Edward Miszczak i Dominika Stępińska-Duch w zarządzie nadawcy Metra
Do zarządu spółki Green Content (TVN Grupa Discovery), nadającej dostępny w naziemnej telewizji cyfrowej kanał Metro, zostali powołani członkowie zarządu TVN: Edward Miszczak i Dominika Stępińska-Duch.
Według danych z KRS Edward Miszczak i Dominika Stępińska-Duch są w zarządzie Green Content od końca listopada. Poprzednio jedyną osobą w zarządzie spółki była Dorota Żurkowska-Bytner.
Edward Miszczak z Grupą TVN jest związany od ponad 20 lat. Jest dyrektorem programowym, a od jesieni 2012 roku także członkiem zarządu firmy. W kwietniu ub.r. został członkiem zarządu spółki Stavka nadającej TTV.
Dominika Stępińska-Duch pracuje w TVN Discovery Polska od września ub.r. jako szef pionu prawnego, jest też członkiem zarządu spółek TVN i TVN Digital. Wcześniej przez cztery lata była partnerem kierującym praktyką prawa karnego dla biznesu w kancelarii Raczkowski Paruch. Ogółem z branżą prawną jest związana od ponad 20 lat.
Discovery zmniejszyło wycenę Green Content do zera
Bezpośrednio jedynym udziałowcem Green Content jest Discovery Polska. Przejęło ją od Agory, pod koniec 2016 roku za 48,9 proc. udziałów zapłaciło 14 mln zł, a latem 2017 roku za 19 mln zł przejęło pozostałe 51,1 proc.
Na koniec ub.r. Discovery Polska zdecydowało się przeprowadzić test na utratę wartości Green Content, uzasadniło to spadkiem wpływów spółki w ub.r. i pogorszeniem prognoz jej wyników na lata 2020-2024.
W efekcie testu, zrealizowanego metodą zdyskontowanych przepływów pieniężnych (DCF), wartość udziałów Green Content obniżono z 33 mln zł do zera. Mocno wpłynęło to na koszty finansowe Discovery Polska, które poszły w górę 80 tys. zł do 33,71 mln zł.
W ub.r. przychody sprzedażowe Green Content wyniosły 10,23 mln zł, co wobec 10,31 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 0,9 proc. Spółka w sprawozdaniu uzasadnia, że wynika to z przejęcia sprzedaży czasu reklamowego stacji Metro przez TVN Media.
Koszty operacyjne Green Content rok do roku zmniejszyły się o 10,9 proc., z 24,72 do 22,02 mln zł, strata operacyjna zmalała z 14,61 do 10,81 mln zł, a strata netto z 14,64 do 10,99 mln zł.
Według danych Nielsen Audience Measurement w październiku br. Metro miało 0,38 proc. udziału w oglądalności naziemnej telewizji cyfrowej, wobec 0,53 proc. rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Edward Miszczak i Dominika Stępińska-Duch w zarządzie nadawcy Metra