KTR 2016: FCB Warsaw z Grand Prix, nagrody dla DDB & Tribal, Papaya Films i McDonald’s
W tegorocznym Polskim Konkursie Reklamy KTR nagrodę Grand Prix otrzymała agencja FCB Warsaw za aplikację „Remember”. Agencją roku została DDB & Tribal, reklamodawcą roku - McDonald’s, a firmami produkcyjnymi roku - Papaya Films i Televisor.
Aplikacja „Remember” została przygotowana przez FCB Warsaw wspólnie z Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau. Program, udostępniony w lutym br., wyszukuje w tekstach w 16 językach sformułowania typu „polskie obozy koncentracyjne” i „polskie obozy zagłady” oraz zwraca uwagę na ich nieprawidłowość.
Za „Remember” agencja FCB Warsaw otrzymała też kilka nagród w poszczególnych kategoriach konkursowych. - „Remember” to genialny pomysł w swojej prostocie, uderzający dokładnie w miejsce, w którym powstaje przekłamanie - w tekst. Pomysł, który ma szansę pomóc w nierównej walce z ludzką skłonnością do uproszczeń i do myślenia na skróty - uzasadnia Maciej Waligóra, przewodniczący jury kategorii PR&Event.
Ogółem w tegorocznej edycji KTR przyznano 181 nagród, najwięcej w kategoriach Digital & Mobile (32), Warsztat Audio/Video (29), Design (22), Active Advertising (21), Media (19). Autorzy wyróżnionych projektów otrzymali 33 złote nagrody, 62 srebrne i 86 brązowych.
W zestawieniu najbardziej nagrodzonych agencji zdecydowanie wygrała DDB & Tribal, która za nominacje i nagrody uzyskała ponad dwa razy więcej punktów niż zajmująca drugie miejsce agencja Walk.
1. DDB & Tribal - 73,5
2. Walk - 34,5
3. Grey Group - 28
4. Saatchi&Saatchi / Interactive Solutions - 26
5. FCB Warsaw - 23,5
Tym samym DDB & Tribal została agencją roku. Tytuł reklamodawcy roku przyznano McDonald’s, domem produkcyjnym roku zostało Papaya Film, a studiem postprodukcyjnym roku - Televisor.
W internetowym głosowaniu członków Klubu Twórców Reklamy, dotyczącym prac zgłoszonych w kategorii Kampania, nagrodzona została seria reklam „Starsi Panowie” przygotowana dla Netii przez agencję Brasil.
- Dużo złota, dużo srebra i dużo brązu, i bardzo dobrze! Od lat nie mieliśmy tylu ciekawych prac w konkursie! Mamy też Grand Prix i Nagrodę Członków KTR, które wspaniale się uzupełniają, pokazując oryginalność i kreatywność w kompletnie różnych sferach komunikacji - komentuje Przemek Bogdanowicz, przewodniczący zarządu Klubu Twórców Reklamy.
Wszystkie nagrody zostały wręczone we wtorek podczas uroczystej gali. Do tegorocznej edycji konkursu KTR przesłano 1097, zostały one ocenione przez 108-osobowe jury pod przewodnictwem Rodrigo Sobrala, integrated executive creative directora w R/GA London.
Podczas gali KTR wręczono również nagrody w konkursie Young Creatives, do którego zgłosiło się 192 teamów. Zwyciężyło siedem: Bartosz Włodarczyk i Bartłomiej Walczuk z 180heartbeats + Jung v. Matt w kategorii Design, Janina Szwykowska i Michał Rudek z Grey Group Poland w kategorii Print, Tomasz Misiukiewicz i Piotr Szkałuba z VML Poland w kategorii Film, Barbara Niedziela i Radosław Smorga z Lemon Sky J. Walter Thompson Poland w kategorii Cyber, Jakub Sagan i Joanna Szwilling z K2 w kategorii PR, Piotr Fortuna i Marta Kierszka z ZenithOptimedia Group w kategorii Media oraz Katarzyna Wierzchowska i Igor Zajda z Grupy Żywiec w kategorii Clients. Wszyscy pojadą na światowe finały tego konkursu, które odbędą się podczas tegorocznego festiwalu Cannes Lions.
NOMINACJE I NAGRODY W POLSKIM KONKURSIE REKLAMY KTR 2016 |
||||
KAMPANIA |
||||
nagroda |
Agencja |
Tytuł |
Klient |
Produkt |
srebro |
DDB&TRIBAL |
NIESTRASZKI |
PZU S.A. |
KAMPANIA WIZERUNKOWA I SPRZEDAŻOWA (PAKIET UBEZPIECZEŃ KOMUNIKACYJNYCH) |
srebro |
FCB WARSAW |
REMEMBER |
MUZEUM AUSCHWITZ |
APLIKACJA REMEMBER |
srebro |
OGILVY & MATHER |
Ż |
GRUPA ŻYWIEC |
ŻYWIEC |
brąz |
BARDZO |
ALLEGRO - CZEGO SZUKASZ? |
ALLEGRO GROUP SP.Z O.O. |
ALLEGRO |
brąz |
BBDO WARSZAWA |
MŁODZI BOGOWIE |
PRUDENTIAL |
UBEZPIECZENIA |
brąz |
BRAIN |
POŻYCZ TAK, ABY ZYSKAĆ |
ING BANK ŚLĄSKI |
KREDYT GOTÓWKOWY |
brąz |
LEO BURNETT WARSZAWA |
HIVOKRYZJA |
FUNDACJA STUDIO PSYCHOLOGII ZDROWIA |
HIVOKRYZJA |
brąz |
VML / TASK FORCE CONSULTING |
ORGANIZM W DOBRYM NASTROJU |
MINISTERSTWO ZDROWIA |
ZDROWIE! |
nominacja |
BRAIN |
HEYAH PROSTUJEMY |
HEYAH |
HEYAH NO LIMIT |
nominacja |
BRASIL |
STARSI PANOWIE |
NETIA |
GIGANAGRYWARKA |
nominacja |
DDB&TRIBAL |
#RYJKUZNIARA |
STOWARZYSZENIE PROJEKT: POLSKA |
HEJTSTOP |
nominacja |
PZL |
REDD'S |
KOMPANIA PIWOWARSKA SA |
PIWO |
nominacja |
SAATCHI & SAATCHI POLAND / INTERACTIVE SOLUTIONS |
BONJOUR W CARREFOUR |
CARREFOUR |
HIPERMARKET, MARKET I EXPRESS |
nominacja |
SCHOLZ & FRIENDS WARSZAWA / WIRTUALNA POLSKA |
LOGUJEMY SIE DLA NEPALU |
WIRTUALNA POLSKA |
POCZTA |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
RADIO |
||||
REKLAMA SPOŁECZNA I NON-PROFIT |
||||
brąz |
BBDO WARSZAWA |
HANDEL JERZY |
NCK |
KAMPANIA DLA NARODOWE CENTRUM KULTURY |
nominacja |
DOROTA DUBIELECKA |
SZUKAM MAMY! |
SOS WIOSKI DZIECIĘCE |
RODZIC SOS |
MOTORYZACJA |
||||
nominacja |
GREY GROUP |
VOLVO RECYCLING |
VOLVO |
SAMOCHODY VOLVO |
NAUKA I WYPOCZYNEK |
||||
złoto |
DDB&TRIBAL |
RADIO ANIMATOR |
ESTRADA POZNAŃSKA |
ANIMATOR FESTIVAL |
Na dalszych podstronach prace nominowane i nagrodzone w pozostałych kategoriach
Dołącz do dyskusji: KTR 2016: FCB Warsaw z Grand Prix, nagrody dla DDB & Tribal, Papaya Films i McDonald’s