SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Marek Knap dyrektorem artystycznym Burda Media Polska

Marek Knap, który odpowiadał za zeszłoroczny rebranding Burda Media Polska, objął funkcję dyrektora artystycznego firmy - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. W przeszłości piastował takie stanowisko w wydawnictwie Edipresse Polska, przejętym w 2022 r. przez Burdę.

Marek Knap Marek Knap

Rola Marka Knapa ma charakter nadzorczy nad projektami całej grupy. Knap odpowiada za realizację strategii Burda Media Polska w obszarze implementacji odpowiedniej komunikacji wizualnej w produktach drukowanych, cyfrowych oraz wideo. Nadzoruje zespoły graficzne, foto, wideo oraz produkcji sesji w zakresie tworzonych przez nich materiałów. Prowadzi też szkolenia i warsztaty.

Marek Knap jest projektantem specjalizującym się w grafice edytorskiej i typografii. W ciągu ostatnich 25 lat pełnił funkcję dyrektora artystycznego. m.in. “Rzeczpospolitej” I “Machiny”, pracował nad polskimi edycjami „Marie Claire” i „Newsweeka”, współpracował z “Tygodnikiem Powszechnym” i “Przekrojem”.

W latach 2007-2021 był dyrektorem artystycznym w wydawnictwie Edipresse Polska, współpracując m.in. z redakcją “Vivy!”. Poza pracą dla Burda Media Polska jest także konsultantem wizualnym Zachęty - Narodowej Galerii Sztuki oraz wykładowcą na Wydziale Grafiki warszawskiej ASP. Otrzymał nagrodę Best-Designed Newspaper za makietę “Rz” oraz wiele krajowych nagród między innymi Grand Front i Chimera.

Burda ma już tylko sześć magazynów w Polsce

Burda Media Polska w ub.r. przejęła wydawnictwo Edipresse Polska. Z końcem roku zamknęła natomiast ponad 20 tytułów drukowanych. Był to efekt sytuacji na rynku, w tym rosnących kosztów druku i papieru. W związku z tym firma przeprowadziła zwolnienia grupowe - do końca roku pożegnała się z 71 pracownikami i kilkunastoma współpracownikami.

W portfolio Burda Media Polska pozostaje sześć magazynów:„Viva!”, „Elle”, „Elle Decoration”, „Glamour”, „National Geographic Polska” i „National Geographic Traveler”. Wszystkie tytuły poza “Vivą!” to pisma wydawane na licencji.

W 2021 r. przychody Burda Media Polska zmalały o 20,1 proc. do 130,75 mln zł, a wynik netto poszedł w dół z 3,66 mln zł zysku do 9,83 mln zł straty.

Dołącz do dyskusji: Marek Knap dyrektorem artystycznym Burda Media Polska

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Juror
Skoro wydawnictwa zatrudniają na tak intrygujących stanowiskach, to chyba nie jest tak tragicznie?
0 0
odpowiedź
User
cos
Edi bierze wszystko.
0 0
odpowiedź
User
Taaa
Edi bierze wszystko.


Tyle, że przy okazji zwalnia wszystkich.
0 0
odpowiedź