„Men’s Health” liderem miesięczników dla mężczyzn w październiku. „CKM” z największym spadkiem
Wszystkie tytuły w segmencie pism dla mężczyzn w październiku ub.r. zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem. Najwięcej straciło „CKM”, a liderem zestawienia tradycyjnie był „Men’s Health”.
Sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w październiku 2016 roku wyniosła 39 786 egz. Względem analogicznego miesiąca rok wcześniej była niższa o 6,69 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował stratę wynoszącą 27,75 proc. W efekcie dało mu to wynik sprzedażowy na poziomie 26 166 egz.
Oczko niżej uplasowało się jeszcze „Logo” (Agora), które przed rokiem było czwarte. Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie jednak zmniejszyła się o 7,61 proc. do 20 142 egz.
Na kolejną lokatę spadło „CKM” (Marquard Media Polska). Jego wynik sprzedażowy zmalał o 31,68 proc. do 17 120 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu miesięczników męskich.
Sprzedaż ogółem wrześniowo-październikowego numeru dwumiesięcznika „Esquire” (Marquard Media Polska) wyniosła 6 901 egz., po spadku względem trzeciego numeru o 16,52 proc. Magazyn ten wydawany jest od 27 lutego 2015 roku.
Dodajmy, że wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w październiku 2016 r. poszedł w dół o 4,67 proc. do poziomu 20 362 egz.
Wirtualnemedia.pl |
październik |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Men's Health Edycja Polska |
88 215 |
39 786 |
39 786 |
98 475 |
42 637 |
42 637 |
-6,69% |
Playboy |
57 987 |
26 166 |
26 166 |
68 000 |
36 416 |
36 216 |
-27,75% |
Logo |
66 000 |
21 541 |
20 142 |
70 000 |
25 337 |
21 801 |
-7,61% |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
39 994 |
17 120 |
17 120 |
53 000 |
25 123 |
25 059 |
-31,68% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Esquire MAN AT HIS BEST |
24 001 |
6 901 |
6 901 |
40 013 |
10 012 |
8 267 |
-16,52% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Forbes. Profit |
36 748 |
20 824 |
20 362 |
41 003 |
21 749 |
21 359 |
-4,67% |
W porównaniu do poprzedniego miesiąca wszystkie miesięczniki męskie zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „CKM” - było to 22,26 proc. Z kolei wynik miesięcznika „Forbes” zwiększył się tutaj o 6,38 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
październik |
wrzesień |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Men's Health Edycja Polska |
88 215 |
39 786 |
39 786 |
88 295 |
42 856 |
42 856 |
-7,16% |
Playboy |
57 987 |
26 166 |
26 166 |
57 988 |
29 781 |
29 781 |
-12,14% |
Logo |
66 000 |
21 541 |
20 142 |
54 000 |
25 966 |
20 517 |
-1,83% |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
39 994 |
17 120 |
17 120 |
41 994 |
22 021 |
22 021 |
-22,26% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Esquire MAN AT HIS BEST |
24 001 |
6 901 |
6 901 |
- |
- |
- |
- |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Forbes. Profit |
36 748 |
20 824 |
20 362 |
36 478 |
19 692 |
19 140 |
6,38% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Men’s Health” liderem miesięczników dla mężczyzn w październiku. „CKM” z największym spadkiem
Na półce leży natomiast Playboy 12/2016, niestety nie było jeszcze na niego czasu...