SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mediacap z 16,5 mln wpływów i 701 tys. zł straty. Ponad 0,5 mln zł mniej wskutek RODO

W pierwszym kwartale br. holding marketingowo-badawczy Mediacap zanotował wzrost przychodów ze sprzedaży o 38 proc. do 16,47 mln zł oraz 701 tys. zł straty netto (wobec 16 tys. zł zysku rok wcześniej). Firma szacuje, że zmiany związane z RODO obniżyły jej wynik EBITDA o ponad 0,5 mln zł.

Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu

Mediacap w komunikacie zaznacza, że po uwzględnieniu wyników z pierwszego kwartału ub.r. spółki TalentMedia, którą przejął w połowie ub.r., jego wpływy w minionym kwartale były o 22 proc. wyższe niż rok wcześniej.

Pion marketingowy Mediacapu - obejmujący agencje Scholz&Friends Warszawa, The Digitals, TalentMedia i Plastream - zanotował wzrost wpływów sprzedażowych z 7,17 do 11,9 mln zł oraz zysku netto z 35 do 389 tys. zł. Firma tłumaczy to pozyskaniem nowych klientów, m.in. Aldi i Euroloan.

Z kolei łączne wpływy platform technologicznych Opinie.pl, TalentMedia i Plastream wyniosły 4,5 mln zł (po wzroście w skali roku o 27 proc. w ujęciu proforma). Zanotowały one 0,4 mln zł straty EBITDA (wobec 0,6 mln zł straty rok wcześniej). Mediacap spodziewa się, że w całym br. Opinie.pl i TalentMedia osiągną znaczące zyski, natomiast Plastream pozostaje w fazie inwestycji (w minionym kwartale przeznaczono na nie ok. 0,5 mln zł).

Pion badawczy Mediacapu (obejmujący głównie spółkę IQS) miał w minionym kwartale 4,57 mln zł wpływów ze sprzedaży (wobec 4,77 mln zł rok wcześniej) oraz 1,09 mln zł straty netto (w pierwszym kwartale ub.r. wyniosła ona 78 tys. zł).

- Przygotowania do regulacji RODO po stronie klientów wiązały się z odraczaniem zleceń i dłuższym, mniej efektywnym procesem sprzedaży, a po stronie spółki oznaczały dodatkowe nakłady związane m.in. z doradztwem prawnym i dostosowaniem baz danych do nowych wymogów. W rezultacie nasz biznes badawczy (spółka IQS oraz jej platforma opinie.pl) zanotował niższą sprzedaż niż przed rokiem, co zbiegło się w czasie z większą niż przed rokiem bazą kosztową powiększonych zespołów, pracujących w nowej siedzibie. Sumaryczny, negatywny efekt utraconych przychodów i dodatkowych kosztów to ponad 0,5 mln zł na poziomie EBITDA - tłumaczy Mediacap w raporcie finansowym.

- Za nami najlepszy pierwszy kwartał w historii - bardzo dynamicznie rośnie zarówno sprzedaż naszych konsultingowych usług, jak i nowych platform, co pozytywnie przełoży się na całoroczne wyniki Grupy. Obciążające wynik minionego kwartału jednorazowe zdarzenia - inwestycja w Plastream czy dostosowanie IQS i Opinie.pl do nadchodzących regulacji RODO - to działania, które budują wartość naszego biznesu na przyszłość. Bardzo dobrze przebiega realizacja naszej Strategii 2020. TalentMedia podwoiła zeszłoroczny wynik. Opinie.pl w ramach przygotowań do RODO zwiększyły bazę panelistów do aż 153 tys. osób (wobec 110 tys. na koniec 2017), co daje nam bezpieczeństwo i szansę na monetyzację w skali całego roku - komentuje Jacek Olechowski, prezes Mediacapu.

- Dalsze inwestycje w komercjalizację Plastream obciążają wprawdzie wynik Grupy, ale pozwoliły nam przejść do kolejnej fazy jej komercjalizacji, która zaowocowała pierwszymi płatnymi testami Plastream Fashion. Patrzymy z optymizmem na resztę roku, zarówno w kontekście sprzedaży, jak i rentowności - dodaje.

Dołącz do dyskusji: Mediacap z 16,5 mln wpływów i 701 tys. zł straty. Ponad 0,5 mln zł mniej wskutek RODO

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl