Które pisma mają największe czytelnictwo?
"Fakt" i "Gazeta Wyborcza" są najchętniej czytanymi dziennikami w Polsce, a "Tele Tydzień" to najpopularniejszy tygodnik - wynika z najnowszej fali badania PBC General. W innych segmentach liderami są "Przyjaciółka", "Twój Styl" i "Komputer Świat Niezbędnik". Szczegóły w raporcie serwisu Wirtualnemedia.pl.
"Fakt" (Axel Springer Polska), po który sięga 14,80 proc. Polaków, dominuje w segmencie tabloidów, a "Gazeta Wyborcza" (Agora), którą czyta 14,15 proc. respondentów, jest liderem wśród dzienników opiniotwórczych. Dalej w zestawieniu znajdują się bezpłatne "Metro" (7,20 proc.) i "Super Express" (6,93 proc.), a kolejne są "Przegląd Sportowy" (4,03 proc.), "Rzeczpospolita" (3,89 proc.), i "Dziennik" (3,58 proc.).
"Tele Tydzień" (Wydawnictwo Bauer) czyta 35,06 proc. Polaków , dzięki czemu ten tytuł jest najpopularniejszy nie tylko wśród tygodników i tv guide'ów, lecz także wszystkich gazet i czasopism. Na drugim miejscu wśród tygodników ze znacznie niższym wynikiem (18,90 proc.) jest "Życie na Gorąco" (Wydawnictwo Bauer), które jest jednocześnie liderem kategorii pism yellow. Dalej w zestawieniu znajdują się tygodniki poradnikowe: "Pani Domu" (15,72 proc.), "Chwila dla Ciebie" (15,70 proc.) i "Naj" (15,03 proc.). "Angora" (10,25 proc.) jest najpopularniejszym tygodnikiem z przedrukami artykułów, a "Newsweek" (9,49 proc.) - najchętniej czytanym tygodnikiem opinii.
Najwyższe czytelnictwo wśród dwutygodników ma "Przyjaciółka" (Edipresse Polska), po którą sięga 17,90 proc. Polaków (dwutygodnikiem jest od marca br.), a drugie miejsce zajmuje "Tina" (Wydawnictwo Bauer), która jest czytana przez 16,10 proc. respondentów (na cykl dwutygodniowy przeszła w czerwcu br.). Na kolejnych pozycjach są: "Viva!" (Edipresse Polska; 11,32 proc.), lider segmentu people, i "Z Życia Wzięte" (Phoenix Press; 10,06 proc.), najpopularniejszy magazyn w segmencie real life stories.
"Twój Styl" (Wydawnictwo Bauer), po który sięga 13,37 proc. Polaków, jest najpopularniejszy nie tylko wśród miesięczników, lecz także magazynów luksusowych dla pań. Druga w zestawieniu "Claudia" (G+J Polska), której czytanie deklaruje 11,99 proc. respondentów, jest liderem segmentu miesięczników poradnikowych. Dalej w ogólnym zestawieniu miesięczników jest magazyn wnętrzarski "Cztery Kąty" (11,20 proc.).
Wśród siedmiu objętych badaniem dwumiesięczników najpopularniejszy jest "Komputer Świat: Twój Niezbędnik" (Axel Springer Polska), który czyta 5,21 proc. Polaków.
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od marca do sierpnia 2009 roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób (24 438 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
* "Tina" do maja 2009 była tygodnikiem
** "Reader's Digest" do października 2008 ukazywał się jako
"Przegląd Reader's Digest"
*** "Sens. Poradnik psychologiczny" nie był badany w fali marzec
2009
Dołącz do dyskusji: Które pisma mają największe czytelnictwo?