SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kioskarze protestują przeciw reklamie policji

Angielscy właściciele kiosków zaprotestowali przeciw kampanii zachęcającej do wstępowania do policji. W reklamach prasowych przedstawiono bowiem salon prasowy z szyldem "Słodycze, prasa narkotyki".

Angielska Narodowa Agencja Rozwoju Policji przygotowała kampanię reklamową, żeby zachęcać ludzi do wstępowania w szeregi służb porządkowych jako specjalni funkcjonariusze społeczni zajmujący się przeciwdziałaniu lokalnej przestępczości. W reklamach zamieszczonych w kilku gazetach przedstawiono policjantów wchodzących do saloniku prasowego na którego szyldzie widnieje hasło "Słodycze, prasa, narkotyki" opatrzone gwiazdką odsyłającą do wyjaśnienia: "To twoja społeczność. Zobacz, co się w niej naprawdę dzieje".

policja

Przeciwko tym ogłoszeniom zaprotestowała angielska Narodowa Federacja Dystrybutorów Prasy, która wytknęła mu obrażanie kioskarzy i wywoływanie mylnego wrażenia, że są oni zamieszani w handel narkotykami. Twórcy reklamy wyjaśnili, że co prawda większość właścicieli saloników prasowych przestrzega prawa, ale w takich punktach dochodzi do wielu przestępstw, co zostało podkreślone przez hasło reklamowe. Zastrzegli też, że napis jest tylko praktycznym i wizualnym przykładem wykroczeń popełnianych w lokalnej skali. Przedstawiciele gazet, które zamieściły kontrowersyjne ogłoszenie, dodali, że równie dobrze zamiast salonu prasowego mogłaby zostać w nim przedstawiona pralnia albo siedziba gazety.

Jednak angielski instytucja regulująca rynek reklamowy - Advertising Standards Authority - uznała, że reklama może zostać uznana za obraźliwą i wprowadzać odbiorców w błąd, dlatego zakazała jej dalszego zamieszczania.

Dołącz do dyskusji: Kioskarze protestują przeciw reklamie policji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl