Lifestyle: TLC znów liderem, kanały TVN tuż za nim
TLC w czerwcu br. ponownie był najpopularniejszym kanałem lifestylowym. Pozycje na podium utrzymały też stacje TVN Style i TVN Turbo, notując lekkie wzrosty, dalej rosły też kanały Polsatu. Największy spadek dotknął zaś BBC Lifestyle.
Na pierwsze miejsce z szóstej pozycji awansował kanał TLC (rok wcześniej nadający jako Discovery Travel & Living). Jego udział wyniósł 0,45 proc. po wzroście o 373,4 proc. - tradycyjnie największym w rankingu.
Na drugim miejscu utrzymała się kobieca telewizja TVN Style, której udział poszedł do góry o 6,3 proc. do 0,44 proc. Trzecią lokatę zajął męski kanał TVN Turbo, który spadł z miejsca pierwszego. Jego udział wzrósł jednak o 0,7 proc. i wyniósł 0,43 proc.
Zarówno TLC jak i kanały TVN na wakacje nie zwalniają tempa i cały czas nadają premierowe pozycje. Kobieca telewizja Discovery wprowadziła nowości zagraniczne, m.in. dokumentalną serię “Kot z piekła rodem”, a TVN Style także polskie produkcje, m.in. cykl “Wojciech Cejrowski. Boso”, którego premiery mają ok. 90 tys. widzów, a powtórki - 110 tys. (więcej na ten temat).
Większe wzrosty od stacji TVN notują tradycyjnie krócej obecne na rynku kanały Polsat Play i Polsat Cafe. Męski kanał Polsatu zajął miejsce czwarte z wynikiem 0,29 proc., po tym jak jego udział poszedł do góry o 36,6 proc., zaś kobiecy Polsat Cafe był piąty (0,28 proc. udziału, wzrost o 50,5 proc.).
Największy spadek zanotowała zajmująca dziewiąte miejsce stacja BBC Lifestyle. Jej wynik zmalał o 39,3 proc. do 0,04 proc.
czerwiec | wszyscyl 4+ | |||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TLC | 5 133 | 0,094 | 23 158 | 0,445 |
TVN Style | 22 424 | 0,412 | 22 795 | 0,438 |
TVN Turbo | 23 141 | 0,426 | 22 337 | 0,429 |
Polsat Play | 11 566 | 0,213 | 15 119 | 0,291 |
Polsat Cafe | 10 010 | 0,184 | 14 431 | 0,277 |
ITV | 4 291 | 0,079 | 5 334 | 0,103 |
kuchnia.tv | 3 289 | 0,060 | 4 400 | 0,085 |
Club TV | 5 144 | 0,095 | 4 102 | 0,079 |
BBC Lifestyle | 3 331 | 0,061 | 1 938 | 0,037 |
Wedding TV | 769 | 0,014 | 953 | 0,018 |
Domo | 1 069 | 0,020 | 838 | 0,016 |
Fashion | 747 | 0,014 | 753 | 0,014 |
W grupie wiekowej 16-49 liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych w czerwcu br. pozostał kanał TVN Turbo. W zeszłym miesiącu miał 0,75 proc. udziału i zanotował wzrost o 3,4 proc. Na drugiej pozycji utrzymała się stacja TVN Style (0,63 proc. udziału, wzrost o 11,9 proc.). Na podium znalazł się też kanał TLC, którego wzrost w tej grupie był wyższy niż w 4+ i wyniósł 508,6 proc. Kanał ten zanotował wynik na poziomie 0,57 proc., co dało mu awans z pozycji siódmej.
Liderem spadku był tak samo jak w 4+ kanał BBC Lifestyle, którego udział zmalał o 53,5 proc.
czerwiec | wszyscy 16-49 | |||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVN Turbo | 16 681 | 0,729 | 16 418 | 0,754 |
TVN Style | 12 843 | 0,561 | 13 679 | 0,628 |
TLC | 2 138 | 0,093 | 12 319 | 0,566 |
Polsat Cafe | 5 132 | 0,224 | 8 513 | 0,391 |
Polsat Play | 6 107 | 0,267 | 7 664 | 0,352 |
ITV | 2 762 | 0,121 | 3 899 | 0,179 |
kuchnia.tv | 1 632 | 0,071 | 2 323 | 0,107 |
Club TV | 2 864 | 0,125 | 2 247 | 0,103 |
BBC Lifestyle | 1 976 | 0,086 | 874 | 0,040 |
Wedding TV | 524 | 0,023 | 625 | 0,029 |
Fashion | 480 | 0,021 | 541 | 0,025 |
Domo | 646 | 0,028 | 372 | 0,017 |
Najpopularniejszym programem na antenie TLC w czerwcu 2011 roku był serial dokumentalny “Medyczne anomalie”, który gromadził do 212 tys. widzów.
Raport top programów | ||
TLC | wszyscy 4+ | |
Program | AMR | SHR % |
MEDYCZNE ANOMALIE /SER.DOK.USA/ | 212 096 | 1,689 |
KOT Z PIEKLA RODEM /SER.DOK.USA/ | 171 495 | 1,703 |
NIEZWYKLE PRZYPADKI MEDYCZNE/SER.DOK.USA./ | 144 635 | 2,240 |
WSTYDLIWE CHOROBY /SER.DOK.W.BRYT./ | 132 290 | 1,086 |
NIEZWYKLE PRZYPADKI PEDIATRYCZNE /SER.DOK.USA/ | 128 121 | 1,151 |
KOBIETY KTORE NIOSLY SMIERC /FILM DOK. FRANC./ | 113 720 | 1,236 |
KOLEKCJOMANIA /SER.DOK.USA/ | 105 622 | 1,193 |
MISTRZ KUCHNI GORDON RAMSAY /SER.DOK.USA/ | 103 306 | 1,251 |
DOKTOR G - LEKARZ SADOWY /SER.DOK./ | 102 634 | 1,176 |
OPETANI SEKSEM /SER.DOK.USA/ | 101 357 | 0,686 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości At Media.
Dołącz do dyskusji: Lifestyle: TLC znów liderem, kanały TVN tuż za nim