Kobiety i seniorzy to widzowie głównych stacji. TVP najmocniejsza na wsi, a TVN w mieście
Czołowe stacje telewizyjne są oglądane głównie przez kobiety, widzów po pięćdziesiątce oraz z wykształceniem podstawowym. Widzowie z miast wybierają najchętniej TVN, a ci ze wsi Jedynkę - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
Większość widzów każdej ze stacji z tzw. wielkiej czwórki stanowią kobiety. Największy odsetek przedstawicielek płci żeńskiej w widowni notuje TVN, gdzie kobiety stanowią aż 64,62 proc. widzów. Najmniejszy udział kobiet w widowni charakteryzuje zaś TVP1 - wynosi on 53,56 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Dane telemetryczne pokazują, że wszystkie główne kanały są oglądane przede wszystkim przez seniorów. Zarówno TVP1 jak i TVP2 oglądają najchętniej widzowie powyżej 65. roku życia (wskaźnik AFF wynoszący odpowiednio 217 i 182), chociaż największy odsetek ich widowni stanowią ludzie mający od 50 do 64 lat (odpowiednio 34,71 proc. i 33,46 proc.).
Również TVN i Polsat są najchętniej wybieranymi telewizjami przez osoby w wieku 50-64 lat. Z danych wynika, że mniejszy udział oglądających w tym wieku ma Polsat (29,81 proc.), a większy - TVN (32,06 proc.).
Pod względem wykształcenia największy odsetek widowni wszystkich głównych stacji stanowią ludzie z wykształceniem podstawowym. Największy udział mają oni w grupie widzów Polsatu - jest to 53,46 proc., a najmniejszy w widowni TVN (46,43 proc.). Z kolei największy odsetek widzów z wykształceniem wyższym mają kanały telewizji publicznej: TVP1 (15,07 proc.) i TVP2 (14,07 proc.).
Mieszkańcy wsi najchętniej oglądają TVP1 - ich udział w całej widowni tej stacji wynosi 40,31 proc. Również TVP2 i Polsat mają najwięcej widzów zamieszkałych na prowincji, ale jednak oba te kanały najchętniej oglądane są przez ludzi z miast poniżej 100 tys. mieszkańców.
Z kolei grupa ludzi, która jest najbardziej dopasowana do widowni TVN, to osoby zamieszkałe w miastach mających od 100 do 500 tys. mieszkańców (AFF wynoszące 120).
Nielsen Audience Measurement | TVP1 | TVP2 | Polsat | TVN | ||||
Płeć | ADH % | AFF | ADH % | AFF | ADH % | AFF | ADH % | AFF |
Mężczyźni | 46,44% | 96 | 39,82% | 83 | 41,63% | 86 | 35,38% | 73 |
Kobiety | 53,56% | 103 | 60,18% | 116 | 58,37% | 113 | 64,62% | 125 |
Wiek | Wirtualnemedia.pl | |||||||
4-15 | 2,99% | 24 | 3,80% | 30 | 8,62% | 69 | 6,28% | 50 |
16-24 | 3,30% | 28 | 4,18% | 36 | 7,59% | 65 | 5,95% | 51 |
25-34 | 8,07% | 49 | 10,24% | 62 | 14,30% | 86 | 14,03% | 85 |
35-49 | 17,89% | 83 | 20,69% | 96 | 23,06% | 108 | 23,52% | 110 |
50-64 | 34,71% | 154 | 33,46% | 148 | 29,81% | 132 | 32,06% | 142 |
65+ | 33,04% | 217 | 27,63% | 182 | 16,62% | 109 | 18,16% | 119 |
Wykształcenie | Wirtualnemedia.pl | |||||||
Podstawowe | 49,44% | 120 | 48,69% | 118 | 53,46% | 130 | 46,43% | 113 |
Średnie | 32,51% | 105 | 33,44% | 108 | 29,36% | 95 | 33,74% | 109 |
Wyższe | 15,07% | 99 | 14,07% | 92 | 8,57% | 56 | 13,55% | 89 |
Inne | 2,98% | 24 | 3,80% | 30 | 8,61% | 69 | 6,28% | 50 |
Miejsce zamieszkania | Wirtualnemedia.pl | |||||||
Wieś | 40,31% | 102 | 40,30% | 102 | 39,04% | 99 | 31,22% | 79 |
Miasta <100 tys. | 31,78% | 101 | 32,52% | 104 | 34,16% | 109 | 35,16% | 112 |
Miasta 100-500 tys. | 16,72% | 98 | 17,21% | 101 | 16,76% | 98 | 20,57% | 120 |
Miasta >500 tys. | 11,19% | 94 | 9,95% | 84 | 10,04% | 85 | 13,05% | 110 |
ADH % - to udział osób reprezentujących określoną grupę społeczno-demograficzną w całej widowni konkretnej stacji.
AFF - wskaźnik wykorzystywany do oceny oglądalności programu telewizyjnego przez określoną grupę widzów w stosunku do całej jego widowni. Jeżeli AFF wynosi 100, to oznacza, że oglądalność programu w konkretnej grupie jest taka sama jak w całej populacji. Wskaźnik wynoszący powyżej 100 informuje, że oglądalność danego programu w analizowanej grupie jest wyższa niż w całej populacji. Można wtedy wnioskować, że program jest właściwie dopasowany do swojej widowni.
Dołącz do dyskusji: Kobiety i seniorzy to widzowie głównych stacji. TVP najmocniejsza na wsi, a TVN w mieście