Link4 przeprosi agentów ubezpieczeniowych za reklamy (wideo)
Sąd apelacyjny podtrzymał wyrok nakazujący Link4 przeproszenie agentów ubezpieczeniowych za reklamy pokazujące ich w negatywnym świetle. Firma ma też wpłacić 100 tys. zł na rzecz Zamku Królewskiego w Warszawie.
Kampania reklamowa Link4, której dotyczy orzeczenie wydane właśnie przez warszawski sąd apelacyjny, była prowadzona w 2008 roku. Poszczególne spoty pokazywały rozpaczających agentów ubezpieczeniowych, czemu towarzyszyły hasła „Nie daj wziąć się na litość” i „W całej Polsce agenci ubezpieczeniowi bardzo cierpią, ponieważ już 300 tysięcy kierowców porzuciło ich dla Link4”. Polska Izba Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych uznała, że reklamy podważają profesjonalizm agentów ubezpieczeniowych i ukazują ich w negatywnym świetle, i skierowała pozew sądowy przeciwko Link4.
Orzeczenie w pierwszej instancji zapadło w tej sprawie na początku ub.r. (więcej o tym), natomiast we wtorek podtrzymał je sąd apelacyjny. Sąd ocenił, że Link4, pokazując w swoich reklamach agentów jako ludzi pazernych, aspołecznych i niezasługujących na szacunek ani na litość, nie budował swojej pozycji na wskazaniu zalet systemu sprzedaży direct, ale na zniechęceniu do tradycyjnego sposobu sprzedawania polis. W uzasadnieniu orzeczenia podkreślono, że spoty miały charakter obraźliwy, naruszając dobre obyczaje w obrocie gospodarczym.
Sąd nakazał Link4 trzykrotne zamieszczenie w czasopismach „Auto Świat”, „Newsweek Polska”, „Wprost” i „Forum”, gazetach „Dziennik Gazeta Prawna” i „Gazeta Wyborcza” oraz w TVP 1 (w paśmie między 18:00 a 22:00) materiału wyrażającego ubolewanie z powodu prowadzenia reklamy swoich usług w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami i przeprosiny dla pośredników ubezpieczeniowych. Ponadto firma ma wpłacić 100 tys. zł na rzecz Zamku Królewskiego w Warszawie. Wykonanie orzeczenia ma nastąpić do 8 marca.
Przedstawiciele Link4 są zadowoleni, że sąd potwierdził prawdziwość informacji zawartych w reklamach, którą również kwestionowała Polska Izba Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych. Firma podkreślała w spotach, że oferowane przez nią ubezpieczenia mogą być tańsze niż te proponowane przez pośredników, którzy pobierają prowizje.
Link4 nie zgadza się za to z oceną sądu w sprawie sposobu prezentacji agentów ubezpieczeniowych w tej kampanii. – Spór dotyczy historycznej już reklamy emitowanej w 2008 roku. Od tamtego czasu zmienił się właściciel naszej spółki. Obecnie jesteśmy częścią międzynarodowej grupy RSA, mamy nowy zarząd, a nasza strategia zakłada konkurowanie jakością usług i ceną – komentuje Marcin Niewiadomski, członek zarządu Link4.
Dołącz do dyskusji: Link4 przeprosi agentów ubezpieczeniowych za reklamy (wideo)