Kanał tv Wirtualnej Polski wystartuje 2 grudnia jako WP. Programy Sokołowskiego, Ohme i Machały
Kanał telewizyjny przygotowywany przez Wirtualną Polską będzie nadawany od 2 grudnia br. pod marką WP. Programy w nim będą prowadzić m.in. zatrudnieni właśnie w firmie Małgorzata Ohme i Tomasz Machała, a także związany poprzednio z TVP Igor Sokołowski. Prawie 20 proc. ramówki stacji będą wypełniać produkcje własne.
Zaprezentowane właśnie logo i nazwa kanału są bardzo podobne do oprawy portalu WP.pl. - Stawiamy na jeden brand oraz unifikację newsroomów i tworzenia treści wideo. Chcemy, żeby Wirtualna Polska była jednym multimedium - uzasadnia Jacek Świderski, prezes firmy.
W logotypie stacji dodatkowym elementem jest pionowa kreseczka znana z edytorów teksów i pól tekstowych w internecie. Ma ona symbolizować, że WP jest stacją nowoczesną i interaktywną. W czasie nadawania programów na żywo będzie migała.
W ramówce kanału prawie 20 proc. mają stanowić produkcje własne, przede wszystkim programy publicystyczne, lifestylowe i rozrywkowe. Jesienią ub.r. na stronie głównej WP.pl zaczęły być emitowane od poniedziałku do piątku dwa godzinne pasma "#dziejesienazywo": rano publicystyczne, a po południu lifestylowe. W lipcu br. podaliśmy, że ze stacją WP będą współpracować dziennikarki Kamila Biedrzycka-Osica i Małgorzata Serafin, poprzednio związane z Telewizją Polską. Teraz wydawca poinformował, że w zespole kanału znajdą się również dziennikarz Igor Sokołowski, który w marcu br. odszedł z TVP Info, a wcześniej pracował m.in. w TVN24 i TVN Warszawa, oraz aktorka Aleksandra Szwed. Programy w WP będą też prowadzili Tomasz Machała, który w listopadzie obejmie w Wirtualnej Polsce funkcję dyrektora zarządzającego obszarem wiadomości i biznesu, oraz Małgorzata Ohme, dołączająca właśnie do firmy jako szef programowy obszaru lifestyle.
Jak już informowaliśmy w lipcu, kanał WP ma rano i wieczorem emitować pasma publicystyczne, po południu - lifestylowe, a późnym wieczorem - program plotkarski. W dalszych planach jest produkcja własnego serialu obyczajowo-komediowego oraz realizacja, w oparciu o zagraniczne formaty, talk-show publicystycznego i reality-show.
Kilka nowych programów we wrześniu i październiku zacznie być pokazywanych na portalu WP.pl. Wirtualna Polska kończy obecnie przygotowywanie drugiego studia telewizyjnego. Ma ono zostać oddane do użytku za dwa tygodnie, koszt jego budowy to ok. 5 mln zł.
Pozostałą część ramówki kanału wypełnią programy, seriale i filmy (te ostatnie będą nadawane głównie w weekendy), kupione od innych firm. - Nie mamy jednego dostawcy, kupujemy treści i od Discovery, i od Viacomu, a także innych producentów zagranicznych i krajowych - wylicza Jacek Świderski.
Wirtualna Polska negocjuje obecnie dystrybucję kanału z operatorami sieci kablowych i platform satelitarnych, rozmawia też z brokerami chcącymi sprzedawać jego ofertę reklamową. - Jestem przekonany, że na starcie będziemy obecni w wielu kablówkach i że uda się dogadać chociaż z jedną platformą cyfrową - mówi szef firmy.
Kanał WP rozpocznie nadawanie w piątek 2 grudnia, będzie emitowany w standardowej jakości. - Będziemy gotowi niezależnie od tego, czy nadawcy kanałów na ósmym multipleksie, w tym Wirtualna Polska, dogadają się z TP Emitelem, czy będzie wymagana interwencja prezesa UKE - zapowiada Świderski.
Z czasem z ofercie stacji WP pojawią się usługi oparte na technologii telewizji (HbbTV), dostępne przede wszystkim dla posiadaczy telewizorów podłączonych do internetu. Tacy widzowie będą mogli obejrzeć w modelu VoD wybrane filmy w jakości HD.
Funkcję prezesa należącej do Grupy WP spółki WP1, która jest nadawcą kanału, pełni Wojciech Pawlak. Dyrektorem programowym nowej stacji jest Michał Brański, współwłaściciel i wiceprezes Grupy WP, a koordynatorem programowym - Piotr Kuciński, wcześniej związany m.in. z Telewizją Polską.
W tym i przyszłym roku Wirtualna Polska na kanał WP wyda ponad 23,1 mln zł, a w kolejnych dwóch latach - 25-26 mln zł (w tym ok. 1,3 mln zł rocznej opłaty koncesyjnej). W przyszłym roku stacja ma zanotować 0,5-0,6 proc. udziału w rynku tv i 13,9 mln zł wpływów reklamowych, w 2018 roku - 1-1,1 proc. udziału i 28,3 mln zł wpływów, a w 2019 roku - 1,2-1,4 proc. udziału i prawie 39 mln zł wpływów. W 2018 roku ma osiągnąć rentowność (3,4 mln zł zysku EBITDA), a w 2019 roku mieć już 12,9 mln zł zysku EBITDA.
W pierwszej połowie br. Wirtualna Polska Holding zanotowała 189,2 mln zł wpływów ze sprzedaży (o 30,2 proc. więcej niż rok wcześniej), w tym 165,6 mln zł przychodów reklamowych, oraz 20,99 mln zł zysku netto.
Dołącz do dyskusji: Kanał tv Wirtualnej Polski wystartuje 2 grudnia jako WP. Programy Sokołowskiego, Ohme i Machały