MillwardBrown SMG/KRC liderem rankingu instytutów badawczych
MillwardBrown SMG/KRC jest największą agencją badawczą w Polsce w2007 - wynika z audytu zleconego przez Organizację Firm BadaniaOpinii i Rynku. Całkowita wartość obrotów w tej branży wyniosłaszacunkowo prawie 660 mln zł.
MillwardBrown SMG/KRC osiągnęła w ubiegłym roku dochodysięgające 100 mln zł, czyli jednej szóstej obrotów całej branży.Oznacza to wzrost o 16% w porównaniu z 2006 rokiem. Kolejne miejscaw zestawieniu - z zyskami przekraczającymi nieznacznie 60 mln zł -zajęły agencje ACNielsen Polska i GfK Polonia. W ubiegłym rokunajprężniej rozwijały się agencje Opinia i 4P research mix, którychobroty wzrosły o odpowiednio 74% i 65%.
Pięć największych instytutów badawczych ma łącznie 62% udziałóww rynku badań marketingowych poddanym audytowi i około 51% udziałóww całym szacowanym rynku. Z kolei 10 największych instytutów maudziały równe, odpowiednio, 85% i 71%.
Lp. | Firma | Sprzedaż w 2007 r. (netto,PLN) | Różnica w stosunku do 2006r. |
1 | MillwardBrown SMG/KRC | 98345075,71 | 16,00% |
2 | ACNielsen Polska | 62236048,31 | 4,00% |
3 | GfK Polonia | 61638009,48 | 16,00% |
4 | Grupa IPSOS | 45289028,27 | 17,00% |
5 | TNS OBOP | 39288265,06 | 7,00% |
6 | Grupa PENTOR | 38978268,56 | -1,00% |
7 | Grupa IQS and QUANT | 23810086,14 | -1,00% |
8 | PBS DGA | 20658450,92 | 24,00% |
9 | Synovate | 17639832,87 | 3,00% |
10 | AGB Nielsen Media Research | 16431407,85 | 16,00% |
11 | MEMRB International Poland | 14722069,06 | 16,00% |
12 | 4P research mix | 14221864,09 | 65,00% |
13 | Expert-Monitor | 7981076,2 | 6,00% |
14 | ARC Rynek i Opinia | 7771453,99 | 3,00% |
15 | ABR SESTA | 4846581,48 | 11,00% |
16 | Centrum Badań Marketingowych INDICATOR | 3617849,57 | 1,00% |
17 | IMAS International | 3591356,38 | -23,00% |
18 | Sequence HC Partners | 3186439,73 | -*) |
19 | Target Group | 3023947 | 15,00% |
20 | Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej | 2651313,35 | -1,00% |
21 | OPINIA | 2443644,15 | 74,00% |
22 | ALMARES Instytut Doradztwa i Badań Rynku | 2400847,99 | 23,00% |
23 | Public Profits | 1482685,54 | -*) |
24 | BCMM - Badania Marketingowe i Szkolenia | 761291,66 | -*) |
25 | P & P Consulting | 537493 | 40,00% |
Zaudytowana suma obrotów | 497554386,36 | 11,2%**) | |
Szacowana wielkość rynku | 599463116,09 | 12,30% |
*) Firma nie brała udziału w audycie za rok 2006.
**) Wzrost rynku w stosunku do roku 2006 (w oparciu o obroty 22firm, które wzięły udział w audytach za 2006 i 2007 rok).
Obroty 27 firm, które poddały się audytowi OFBOR za rok 2007wyczerpują wg szacunków 83% całego polskiego rynku badawczego.Biorąc pod uwagę agencje badawcze, które poddały audytowi swewyniki za 2006 roku, można określić wzrost ich sprzedaży napoziomie 11,2 %.
Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku skupiająca 22 instytutybadawcze zapoczątkowała audyt finansowy branży badań marketingowychw Polsce w 2000 roku. Analiza jest corocznie przeprowadzana przezniezależnego audytora wg jednolitego standardu, co zapewniawiarygodność i porównywalność danych. Lista agencji badawczychbiorących udział w audycie w poszczególnych latach nieznacznie sięod siebie różni, dlatego OFBOR przeprowadza szacunkową kalkulacjępozwalającą ocenić wielkość całego runku badań marketingowych.
Dołącz do dyskusji: MillwardBrown SMG/KRC liderem rankingu instytutów badawczych