Mediakraft zamyka sieć partnerską w Polsce
Zajmująca się marketingiem internetowym niemiecka spółka Mediakraft Networks GmbH z końcem kwietnia zamyka polski odział sieci partnerskiej, zrzeszającej twórców na YouTube.
Z końcem kwietnia Mediakraft TV przestanie obsługiwać youtuberów w zakresie managementu, projektów komercyjnych i reklam na kanałach.
- Niestety Mediakraft Networks GmbH nie jest w stanie wspierać polskich twórców. Dlatego z ciężkim sercem postanowiliśmy zamknąć działalność w Polsce - napisano w wiadomości do partnerów biznesowych.
Sieć partnerska Mediakraft zrzeszała takie kanały ja m.in. Kult America, Ponki, Waćpany, Tylko Kino.
Sieć partnerska Mediakraft zamyka się w Polsce
- Mediakraft TV odchodzi od prowadzenia sieci partnerskiej skupiając się na własnych produkcjach (np. Topowa Dycha) i rozwija funkcjonowanie w obszarze digital marketingu oraz produkcji video i lokalizowania treści - czytamy w oświadczeniu Ryana Socasha, dyrektora zarządzającego Mediakraft TV, przesłanym w piątek do redakcji portalu Wirtualnemedia.pl.
Menadżer dodaje, że obecna sytuacja epidemiczna odbiła się na kondycji spółki. - Kryzys związany z epidemią nie omija spółki (m.in. wymusił optymalizację zatrudnienia, przełożono zaplanowane zdjęcia do nowych odcinków produkowanych przez spółkę programów), ale najbliższe plany są bardzo ambitne i interesujące - zapowiada Ryan Socash.
W dalszym ciągu będzie funkcjonować telewizja internetowa Mediakraft TV. Od 2017 roku firma dostarcza treści wideo do serwisów Wirtualnej Polski. Mediakraft pracuje aktualnie dla m.in. OTOMOTO, Podravki czy CDA.
Według danych KRS Mediakraft TV odnotowała w 2018 roku 5,8 mln zł przychodów i 666 tys. zł straty netto.
Mediakraft Networks GmbH działa od 2011 roku, jest obecna na rynku niemieckim, polskim i tureckim. Obsługuje twórców internetowych treści wideo, w 2017 roku została kupiona przez Grupę gamigo.
Dołącz do dyskusji: Mediakraft zamyka sieć partnerską w Polsce