Kret, Zubilewicz i Horczyczak walczą w Cannes ze zmianami klimatu
Polscy prezenterzy pogody na targach telewizyjnych MIPTV 2008, który odbywają się w Cannes, wzięli udział w kampanii na rzecz poprawy świadomości społecznej związanej ze zmianami klimatycznymi zachodzącymi w Europie.
- Uważamy, że media nie informują w należyty sposób o drastycznie zmieniającym się klimacie - mówią meteorolodzy i prezenterzy pogody zrzeszeni w The Climate Broadcasters Network-Europe (CBN-E), organizacji założonej przy Komisji Europejskiej w zeszłym roku, skupiającej największych nadawców.
W CBN-E mamy trzech polskich przedstawicieli. Należą do niej Jarosław Kret z Telewizji Polskiej, Tomasz Zubilewicz z TVN i Marek Horczyczak z Polsatu.
Głównym celem CBN-E jest przekazywanie informacji obywatelom Europy na temat zachodzących zmian w klimacie, przekazywanie informacji na temat najnowszych badań, dzielenie się nabytymi praktykami.
- Nie ważne, w jakiej telewizji, ważny jest przekaz - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jarosław Kret, który znajduje się w Core Group CBN-E.
- Oni jako osoby publiczne, a zarazem opiniotwórcze, mogą kształtować opinię społeczną, przyczyniając się do zmiany zachowań, tak, aby ludzie zaczęli oszczędzać energię lub emitować mniej dwutlenku węgla - mówi nam koordynująca grupą Katarzyna Wołos.
CBN-E wystąpili na MIPTV ze specjalną prezentacją. Zaplanowano ją na poniedziałek, czyli tzw. "Green Day". Już od kilku sezonów organizatorzy lansują w Cannes modę na "Green", czyli produkcje, mające informować o zmianach w klimacie i lansować modę na bycia przyjaznym środowisku.
- Efekt cieplarniany powoduje, że w Alpach jest coraz mniej śniegu, co w konsekwencji prowadzi do strat w przemyśle narciarskim. Nawiedzające Europę susze, wietrzne i deszczowe zimy są skutkami zmian klimatycznych - mówiono na wczorajszym panelu European Weather Broadcasters Mobilise to Raise Climate Awareness.
- Chodzi o to, żeby język naukowców przełożyć na język społeczeństwa i zakomunikować to w przeciągu dwóch minut. Na więcej nie pozwala czas antenowy - dodaje Kret. Jego "przyjazne środowisku" wystąpienia znane są z anteny TVP. Kret mówi, że będzie systematycznie nawoływał do działań chroniących środowisko naturalne. - Zależy nam na wspólnym głosie w polskich mediach - dodaje.
Oprócz polskich meteorologów w trakcie wczorajszego "Green Day" prezentacje mięli najważniejsi przedstawiciele w tej dziedzinie m.in. Kevin Wall, Founder i CEO słynnych koncertów Live Earth z zeszłego roku, odbywających się na 7 kontynentach. Głównym ich celem było zainteresowanie opinii społecznej problemami związanymi z rosnącą emisją dwutlenku węgla i globalnym ociepleniem.
Dołącz do dyskusji: Kret, Zubilewicz i Horczyczak walczą w Cannes ze zmianami klimatu