Polski rynek artykułów kosmetycznych wzrósł w 2018 r. o 3,7 proc.
Miniony rok był dobrym okresem dla handlu detalicznego artykułami kosmetycznymi, a w latach 2018-2024 ma on wzrosnąć łącznie o 19% - wynika z raportu firmy badawczej PMR.
Według danych PMR, wartość rynku artykułów kosmetycznych w Polsce wzrosła w 2018 r. o 3,7%, do 23,7 mld zł. Na rok 2019 prognozowany jest wzrost o 3,2%, do 24,5 mld zł.
Raport PMR pokazuje, że obecnie Polacy mają coraz szerszą wiedzę na temat własnych potrzeb oraz oferowanych im produktów. Dla 59% badanych ważne lub bardzo ważne jest zapoznanie się ze składem kosmetyku. Kwestia ta jest częściej wskazywana przez kobiety niż mężczyzn (62% vs. 51%). Odsetek osób, dla których skład kosmetyków jest ważny lub bardzo ważny, jest najwyższy wśród osób powyżej 54 lat (70%).
Osoby w wieku 55 lat i więcej podobnie często wskazywały na wysoką wagę zakupów kosmetyków w większych, bądź szklanych opakowaniach przyjaznych środowisku (69%) oraz zakupy kosmetyków polskich marek (68%). Świadomość tego, z jakiego kraju pochodzi dany kosmetyk, jest najważniejsza dla osób w wieku 55 lat i więcej (58% vs. 40% wśród osób w wieku do 40 lat).
Kobiety częściej niż mężczyźni gotowe są zapłacić więcej za kosmetyk zrobiony z naturalnych składników (58% vs. 51% wśród mężczyzn).
Kobiety o wiele częściej zasięgają również opinii znajomych lub szukają dodatkowych informacji przed podjęciem decyzji o zakupie nowego, nieznanego im wcześniej produktu kosmetycznego (55% vs. 41% wśród mężczyzn).
Dołącz do dyskusji: Polski rynek artykułów kosmetycznych wzrósł w 2018 r. o 3,7 proc.