Kolporter ma ponad 50 proc. udział w rynku dystrybucji prasy
Kolporter SA i Ruch SA jako jedyni dystrybutorzy na polskim rynku prasowym zwiększyli udziały w rynku dystrybucji prasy. Udziały pozostałych spadły - wynika z analizy Izby Wydawców Prasy. Obie firmy zmniejszyły liczbę placówek.
Izba Wydawców Prasy zanalizowała i oszacowała strukturę udziału poszczególnych firm kolporterskich w rynku dystrybucji prasy na podstawie uzyskanych od wydawców danych o nakładach tytułów prasowych, które ukazały się w lutym br.
Wynika z niej, że największy udział ma Kolporter, który odpowiada za blisko 52 proc. dystrybucji prasy. Firmie udało się zwiększyć dystrybucję w skali roku o 0,4 proc.
Identyczny wzrost w porównaniu do roku ub. miał Ruch, do którego obecnie należy 29,93 proc. rynku dystrybucji tytułów prasowych.
Kolporter ma obecnie 24 tys. punktów dystrybucji prasy, czyli 1,5 tys. mniej niż rok temu. Z kolei Ruch SA zredukował ich liczbę o 3 tys., do 15 tys. Do Garmonda natomiast należy 9,3 tys. placówek, czyli tyle samo co przed rokiem.
Badanie przeprowadzono na nakładach globalnych tytułów płatnych 25 wydawców i grup wydawniczych, w tym wydawców niemal wszystkich ukazujących się wówczas dzienników (poza „Naszym Dziennikiem”). Suma nakładów tych wydawców o ok. 5 punktów procentowych przewyższa wielkość nakładów globalnych rynkowych tytułów płatnych zarejestrowanych w ZKDP w lutym br. Izba podaje, że nakład zbadany stanowi ok. 68 proc. nakładu globalnego wszystkich (płatnych i bezpłatnych) tytułów prasowych w Polsce oszacowanego na podstawie danych GUS.
Rozpowszechnianie płatne wydań cyfrowych prasy w badanym miesiącu wzrosło w stosunku do lutego roku poprzedniego o 21 proc. (wg danych wydawców uczestniczących w badaniu).
Jeśli chodzi o kanały dystrybucji wydań cyfrowych, badania IWP (na podstawie danych od wydawców) wykazują, że dystrybucję tę wydawcy prowadzą w znacznym stopniu samodzielnie – dystrybucja własna to ok. 32 proc. całego rozpowszechniania płatnego wydań cyfrowych – wyraźnie mniej, niż w roku poprzednim (54 proc.).
Ponad 27 proc. łącznego udziału w rynku ma firma e-Kiosk poprzez swe platformy dystrybucyjne (e-Kiosk, e-Gazety i Nexto). Publio, Amazon, AppStore, i Google Play mają łącznie prawie 4 proc. udziału, a ok. 37 proc. to inne kanały dystrybucji wydań cyfrowych (wyraźny wzrost w porównaniu z danymi za rok ubiegły).
Dołącz do dyskusji: Kolporter ma ponad 50 proc. udział w rynku dystrybucji prasy
Dystrybucja prasy...ha ha ha ha ha ha :D
Prasa to półprodukt, schodzący do podziemia.
Prasa jest nie tykana przez niemal całą część młodego pokolenia.
Ale czy można temu się dziwić?
Nieeeeeeeeeeeee prasa to przechowalnie NIEREFORMOWALNYCH dziadyków !
Mamy +500, +300, + mieszkanie......a co z tymi zadekowanymi + 80-90 pierdzistołków( niejednokrotnie przepitych)