„Mam talent!” wygrywa z konkurencją, ale stracił 750 tys. widzów
Czwarta edycja programu TVN „Mam talent!” ma o ok. 750 tys. osób niższą widownię niż nadawana rok wcześniej trzecia odsłona show. Nie zmieniło to jednak pozycji programu - w dalszym ciągu króluje on w sobotnie wieczory.
Średnia widownia najnowszej edycji programu po trzech odcinkach to 3,75 mln osób, a udział wynosi 27,9 proc. i 31,7 proc. (odpowiednio dla grup wiekowych 4+ i 16-49) - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Dla porównania rok temu program oglądało średnio 4,54 mln widzów, a jego udział wynosił 31,92 proc. (4+) i 36,78 proc. (16-49).
Do tej pory największą widownię - 3,84 mln - zgromadził trzeci odcinek talent-show. Najmniej osób - 3,69 mln - oglądało natomiast drugi.
Mimo spadku oglądalności „Mam talent!” jest w dalszym ciągu liderem w swoim paśmie. Druga w kolejności Jedynka, która w tym czasie emituje pogodę i filmy fabularne i ma 18,94 proc. udziału. Dalej w kolejności jest Dwójka i jej talent-show „The Voice of Poland” z udziałem na poziomie 14,16 proc. Ostatnie miejsce zajął Polsat (udział 10,96 proc.), gdzie również można w tym czasie zobaczyć filmy fabularne. Jeszcze większą przewagą TVN ma w grupie komercyjnej, gdzie jego udział wynosi 31,67 proc., a wynik kolejnej w kolejności stacji TVP 1 to 16,48 proc.
Dane pokazują, że show oglądają głównie kobiety, widzowie między 25. a 39. rokiem życia i po 50. roku życia, ludzie mieszkający w małych i dużych miastach.
Oglądalność „Mam talent!”
Date | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
03-09-2011 | 3 723 707 | 28,91% | 33,07% |
10-09-2011 | 3 690 205 | 26,81% | 31,41% |
17-09-2011 | 3 844 050 | 28,01% | 30,68% |
Średnia | 3 752 626 | 27,90% | 31,67% |
Widownia konkurencji w czasie emisji formatu
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN | 3 752 626 | 27,90% | 31,67% |
TVP1 | 2 556 248 | 18,94% | 16,48% |
TVP2 | 1 911 476 | 14,16% | 12,87% |
Polsat | 1 479 084 | 10,96% | 11,93% |
Profil widowni talent-show
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 39,14% | 81 |
Kobiety | 60,86% | 117 | |
Wiek | 4-9 | 2,30% | 39 |
10-15 | 4,87% | 72 | |
16 - 19 | 3,70% | 66 | |
20 - 24 | 4,11% | 52 | |
25 - 29 | 10,57% | 119 | |
30 - 34 | 9,18% | 111 | |
35 - 39 | 7,54% | 102 | |
40 - 44 | 5,99% | 93 | |
45 - 49 | 5,77% | 84 | |
50 - 54 | 9,65% | 120 | |
55 - 59 | 9,64% | 124 | |
60+ | 26,66% | 132 | |
Wlk. miasta | Wieś | 30,13% | 77 |
< 50 tys. | 24,90% | 104 | |
50-100 tys. | 12,93% | 150 | |
100-200 tys. | 8,85% | 109 | |
> 200 tys. | 23,19% | 115 | |
Zawód | Top management | 9,00% | 104 |
Pracownicy średniego szczebla | 18,31% | 122 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 19,42% | 97 | |
Emeryci | 32,68% | 127 | |
Inni | 20,58% | 67 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 47,09% | 104 |
Średnie | 32,05% | 108 | |
Wyższe | 13,69% | 109 | |
Inne | 7,18% | 56 |
Dołącz do dyskusji: „Mam talent!” wygrywa z konkurencją, ale stracił 750 tys. widzów