SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kto będzie dostarczać TVP dane o oglądalności? Będzie nowy przetarg

Telewizja Polska w najbliższych miesiącach rozpisze przetarg na obsługę telemetryczną - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Wybierze w nim firmę, która dostarczać będzie jej dane o oglądalności od marca przyszłego roku.

Od początku 2012 roku TVP korzysta z danych telemetrycznych Nielsen Audience Measurement, bo firma wygrała przetarg rozpisany przez publicznego nadawcę pod koniec 2010 roku (więcej na ten temat). Umowa z tym instytutem wygasa jednak w lutym przyszłego roku. Zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych TVP nie może jej przedłużyć automatycznie, ale musi rozpisać nowy przetarg nieograniczony. Ma on zostać ogłoszony w najbliższych tygodniach. - Warunki przetargu są właśnie opracowywane - mówi Wirtualnemedia.pl Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy TVP.

TVP od 1996 roku do końca 2011 roku korzystała z danych telemetrycznych dostarczanych przez TNS OBOP (obecnie TNS Polska). Spółka ta startowała również w przetargu ogłoszonym w 2010 roku, ale go przegrała, bo zaoferowała wyższą cenę niż Nielsen Audience Measurement. Stało się tak, bo TNS przez lata pracował niemal wyłącznie na rzecz TVP i to ona finansowała utrzymanie całego panelu. Nielsen obsługiwał zaś resztę stacji telewizyjnych oraz domy mediowe, mierząc dla nich cały czas i tak widownię kanałów TVP. Po zaprzestaniu dostarczania danych o oglądalności Telewizji Polskiej TNS OBOP zlikwidował swój panel telemetryczny, a TVP sprzedała sieci TNS 40 proc. udziałów w instytucie.

 

W 2011 roku przedstawiciele TNS OBOP zapowiadali, że mogą w przyszłości reaktywować panel i wziąć udział w kolejnym przetargu. Czy ta zapowiedź jest aktualna? - W tej chwili nie będziemy udzielać komentarza w tej sprawie - informuje Wirtualnemedia.pl Anna Rostkowska z biura prasowego TNS Polska.

- Nie ma raczej szans, by ktoś poza Nielsenem się zgłosił, ale przetarg musimy zrobić - usłyszeliśmy nieoficjalnie w TVP.

Dołącz do dyskusji: Kto będzie dostarczać TVP dane o oglądalności? Będzie nowy przetarg

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
paranoja.
Czy Juliusz Braun zwariował?! Gdy decydował o rezygnacji z danych TNS wszyscy na Woronicza mówili MU, że popełnia błąd! Wszyscy ostrzegali, ale Braun swoim zwyczajem to zrobił i już. "Żeby ujednolicić badania". No to ma ujednolicone. A teraz, gdy wyniki TVP są dosłownie pełzające to szuka winnego w Nielsenie. Panie! To jest straszny obciach. Radziszewski to panu podsunął czy Godlewski? Jak na antenie nic nie ma to wyniki będą złe. Bez względu na to, kto bada. Ale to Schymalla była winna temu, że TVP1 miała 25% - a teraz kto jest winien, że Jedynka ma 10%?
0 0
odpowiedź
User
takaprawda
Dlaczego Nielsen na całym świecie ma wyłączność na badania i traktowane są jako świętość? Może mi ktoś to wyjaśnić?
0 0
odpowiedź
User
jap
Ręce opadają jak się patrzy na poczynania publicznej. Dopóki wszystkie stacje nie dogadają się w kwestii pomiaru, TVP może sobie organizować "przetargi", a i tak zapłaci tyle ile Nielsen zarząda. Spokojnie mogą wyciągnąć tyle ile TVP płaciła obopowi, a nawet więcej, bo nikt nie zbuduje odpowiedniej wielkości, reprezentatywnego panelu do marca. To wszystko farsa.
Nielsen! Żniwa nadchodzą!
0 0
odpowiedź