SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Marnując żywność, marnujesz planetę” - alarmują Banki Żywności (wideo)

Rozpoczęła się kampania Federacji Polski Banków Żywności pod hasłem „Marnując żywność, marnujesz planetę”. Ma zwrócić uwagę na skutki ekologiczne marnowania żywności, której w samej Polsce marnuje się tyle, ile wystarczyłoby do nakarmienia wszystkich mieszkańców Warszawy przez 10 lat. Za przygotowanie kreacji kampanii i jej realizację odpowiedzialna jest agencja Advalue.

Kampania o ekologicznych skutkach marnowania żywności jest częścią długofalowego projektu „EkoMisja Nie Marnuję” współfinansowanego ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Bohaterką kampanii jest planeta, która występuje pod postacią zepsutej żywności w trzech odsłonach. Jest to nawiązanie
do produktów najczęściej marnowanych w polskich domach czyli pieczywa, warzyw i owoców. W kreacji użyto motywu zepsutego chleba, pomarańczy i pomidora jako planety, pokrytej pleśnią w kształcie kontynentów.

W ramach kampanii nakręcono 3 spoty telewizyjne oraz spot radiowy, w których swojego głosu użyczyła Krystyna Czubówna. Spoty telewizyjne występują w trzech odsłonach, które stanowią jednocześnie proste wskazówki dotyczące tego, w jaki sposób każdy z nas  może marnować mniej żywności, poprzez dokonywanie świadomych wyborów.

Federacja Polskich Banków Żywności zachęca w kampanii, by kupować tylko tyle ile zjemy, planować zakupy oraz wykorzystywać produkty w kuchni zamiast je wyrzucać. Spot kręcony w sklepie sieci Tesco.

W kampanii użyto również konkretnych danych, argumentujących przekaz, które stanowią również wartość edukacyjną. Zwrócono uwagę, że aby wyprodukować przetworzyć i dostarczyć żywność na półki sklepowe, a następnie do domów trzeba zużyć wodę, energię i paliwo. Dlatego wyrzucanie żywności generuje straty surowców. W kampanii zastosowano obrazowe przeliczniki tych strat.

- Dla przykładu co roku do produkcji wyrzucanej żywności zużywa się 250 bln ton wody. To 14 razy więcej niż mieszczą w sobie wszystkie jeziora w Polsce. Konsekwencją wyrzucania dużej ilości jedzenia jest jego gnicie na wysypiskach, a co za tym idzie uwalnianie do atmosfery znacznej ilości gazów cieplarnianych. Rocznie na świecie z powodu wyrzucania żywności do atmosfery trafia 3,3 miliarda ton gazów cieplarnianych. To prawie tyle, ile w tym samym czasie emituje cały przemysł Unii Europejskiej. To między innymi takie hasła stanowią wartość edukacyjną, wspierającą naszą kampanię – podkreśla Dorota Jezierska, wiceprezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.

W ramach kampanii planowane są spoty telewizyjne i radiowe, publikacje w internecie i mediach oraz 300 citylightów i billboardów usytuowanych w największych miastach w Polsce. 

Za przygotowanie kreacji kampanii i jej realizację w telewizji, radiu, internecie i na outdoorze odpowiedzialna jest agencja Advalue. Za dobór nośników i powierzchni na terenie całej Polski odpowiedzialna jest Clear Channel.

W ramach kampanii przewidziano również konkurs EkoSelfie w mediach społecznościowych na najlepsze zdjęcie na temat
„Mój sposób na niemarnowania żywności.”

W ramach projektu „EkoMisa Nie Marnuję” zaplanowano również szereg działań edukacyjnych, którymi objętych będzie w ciągu dwóch lat trwania projektu 200 szkół podstawowych w całej Polsce.

Banki Żywności co roku prowadzą kampanię zwracającą uwagę na problem marnowania żywności. Pod koniec ub.r. apelowały do Polaków hasłem „Ratuj jedzenie, które dla innych jest marzeniem”.

Dołącz do dyskusji: „Marnując żywność, marnujesz planetę” - alarmują Banki Żywności (wideo)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
advaljuu!
hahahahahhahhaha
odpowiedź