kupuję to!” w kampanii Instytutu Żywności i Żywienia (wideo)