Lifestyle: Kanały TVN liderami, tracą Fashion i BBC Lifestyle
TVN Turbo i TVN Style były najpopularniejszymi kanałami lifestylowymi w maju br. Oba zanotowały wzrosty, ale to trzecie TLC zyskało najwięcej, bo aż 300 proc. Spadki zanotowały natomiast stacje z drugiej części rankingu, największe - Fashion i BBC Lifestyle.
Pozycję lidera segmentu utrzymał męski kanał TVN Turbo, którego udział wzrósł o 7,2 proc. do 0,42 proc. Wiceliderem pozostał siostrzany kanał kobiecy TVN Style. Jego udział wyniósł w maju br. ponad 0,35 proc. i poszedł do góry, pierwszy raz od wielu miesięcy, chociaż tylko o 1,4 proc. Kanał ten wiosną zwiększył wydatki na program i pod koniec kwietnia br. wprowadził na antenę show “Trinny i Susannah ubierają Polskę”, który podniósł wyniki stacji (więcej na ten temat).
>>> Letnia ofensywa TVN Style: “Wojciech Cejrowski. Boso” i wakacyjny “Magiel”
Największy wzrost – tak jak w poprzednich miesiącach – zanotowała stacja TLC. Jej udział w piątym miesiącu br. wzrósł o 293,2 proc. do niecałych 0,35 proc., co dało TLC trzecie miejsce (rok wcześniej kanał ten jako Discovery Travel & Living był piąty). Na kolejnym miejscu znalazł się męski kanał Polsat Play z udziałem 0,26 proc. (wzrost o 29,9 proc.), piątą lokatę zajął z kolei Polsat Cafe (0,22 proc. udziału, wzrost o 37,1 proc.).
Największe spadki w segmencie dotknęły kanałów: Fashion, który znalazł się na ostatnim miejscu z wynikiem 0,01 proc. (w dół o 52,9 proc.) i BBC Lifestyle, którego udział uplasował się na poziomie 0,3 proc. (w dół o 52,2 proc.).
maj | Wszyscy 4+ | |||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVN Turbo | 23 514 | 0,390 | 23 616 | 0,418 |
TVN Style | 20 951 | 0,348 | 19 954 | 0,353 |
TLC | 5 289 | 0,088 | 19 561 | 0,346 |
Polsat Play | 12 109 | 0,201 | 14 754 | 0,261 |
Polsat Cafe | 9 562 | 0,159 | 12 356 | 0,218 |
kuchnia.tv | 3 087 | 0,051 | 4 826 | 0,085 |
Club TV | 7 106 | 0,118 | 3 730 | 0,066 |
BBC Lifestyle | 4 164 | 0,069 | 1 870 | 0,033 |
Domo | 1 234 | 0,020 | 598 | 0,011 |
Wedding TV | 868 | 0,014 | 562 | 0,010 |
Fashion | 1 039 | 0,017 | 473 | 0,008 |
W grupie wiekowej 16-49 liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych w maju br. pozostał kanał TVN Turbo. W zeszłym miesiącu miał 0,71 proc. udziału i zanotował wzrost o 8,1 proc. Na drugiej pozycji utrzymała się stacja TVN Style (0,48 proc. udziału, wzrost o 5,8 proc.).
>>> Sara Palin i serial “Parenthood” latem na antenie TLC
Na podium znalazł się też kanał TLC, którego wzrost w tej grupie był wyższy niż w 4+ i wyniósł 363,3 proc. Kanał ten zanotował wynik na poziomie 0,42 proc., co dało mu awans z pozycji szóstej. Czwarte miejsce zajął kanał Polsat Play, którego udział w maju br. wynoszący 0,33 proc. był najwyższy od początku istnienia stacji (nadaje od października 2008 roku). Liderem spadku był natomiast kanał Domo.tv, którego udział zmalał o 66,7 proc.
maj | wszyscy 16-49 | |||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVN Turbo | 16 614 | 0,652 | 16 747 | 0,705 |
TVN Style | 11 471 | 0,450 | 11 289 | 0,476 |
TLC | 2 292 | 0,090 | 9 898 | 0,417 |
Polsat Play | 6 277 | 0,246 | 7 714 | 0,325 |
Polsat Cafe | 4 965 | 0,195 | 6 903 | 0,291 |
kuchnia.tv | 1 112 | 0,044 | 2 522 | 0,106 |
Club TV | 3 746 | 0,147 | 1 616 | 0,068 |
BBC Lifestyle | 2 551 | 0,100 | 901 | 0,038 |
Wedding TV | 434 | 0,017 | 356 | 0,015 |
Fashion | 664 | 0,026 | 294 | 0,012 |
Domo | 834 | 0,033 | 251 | 0,011 |
Najpopularniejszym programem na antenie TVN Turbo w maju br. był mecz finałowy Pucharu Polski, który obejrzało ok. 460 tys. widzów (więcej na ten temat).
Raport top programów | ||
TVN Turbo | wszyscy 4+ | |
Program | AMR | SHR % |
PUCHAR POLSKI | 455 948 | 2,787 |
STUDIO SPORT | 382 909 | 2,398 |
TURBO KAMERA | 174 976 | 1,860 |
LEGENDY PRL | 145 317 | 1,324 |
ZAKUP KONTROLOWANY | 139 085 | 1,263 |
NA OSI /MAG.MOTORYZ./ | 134 083 | 1,188 |
MOTO-ON /MAG.MOTOR.POL./ | 130 151 | 1,055 |
PRZEKLETE TRASY | 121 769 | 1,101 |
RAPORT KONCOWY | 114 830 | 1,286 |
POLAM WEDKE Z ROBSONEM GREENEM | 112 971 | 1,208 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości At Media.
Dołącz do dyskusji: Lifestyle: Kanały TVN liderami, tracą Fashion i BBC Lifestyle