SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ministerstwo Skarbu Państwa chce ograniczyć publikację płatnych ogłoszeń w prasie

Ministerstwo Skarbu Państwa dąży do ograniczenia emisji płatnych ogłoszeń w prasie, a docelowo być może z nich zrezygnuje. Komunikaty mają być publikowane głównie na stronach internetowych poszczególnych spółek Skarbu Państwa - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

W poniedziałek informowaliśmy o pogłoskach, jakoby z prenumeraty „Gazety Wyborczej” i promowania się w tym dzienniku miały rezygnować instytucje rządowe i spółki Skarbu Państwa. Mówiło się także o wycofaniu z dziennika zleceń na emisję płatnych ogłoszeń. Niektórzy politycy PiS przyjęli to z zadowoleniem.

Agora nie chce odnosić się do tych informacji. - Jeśli chodzi o dane dotyczące prenumeraty „Gazety Wyborczej”, to nie podajemy szczegółowych danych zarówno na temat jej odbiorców, jak i jej sprzedaży - informuje portal Wirtualnemedia.pl Agata Staniszewska, rzeczniczka prasowa Agory, zaznaczając, że spółka odnosi się jedynie do oficjalnych danych ZKDP, które publikowane są co miesiąc.

W pierwszych trzech kwartałach br. „Gazeta Wyborcza” sprzedawała się średnio w 158 620 egz., z czego 106 953 egz. stanowiła sprzedaż kioskowa, a 49 427 egz. - prenumerata (według danych ZKDP - zobacz wyniki wszystkich dzienników ogólnopolskich). Przychody ze sprzedaży dziennika wzrosły w skali roku o 2 proc. do 76,1 mln zł, a wpływy reklamowe zmalały o 4,7 proc. do 75,8 mln zł.

Jak nieoficjalnie dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, Ministerstwo Skarbu Państwa chce ograniczyć wykupywanie ogłoszeń w prasie, a docelowo zrezygnować z nich. Komunikaty mają być publikowane głównie na stronach internetowych resortu oraz poszczególnych spółek Skarbu Państwa, a nie w formie prasowych ogłoszeń. MSP chce w ten sposób zmniejszyć wydatki.

Na razie w ministerstwie trwają analizy dotyczące rodzaju informacji, które powinny być komunikowane za pośrednictwem gazet. Ewentualne ograniczenia wiążą się ze zmianą rozporządzeń, nakazujących publikację w prasie rozmaitych ogłoszeń. Z naszych ustaleń wynika, że dotyczy to wszystkich spółek Skarbu Państwa.

Komunikaty i ogłoszenia z rządowych resortów publikowane są we wszystkich głównych dziennikach, ale zdecydowanie największa część trafiała do „Gazety Wyborczej” i „Rzeczpospolitej”. Ograniczenia MSP dotyczyć będą wszystkich tytułów, nie tylko „GW” i „Rz”.

Dołącz do dyskusji: Ministerstwo Skarbu Państwa chce ograniczyć publikację płatnych ogłoszeń w prasie

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ekspert z Placu
Z daleka trzymam się od Pisu ale to akurat znakomita decyzja. Nie ma powodu, w dobie internetu, aby państwo utrzymywało michnikowy biznes, tajemnicą poliszynela jest, że papierowa GW żyje z prenumerat od platfusiarskiego bufetu stołecznego po prenumeraty w urzędach centralnych. Po kiego? Gdy prenumeraty przestały finansować GW, jeszcze silniej kasa szła na ogłoszenia, komunikaty itp. Michnik szczeka publicznie z Lisem, bo portal tego drugiego żyje z szemranych tekstów sponsorowanych społek skarbu państwa np. od dawna akcja promocyjna PKP Intercity w naTemat. Mam nadzieję, że i do naTemat się dobiorą, portal zatrudnia na śmieciówach gimbazę, poziom zerowy a kasa ze spółek skarbu płynie.
odpowiedź
User
Roman
Bardzo dobra decyzja
odpowiedź
User
Zwinna Borynna
Znakomita decyzja. Pracuję w takiej instytucji rządowej i te wszystkie ogłoszenia to jednemu psy na budę się zdają. Ty tylko napychanie kasy gazetom, których i tak nikt nie czyta. Krok w dobrym kierunku !
odpowiedź