Lifestyle: TVN Turbo zyskuje, TVN Style traci
Największy wzrost widowni wśród kanałów lifestylowych w listopadzie br. zanotowała – tak jak w poprzednim miesiącu – stacja TLC. Liderem zestawienia był kanał TVN Turbo, który ucieka siostrzanej TVN Style. Tę goni natomiast konkurencyjny Polsat Cafe.
Na pierwsze miejsce z drugiego awansował męski kanał TVN Turbo, który miał w listopadzie br. udział na poziomie 0,41 proc. po wzroście o 17,7 proc. Na drugą pozycję spadła natomiast kierowana do pań telewizja TVN Style z udziałem wynoszącym 0,31 proc., ale zanotowała ona spadek o 17,3 proc.
Kobiecą stację Grupy TVN goni trzeci z zestawieniu kanał Polsat Cafe, którego udział w listopadzie br. poszedł do góry aż o 72,3 proc. i wyniósł 0,21 proc. Stacji udało się wyprzedzić siostrzany Polsat Play, którego udział wzrósł o 47,3 proc. do 0,19 proc.
Największy wzrost w rankingu zanotował rozrywkowo-lifestylowy kanał TLC, powstały 1 października br. z przekształcenia Discovery Travel & Living (dowiedz się więcej). Jego udział wzrósł o 74,1 proc., co dało mu wynik 0,15 proc. i awans z miejsca szóstego na piąte.
Liderem spadku była z kolei stacja BBC Lifestyle. Jej udział w rynku zmalał aż o 71,9 proc. i wyniósł tylko 0,03 proc.
listopad | Wszyscy 4+ | |||
2009 | 2010 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVN Turbo | 22 719 | 0,344 | 26 974 | 0,405 |
TVN Style | 24 863 | 0,376 | 20 718 | 0,311 |
Polsat Cafe | 7 894 | 0,119 | 13 665 | 0,205 |
Polsat Play | 8 675 | 0,131 | 12 832 | 0,193 |
TLC* | 5 645 | 0,085 | 9 872 | 0,148 |
Zone Club | 8 821 | 0,134 | 7 060 | 0,106 |
kuchnia.tv | 3 213 | 0,049 | 3 266 | 0,049 |
BBC Lifestyle | 5 859 | 0,089 | 1 664 | 0,025 |
Fashion | 2 241 | 0,034 | 944 | 0,014 |
Domo | 1 468 | 0,022 | 872 | 0,013 |
W grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych był także kanał TVN Turbo, który w zeszłym miesiącu miał 0,66 proc. udziału i zanotował wzrost o 19,7 proc. Na drugim miejscu ze sporą stratą uplasowała się telewizja TVN Style (0,43 proc. udziału, spadek o 16,7 proc.), trzeci był Polsat Cafe (0,26 proc., +70,6 proc.), a czwarty - Polsat Play (0,23 proc., + 51,3 proc.).
Wzrost widowni TLC w grupie 16-49 był jeszcze większy niż w 4+, bo wyniósł aż 105 proc. Spadek BBC Lifestyle był tutaj także wyższy – stacja straciła 73,6 proc.
listopad | wszyscy 16-49 | |||
2009 | 2010 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVN Turbo | 15 503 | 0,548 | 18 871 | 0,656 |
TVN Style | 14 743 | 0,521 | 12 497 | 0,434 |
Polsat Cafe | 4 338 | 0,153 | 7 514 | 0,261 |
Polsat Play | 4 345 | 0,154 | 6 713 | 0,233 |
TLC* | 2 272 | 0,080 | 4 730 | 0,164 |
Zone Club | 3 616 | 0,128 | 3 597 | 0,125 |
kuchnia.tv | 1 330 | 0,047 | 1 896 | 0,066 |
BBC Lifestyle | 3 432 | 0,121 | 924 | 0,032 |
Domo | 840 | 0,030 | 577 | 0,020 |
Fashion | 710 | 0,025 | 459 | 0,016 |
Najpopularniejszą pozycją w TVN Turbo w listopadzie br. był serial dokumentalny “Co z tym zrobić?”. Jego najchętniej oglądany odcinek zgromadził 175 tys. widzów.
Raport top programów | ||
TVN Turbo | wszyscy 4+ | |
Program | AMR | SHR % |
CO Z TYM ZROBIC? /SER.DOK.USA/ | 175 405 | 2,242 |
ZAKUP KONTROLOWANY /MAG.MOTO.POL./ | 157 688 | 0,945 |
UWAGA! PIRAT! /SER.DOK.POL./ | 147 078 | 1,864 |
RAPORT TURBO /MAG.MOTOR.POL./ | 146 782 | 0,959 |
ICE ROAD TRUCKERS /SER.DOK.KAN.USA/ | 145 550 | 1,144 |
POLAK POTRAFI /PROG.ROZR.NAUKOWY/ | 140 854 | 0,947 |
GADZET /MAG.POL./ | 130 886 | 1,091 |
TURBO KAMERA /MAG.MOTOR.POL./ | 125 580 | 1,320 |
LEGENDY PRL /PROG.MOTOR.POL./ | 117 967 | 0,843 |
NA OSI /MAG.MOTORYZ./ | 105 277 | 0,859 |
* - dane z listopada 2009 roku dot. kanału Discovery Travel & Living, poprzednika TLC
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości At Media.
Dołącz do dyskusji: Lifestyle: TVN Turbo zyskuje, TVN Style traci