SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

MillwardBrown SMG/KRC liderem rankingu instytutów badawczych

MillwardBrown SMG/KRC jest największą agencją badawczą w Polsce w2007 - wynika z audytu zleconego przez Organizację Firm BadaniaOpinii i Rynku. Całkowita wartość obrotów w tej branży wyniosłaszacunkowo prawie 660 mln zł.

MillwardBrown SMG/KRC osiągnęła w ubiegłym roku dochodysięgające 100 mln zł, czyli jednej szóstej obrotów całej branży.Oznacza to wzrost o 16% w porównaniu z 2006 rokiem. Kolejne miejscaw zestawieniu - z zyskami przekraczającymi nieznacznie 60 mln zł -zajęły agencje ACNielsen Polska i GfK Polonia. W ubiegłym rokunajprężniej rozwijały się agencje Opinia i 4P research mix, którychobroty wzrosły o odpowiednio 74% i 65%.

Pięć największych instytutów badawczych ma łącznie 62% udziałóww rynku badań marketingowych poddanym audytowi i około 51% udziałóww całym szacowanym rynku. Z kolei 10 największych instytutów maudziały równe, odpowiednio, 85% i 71%.

Lp.FirmaSprzedaż w 2007 r. (netto,PLN)Różnica w stosunku do 2006r.
1MillwardBrown SMG/KRC98345075,7116,00%
2ACNielsen Polska62236048,314,00%
3GfK Polonia61638009,4816,00%
4Grupa IPSOS45289028,2717,00%
5TNS OBOP39288265,067,00%
6Grupa PENTOR38978268,56-1,00%
7Grupa IQS and QUANT23810086,14-1,00%
8PBS DGA20658450,9224,00%
9Synovate17639832,873,00%
10AGB Nielsen Media Research16431407,8516,00%
11MEMRB International Poland14722069,0616,00%
124P research mix14221864,0965,00%
13Expert-Monitor7981076,26,00%
14ARC Rynek i Opinia7771453,993,00%
15ABR SESTA4846581,4811,00%
16Centrum Badań Marketingowych INDICATOR3617849,571,00%
17IMAS International3591356,38-23,00%
18Sequence HC Partners3186439,73-*)
19Target Group302394715,00%
20Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej2651313,35-1,00%
21OPINIA2443644,1574,00%
22ALMARES Instytut Doradztwa i Badań Rynku2400847,9923,00%
23Public Profits1482685,54-*)
24BCMM - Badania Marketingowe i Szkolenia761291,66-*)
25P & P Consulting53749340,00%

Zaudytowana suma obrotów497554386,3611,2%**)

Szacowana wielkość rynku599463116,0912,30%

*) Firma nie brała udziału w audycie za rok 2006.
**) Wzrost rynku w stosunku do roku 2006 (w oparciu o obroty 22firm, które wzięły udział w audytach za 2006 i 2007 rok).

Obroty 27 firm, które poddały się audytowi OFBOR za rok 2007wyczerpują wg szacunków 83% całego polskiego rynku badawczego.Biorąc pod uwagę agencje badawcze, które poddały audytowi swewyniki za 2006 roku, można określić wzrost ich sprzedaży napoziomie 11,2 %.

Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku skupiająca 22 instytutybadawcze zapoczątkowała audyt finansowy branży badań marketingowychw Polsce w 2000 roku. Analiza jest corocznie przeprowadzana przezniezależnego audytora wg jednolitego standardu, co zapewniawiarygodność i porównywalność danych. Lista agencji badawczychbiorących udział w audycie w poszczególnych latach nieznacznie sięod siebie różni, dlatego OFBOR przeprowadza szacunkową kalkulacjępozwalającą ocenić wielkość całego runku badań marketingowych.

Dołącz do dyskusji: MillwardBrown SMG/KRC liderem rankingu instytutów badawczych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl