Mediacap ze wzrostem wpływów i spadkiem zysku. Mocno w górę Opinie.pl i TalentMedia
W pierwszej połowie br. holding marketingowo-badawczy Mediacap (należą do niego firmy Scholz & Friends Warszawa, EM Lab, The Digitals, IQS i TalentMedia) zanotował wzrost przychodów ze sprzedaży do 30,19 mln zł i spadek zysku netto do 611 tys. zł. Działalność platform Opinie.pl, TalentMedia i Plastream przyniosła 9,5 mln zł.
Wpływy Mediacapu ze sprzedaży zwiększyły się w skali roku z 28,67 do 30,19 mln zł, czyli o 5,3 proc. Jednocześnie koszty działalności operacyjnej wzrosły o 10,7 proc. do 29,06 mln zł, do czego przyczyniły się przede wszystkim wzrosty wydatków na usługi obce (z 18,65 do 19,52 mln zł), wynagrodzenia (z 5,05 do 6,16 mln zł) oraz zużycie materiałów i energii (z 1,07 do 1,52 mln zł).
W konsekwencji zysk holdingu z działalności operacyjnej zmalał z 2,68 do 1,02 mln zł, a zysk netto - z 1,12 mln zł do 611 tys. zł.
W segmencie marketingowym Mediacap przy wzroście wpływów sprzedażowych z 17,33 do 19,2 mln zł zanotował spadek wyniku netto z działalności kontynuowanej z 1,22 mln zł do 54 tys. zł straty.
Firma tłumaczy to m.in. wysokim zaangażowanie się w proces zmiany siedziby. - Dodatkowo wyniki za pierwsze półrocze obciążone są nakładami na prace rozwojowe w ramach rozbudowy platform technologicznych Opinie.pl oraz Plastream, a także kosztami transakcji przejęć i odpisem na nieściągalne należności. Łączna wartość korekt przekroczyła 1 mln zł - opisuje zarząd Mediacapu w raporcie finansowym. - Oczekujemy, że te inwestycje oraz zmiana siedziby przyniosą wzrost sprzedaży i efektywności biznesu jeszcze w tym roku - zaznacza.
Z kolei w segmencie danych Mediacap zanotował spadek przychodów sprzedażowych z 11,34 do 10,99 mln zł oraz zysku netto z działalności kontynuowanej z 893 do 665 tys. zł.
W minionym półroczu platforma technologiczna Opinie.pl przyniosła Mediacapowi 5 mln zł przychodów (33,5 proc. więcej niż rok wcześniej) i 1,1 mln zł skorygowanej EBITDA (19,7 proc. więcej). Firma podaje, że w skali roku liczba zarejestrowanych panelistów Opinie.pl wzrosła o 72,4 proc. i przekroczyła 100 tys. na koniec czerwca ub.r., a liczba ankiet przeprowadzonych w pierwszej połowie br. wyniosła 210 tys., o 105,9 proc. więcej niż przed rokiem.
W marcu br. Mediacap, poprzez swoją spółkę zależną The Digitals, kupił 51,11 proc. udziałów TalentMedia za 2,78 mln zł (plus ewentualne premie), a w czerwcu przejęła 90 proc. udziałów firmy TalentMedia Balkans działającej przede wszystkim w Bułgarii. W minionym półroczu TalentMedia zanotowała 4,3 mln zł wpływów (162,3 proc. w górę rok do roku) i 0,2 mln zł EBITDA. Na koniec czerwca br. platforma obsługiwała 61 kanałów youtube’owych (wobec 20 rok wcześniej), które miały łącznie 13,28 mln subskrybentów.
Z kolei platforma Plastream od stycznia do czerwca br. przyniosła 0,2 mln zł wpływów i 0,1 mln zł skorygowanej EBITDA.
- Wyniki te najlepiej obrazują potencjał skalowanych platform technologicznych dla naszego biznesu. Mamy nadzieję, że dzięki wzmocnieniu zespołu Plastream i Opinie.pl o specjalistów z wieloletnim doświadczeniem, rozszerzeniu naszego partnerstwa strategicznego z Microsoft, a także kolejnym przejęciom, dynamika wzrostu nowych modeli będzie w kolejnych kwartałach jeszcze wyższa - komentuje Jacek Olechowski, prezes Mediacapu. -
- W ostatnich miesiącach do grona firm, z którymi realizujemy projekty POC (Proof-of-Concept) technologii Plastream, dołączyło dwóch wiodących graczy polskiego rynku mediów i e-commerce. W pierwszej połowie 2017 roku odnotowaliśmy również znaczący wzrost liczby kanałów video reprezentowanych przez TalentMedia, co przełożyło się na wzrost liczby subskrybentów oraz skumulowanej oglądalności naszych kanałów video. Do grona twórców współpracujących z TalentMedia dołączyli także znani i lubiani YouTuberzy: Poszukiwacz i Martin Stankiewicz - wylicza Olechowski.
Dołącz do dyskusji: Mediacap ze wzrostem wpływów i spadkiem zysku. Mocno w górę Opinie.pl i TalentMedia