SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kim są odbiorcy Infoscreen'ów w metrze?

Przeciętny młody pasażer metra najchętniej ogląda TVN i czytadziennik Metro, ma wykształcenie wyższe, a jego miesięczne dochodynajczęściej mieszczą się w granicach od 1400 do 3000 zł - wynika zbadań TNS OBOP, przeprowadzonych na zlecenie Ströer Out-of-HomeMedia.

W czerwcu Ströer Out-of-Home Media uruchomił sieć 23Infoscreen-ów na głównych stacjach warszawskiego metra. Badaniaprzeprowadzone wśród pasażerów metra w wieku 17-35 lat pokazująjakie są oczekiwania i zainteresowania tych osób.

- Metrem podróżuje dziennie ponad 400 tysięcy Warszawiaków,czyli 120 mln osób rocznie. Chcieliśmy dowiedzieć się kim są i colubią oglądać pasażerowie metra, aby informacje wyświetlane nainfoscreen'ach były zgodne z ich oczekiwaniami. Poznanie tej grupypozwoli również naszym klientom lepiej dostosować ofertę reklamowądo ich potrzeb - mówi Janusz Malinowski, prezes Grupy Ströer wPolsce.

Z badania wynika, że większość młodych pasażerów metra to osobywykształcone - 65 proc. z nich ma wykształcenie wyższe. Badaninajczęściej mieszkają sami lub z partnerem (35 proc.). Miesięcznedochody ankietowanych w większości mieszczą się w przedziale od1400 zł do 3000 zł. Aż 91 proc. zna jakiś język obcy - najczęściejjest to angielski (92 proc.).

dochody

Badani pasażerowie metra najczęściej oglądają TVN (60 proc.).Znacznie rzadziej TVP1 (23 proc.), Polsat (19 proc.), TVP2 (16proc.) i TVN 24 (14 proc.). Najczęściej słuchane stacje radiowe to:Radio Eska (27 proc.), Radio Zet (21 proc.), RMF FM (17 proc.),Trójka (11 proc.) i Antyradio 94 FM (11 proc.).

Większość respondentów czyta codzienną prasę - jest to zwyklebezpłatny dziennik Metro (48 proc.), na kolejnych miejscachznalazły się: Gazeta Wyborcza (32 proc.), Dziennik (15 proc.) iRzeczpospolita (10 proc.). Dwie trzecie młodych ludzi czytatygodniki, dwutygodniki - głównie są to tygodniki opinii: NewsweekPolska (21 proc.), Polityka (18 proc.) i Wprost (14 proc.). Niecowięcej niż połowa deklaruje czytanie miesięczników, najczęściej sąto: Twój Styl (9 proc.), Zwierciadło (3 proc.) i NationalGeographic (3 proc.).

Zdecydowana większość młodych pasażerów metra lubi podróże - 88proc. osób spędziło ostatnie wakacje poza miejscem zamieszkania, wtym 49 proc. odpoczywało w Polsce, a 39 proc. za granicą.

Badani, zapytani o to, czym się interesują, najczęściejodpowiadali, że czytają książki (20 proc.), uprawiają sport (19proc.), słuchają muzyki (17 proc.) i oglądają filmy (12 proc.).Zgodnie z zainteresowaniami, wolny czas najchętniej spędzają zeznajomymi, z przyjaciółmi, uprawiają sport, czytają książki ichodzą do kina. Aż 41 proc. pasażerów metra najbardziej lubioglądać komedie. Ulubionym kolorem ankietowanych jest... niebieski(33 proc.).

Pasażerowie oczekując na przyjazd metra, najchętniej chcielibyoglądać informacje z kraju i ze świata, wiadomości o wydarzeniach wmieście, dzielnicy, prognozę pogody oraz programy lekkie,humorystyczne.

Okazuje się, że zawartość programu, zdaniem badanych, powinnaróżnić się nieco w zależności od pory dnia. Rano największezainteresowanie wzbudzają informacje z kraju i ze świata (65proc.), w dalszej kolejności informacje o wydarzeniach w mieście,dzielnicy (48 proc.) i o pogodzie (41 proc.). W środku dnia więcejosób zainteresowałoby się wydarzeniami w najbliższej okolicy - 55proc.. W godzinach popołudniowych rośnie zapotrzebowanie na lekkieprogramy o zabarwieniu humorystycznym (49 proc.). Wieczoremprogramy lekkie, humorystyczne są już na pierwszym miejscu (57proc.).

programyporanne

Sieć 23 Infoscreen-ów na 6 głównych stacjach metra zostałauruchomiona w czerwcu. Na panoramicznych ekranach wielkości 3 m x1,7 m o wysokiej rozdzielczości obrazu 1280 x 720 pikseli emitowanesą informacje, przeplatane reklamami, które stanowią jedną trzeciązawartości programu.

Ströer, aby dostarczyć pasażerom zróżnicowane informacje,podpisał już umowy m.in. z magazynem Aktivist, telewizjami MTV,Viva, portalami Cytaty.info i Plfoto.com. Dostawcami wiadomości sątakże m.in. Radio Zet, Gazeta.pl i Animal Planet.

Dołącz do dyskusji: Kim są odbiorcy Infoscreen'ów w metrze?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl