„Krytyka Polityczna” promuje się spotem z Jezusem w roli głównej (wideo)
Serwis KrytykaPolityczna.pl prowadzi w mediach społecznościowych kampanię, której bohaterem jest Jezus. Pokazany jest w „niechcianej” roli króla Polski. - W spocie chcieliśmy zwrócić uwagę na fakt, że zarówno nauczanie, jak historia życia Jezusa stoją w sprzeczności z niektórymi kierunkami polityki prowadzonej przez polityków celebrujących intronizację - mówi serwisowi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Wiśniewska, redaktor naczelna serwisu.
Trwający ponad minutę spot pokazuje, jak Jezus spada z nieba do Polski. Ląduje w jednym z supermarketów. Zaczyna się po nim przechadzać. Głośno zastanawia się nad tym, dlaczego został wybrany na króla Polski. Pyta czemu ma być przeciwko aborcji i in vitro, skoro sam „może być” z in vitro.
Zastanawia się, co oznacza pojęcie „tradycyjna rodzina”, bo on za najbliższych miał dwunastu mężczyzn. Wypowiadając te słowa robi wymowne cmoknięcie ustami. Dalej pyta, czemu ma bać się uchodźców, skoro sam jest jednym z nich.
Na koniec spotu zwraca się do Boga, jako ojca i pyta, co ma zrobić. A ten mu odpowiada, by zajrzał na stronę internetową KrytykaPolityczna.pl, gdzie wszystkiego się dowie.
Agnieszka Wiśniewska, redaktor naczelna serwisu KrytykaPolityczna.pl mówi, że bezpośrednią inspiracją do wyprodukowania tego spotu był "Jubileuszowy Akt Przyjęcia Jezusa za Króla i Pana", który miał miejsce 19 listopada 2016 roku w Krakowie-Łagiewnikach.
Pomysłodawcami kampanii są osoby z zespołu Krytyki Politycznej m.in.: Agata Diduszko-Zyglewska (pomysł), Jaś Kapela (tekst). Realizacja: Tomasz Nosiński (aktor), Paweł Łukomski (zdjęcia), Łukasz Rosiński (montaż), Przemek Osiński (produkcja), Urszula Bartos-Gęsikowska (kostiumy), Aleksandra Plewako-Szczerbińska (charakteryzacja), Paweł Ruszkiewicz & Matthew Wróblewski (animacja), Rafał Kłosiewicz (dźwięk), Zuzanna Wrońska (konsultacja).
W uroczystościach kościelnych związanych z intronizowaniem Jezusa na Króla Polski wzięli udział przedstawiciele najwyższych władz państwowych m.in. prezydent Andrzej Duda, ministrowie Jan Szyszko i Zbigniew Ziobro. W ten sposób po raz kolejny zapisany w Konstytucji rozdział państwa i Kościoła (art. 25 ust. 1) został naruszony. Nie służy to ani państwu ani Kościołowi. W spocie chcieliśmy zwrócić uwagę na fakt, że zarówno nauczanie, jak i historia życia Jezusa stoją w sprzeczności z niektórymi kierunkami polityki prowadzonej przez polityków celebrujących intronizację. Spoty i filmy z udziałem ważnych postaci religijnych, w tym Jezusa jako jednej z kluczowych postaci kultury europejskiej, mają długą tradycję w historii kinematografii, teatru i kampanii medialnych i do tej bogatej tradycji odnosiliśmy się produkując nasz spot - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Agnieszka Wiśniewska.
Dodaje, że oprócz tego celem filmu jest też pokazanie medium, jakim jest KrytykaPolityczna.pl. Spot emitowany jest na Facebooku i na Twitterze.
Dołącz do dyskusji: „Krytyka Polityczna” promuje się spotem z Jezusem w roli głównej (wideo)
To po co tu zadlądasz?