SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

"Kimkolwiek jesteś..."

Kimkolwiek jesteś... serwer WWW dla Ciebie - Case study.

W lutym firma NetArt, właściciel serwisu nazwa.pl, wprowadziła nową promocje na serwery WWW. Oferta obejmuje półroczny hosting serwera WWW w atrakcyjnej cenie. W lawinie nowych promocji i w odpowiedzi na rosnącą konkurencję, pojawiła się potrzeba stworzenia wyrazistej kampanii reklamowej, która w odpowiedni sposób informowałaby o nowej ofercie, wyróżniając ją spośród propozycji konkurencji.

Insight konsumencki
Projektowanie kampanii reklamowej „Kimkolwiek jesteś...” poprzedzone zostało analizą otoczenia rynkowego oraz opracowaniem insightu nabywców serwerów. Potencjalnego klienta scharakteryzowano jako osobę znającą dość dobrze Internet i świadomą jego możliwości jako medium ułatwiającego promocję firmy i budowanie jej wizerunku. Nie oznacza to jednak, iż chętnie kupuje on serwer WWW. Potencjalny klient często uważa kupno serwera za inwestycję kosztowną, która szybko się nie zwróci. Poza tym, przywiązanie do bardziej tradycyjnych środków promocji i kreowania wizerunku firmy wciąż powoduje pewien dystans do usług internetowych.
Innym czynnikiem, który może zniechęcać do kupna jest duża ilość dostawców takich usług oraz wątpliwości, co do ich rzetelności, uczciwości i kompetencji. To prowadzi do konieczności zbudowania pozycji wiarygodnego i pewnego partnera pośród całego natłoku konkurencji.

Cele kampanii
Pojawiła się potrzeba przekonania klientów, że kupno serwera nie tylko nie jest dużym wydatkiem, ale kluczową inwestycją dla każdego, kto chce zaakcentować swoją obecność w sieci. Kampania miała także umocnić wizerunek serwisu nazwa.pl jako lidera usług hostingowych w Polsce oraz podtrzymać pozycję najlepiej rozpoznawalnej marki wśród rejestratorów domen (wg badań Gemius 2004 i 2005).
 
Plan kampanii
Motywem przewodnim kampanii jest hasło „Kimkolwiek jesteś... serwer WWW dla Ciebie”, które ma podkreślać dostępność tej usługi dla przeciętnego użytkownika Internetu. Przekaz reklamowy informował tylko o promocyjnej cenie serwera, natomiast zrezygnowano ze szczegółowego prezentowania jego parametrów technicznych. Pomysł kreatywny opierał się na przedstawieniu serwera jako usługi, która może pomóc rozwinąć działalność każdemu, niezależnie od stopnia znajomości Internetu i rodzaju prowadzonej działalności.
Twarzami kampanii zostało 9 osób, o dosyć specyficznych imionach i zainteresowaniach. Na dedykowanych serwisach internetowych w humorystyczny sposób zaprezentowano ich działalność i zainteresowania. Postaci reprezentujące spectrum od plantatora patisonów i pirata po dyrygenta i hydraulika miały przekonywać, jak zakupienie serwera WWW w nazwa.pl pomogło im rozwinąć swoją działalność i odnieść sukces zawodowy lub zrealizować swoje hobby.
Kampania rozpoczęła się w lutym 2006 roku i miała trwać 2 miesiące. Ze względu na jej olbrzymią popularność, drugi etap z 9 nowymi postaciami rozpoczął się w czerwcu, a promocyjna oferta kupna serwera została przedłużona.
W kampanii wykorzystano różnorodne formy reklamy internetowej, przyjmując, że  to najbardziej skuteczna forma dotarcia do potencjalnych klientów. Popundery, boxy i belki pojawiły się m.in. na wortalach fotka.pl, idg.pl oraz o2.pl.  Można było także zobaczyć boxy, w oknie poczty portalu o2.pl, a także buttony w oknie dialogowym komunikatora Gadu Gadu. Wykorzystano także m.in. mailing w Interia.pl i o2.pl.

Kampania wspierana była działaniami z zakresu PR, zarówno w mediach branżowych, jak i w Internecie. Informacje prasowe ukazały się m. in. na stronach Gazety Wyborczej, Marketingu w Praktyce, serwisach e-biznes i money.pl.

Kampania pomogła silnie zaakcentować obecność nazwa.pl w sieci i podtrzymać wizerunek jako firmy przyjaznej, nowoczesnej i  oferującej klientom usługi w najlepszych cenach.

Kreacją kampanii oraz zakupem mediów zajmował się Dział Marketingu i PR NetArt.

Dołącz do dyskusji: "Kimkolwiek jesteś..."

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl