Ministerstwo Finansów promowało Polski Ład głównie w komercyjnych mediach
Ponad 10 mln zł wydało Ministerstwo Finansów na promowanie Polskiego Ładu w mediach. Z tej kwoty niecałe 2 mln złotych skierowano na kampanie w mediach publicznych, ponad 3,5 mln zł zostało przeznaczonych na umowy dla mediów komercyjnych.
O to, ile pieniędzy resort finansów przeznaczył na kampanie informacyjne związane z wprowadzaniem Polskiego Ładu, zapytało kilkoro posłów Konfederacji i Platformy Obywatelskiej. Minister Magdalena Rzeczkowska odpowiedziała zbiorczo.
Okazuje się, że na kampanie w mediach i internecie przeznaczono łącznie 10 277 634,68 zł, w tym koszty poniesione na publiczne radio stanowiły 159 975 zł, a na publiczną telewizję – 1 824 862,4 zł. Znacznie więcej wydano na promowanie programu w stacjach nadawców komercyjnych (radio i telewizja), bo niemal 3,6 mln zł. Kampania w internecie kosztowała 144 tys. zł. Koszty promocji zostały poniesione ze środków budżetu państwa.
W kwietniu br. podobne zestawienie przygotowała Kancelaria Premiera, odpowiadając na interpelację Małgorzaty Kidawa-Błońskiej. Promowanie Polskiego Ładu w Polskim Radiu kosztowało Kancelarię 300 tys. zł., zaś na antenach TVP - 1,39 mln z. Umieszczanie tej tematyki w audycjach społecznych stanowiło wydatek kolejnych 25 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: Ministerstwo Finansów promowało Polski Ład głównie w komercyjnych mediach