1&1 znika z polskiego rynku. „Stawiamy na jedną silną markę”
Firma United Internet oferująca w Polsce usługi hostingowe pod marką 1&1 postanowiła wycofać ją z naszego rynku. Oficjalnie decyzja ma związek z przejęciem przez United Internet platformy Home.pl, jednak ostatnio 1&1 notowała udział w polskim rynku hostingowym na poziomie jedynie 0,67 procent. - Doszliśmy do wniosku, że w Polsce powinniśmy postawić na jedną silną markę i jest nią Home.pl - wyjaśnia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Andreas Maurer z United Internet AG.
Według komunikatu zamieszczonego na stronie 1&1 od 29 maja br. firma nie pozwala nowym klientom na zakup produktów hostingowych.
1&1 informuje jednocześnie, że obecni użytkownicy do końca okresu umowy mogą korzystać ze swoich produktów oraz usług tak jak dotychczas, a na 4 tygodnie przed upływem okresu umownego otrzymają stosowne powiadomienie.
- Najpóźniej do dnia końca umowy zabezpiecz wszystkie swoje dane, treści stron internetowych, domeny oraz zawartość skrzynek e-mail, a następnie przenieś je do innego usługodawcy. Zwróć uwagę, że przeniesienie do innego oferenta usług hostingowych powinno również odbyć się najpóźniej do dnia końca Twojej umowy - zaznacza 1&1 w komunikacie.
Marka 1&1 pojawiła się w Polsce w 2009 r. Jej wejściu na nasz rynek towarzyszyła rozbudowana akcja marketingowa i reklamowa, a eksperci rynku domenowego nie wykluczali, że duży międzynarodowy gracz może wywołać spore zamieszanie w segmencie polskiego hostingu.
Stało się jednak inaczej. Choć United Internet w 2015 r. przejął platformę Home.pl, jeden z najsilniejszych podmiotów hostingowych w Polsce, to sama marka 1&1 zawiodła pod względem sprzedaży swoich produktów. Według rankingu Web Hosting Talk w momencie wycofania się z polskiego rynku udział w nim 1&1 wynosił jedynie 0,67 proc.
W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl kulisy likwidacji polskiego oddziału 1&1 wyjaśnia Andreas Maurer, head of corporate PR w United Internet AG.
- Polski oddział 1&1 powstał w 2009 r., natomiast w 2015 r. udało nam się przejąć Home.pl - przypomina Andreas Maurer. - Doszliśmy do wniosku, że ze względów biznesowych dla United Internet bardziej korzystne będzie mocne wsparcie i postawienie na jedną mocną markę w Polsce, i jest nią właśnie Home.pl. Stąd rezygnacja z funkcjonowania polskiej wersji 1&1. Pragnę zaznaczyć, że obecni użytkownicy usług 1&1 mają zapewnione nasze wsparcie aż do wygaśnięcia ich bieżących umów - zapewnia Maurer.
Dołącz do dyskusji: 1&1 znika z polskiego rynku. „Stawiamy na jedną silną markę”
To może tych klientów już dawno nie ma?
Swoją drogą to żałosne, że w Niemczech hosting jest znacznie tańszy niż Polsce. A do tego ten sam podmiot (United Internet AG) na polskim rynku żąda więcej kasy niż za Odrą...