Menedżerowie stawiają na różnorodność produktów i niestandardową komunikację
Dwie trzecie polskich menedżerów przewiduje, że w najbliższych trzech latach skróci się cykl życiowy produktów, a większy udział będą mieć te niszowe - pokazuje badanie Millward Brown SMG/KRC. Prawie połowa sądzi, że na znaczeniu zyskają innowacyjne produkty i niestandardowa komunikacja.
Z badania przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC wynika, że 63 proc. polskich menedżerów uważa, że w ciągu najbliższych trzech lat istniejące produkty będą szybko zastępowane przez nowe, a większy udział zyskają te niszowe. Natomiast połowa respondentów sądzi, że towary i usługi będą się różnicować, podczas gdy jedna trzecia przewiduje odwrotną tendencję. Zdaniem 46 proc. ankietowanych liczba marek na rynku będzie się zwiększać, a w opinii 32 proc. - maleć. 60 proc. badanych uważa, że marki będą rozszerzane na nowe kategorie produktowe, podczas gdy 18 proc. nie przewiduje takiej tendencji.
Zdaniem 43 proc. polskich marketerów w najbliższych trzech latach na znaczeniu zyskają nowatorskie produkty, a w opinii 38 proc. - niestandardowa komunikacja. Jedynie co dziesiąty respondent uważa, że istotniejszą rolę będą odgrywać kampanie w mediach, a tylko co jedenasty wskazuje w tej funkcji public relations i sponsoring.
Z kolei wśród czynników najważniejszych w ociągnięciu sukcesu najczęściej wymieniana jest konsekwencja i ciągłość działań komunikacyjnych. Nieco mniej ankietowanych wskazuje na niestandardowe działania komunikacyjne i rozpoznanie potrzeb konsumentów.
Badanie prognoz polskich menedżerów zostało przeprowadzone w październiku przez Millward Brown SMG/KRC z inicjatywy firmy Touch Ideas. Ankiety objęły 177 osób zajmujących stanowiska prezesów, członków zarządu, dyrektorów, menedżerów lub kierowników.
Dołącz do dyskusji: Menedżerowie stawiają na różnorodność produktów i niestandardową komunikację