Kioskarze protestują przeciw reklamie policji
Angielscy właściciele kiosków zaprotestowali przeciw kampanii zachęcającej do wstępowania do policji. W reklamach prasowych przedstawiono bowiem salon prasowy z szyldem "Słodycze, prasa narkotyki".
Angielska Narodowa Agencja Rozwoju Policji przygotowała kampanię reklamową, żeby zachęcać ludzi do wstępowania w szeregi służb porządkowych jako specjalni funkcjonariusze społeczni zajmujący się przeciwdziałaniu lokalnej przestępczości. W reklamach zamieszczonych w kilku gazetach przedstawiono policjantów wchodzących do saloniku prasowego na którego szyldzie widnieje hasło "Słodycze, prasa, narkotyki" opatrzone gwiazdką odsyłającą do wyjaśnienia: "To twoja społeczność. Zobacz, co się w niej naprawdę dzieje".
Przeciwko tym ogłoszeniom zaprotestowała angielska Narodowa Federacja Dystrybutorów Prasy, która wytknęła mu obrażanie kioskarzy i wywoływanie mylnego wrażenia, że są oni zamieszani w handel narkotykami. Twórcy reklamy wyjaśnili, że co prawda większość właścicieli saloników prasowych przestrzega prawa, ale w takich punktach dochodzi do wielu przestępstw, co zostało podkreślone przez hasło reklamowe. Zastrzegli też, że napis jest tylko praktycznym i wizualnym przykładem wykroczeń popełnianych w lokalnej skali. Przedstawiciele gazet, które zamieściły kontrowersyjne ogłoszenie, dodali, że równie dobrze zamiast salonu prasowego mogłaby zostać w nim przedstawiona pralnia albo siedziba gazety.
Jednak angielski instytucja regulująca rynek reklamowy - Advertising Standards Authority - uznała, że reklama może zostać uznana za obraźliwą i wprowadzać odbiorców w błąd, dlatego zakazała jej dalszego zamieszczania.
Dołącz do dyskusji: Kioskarze protestują przeciw reklamie policji