Już 19,4 mln Polaków korzysta z internetu. Zyskuje YouTube, w dół Allegro
Korzystanie z internetu deklaruje już 64,3 proc. Polaków, co w przeliczeniu na populację daje 19,4 mln. Wzrosty rozpoznawalności i odwiedzalności zanotował YouTube, natomiast spadki - Allegro.
64,3 proc. respondentów stwierdziło, że używa internetu, w fali badania Nettrack zrealizowanej od lutego do kwietnia br. To o 1,6 pkt proc. więcej niż w poprzedniej fali sondażu, zrealizowanej od sierpnia do października. ub.r.
W przeliczeniu na populację liczba internautów wzrosła z 18,905 mln jesienią ub.r. do 19,369 mln. Jest to rekordowy jak dotąd poziom penetracji internetu w naszym kraju.
Struktura internautów co do płci i wieku w skali roku zmieniła się nieznacznie. Natomiast pytanie o miejsce zamieszkania wprowadzono do badania w połowie ub.r. Według najnowszych wyników 35 proc. użytkowników sieci mieszka na wsi, a 65 proc. w miastach.
Profil internautów |
||
|
II-IV 2014 |
III-V 2013 |
Płeć |
||
mężczyźni |
49% |
50% |
kobiety |
51% |
50% |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
||
Wiek |
||
15-24 lata |
24% |
25% |
25-39 lat |
39% |
40% |
40-59 lat |
31% |
28% |
60 lub więcej |
7% |
6% |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
||
Miejsce zamieszkania |
||
miasta ponad 500 tys. |
13% |
- |
miasta 200-499 tys. |
9% |
- |
miasta 100-199 tys. |
8% |
- |
miasta 20-99 tys. |
20% |
- |
miasta do 20 tys. |
14% |
- |
wieś |
35% |
- |
Nieco mniej użytkowników niż rok wcześniej jako znane im wymieniało serwisy Google, Allegro, Onet i Wirtualna Polska, za to trochę więcej wskazywało Facebooka i YouTube. Już tylko 14,2 proc. internautów kojarzy NK.pl.
Google regularnie odwiedza niezmiennie ok. 92 proc. wszystkich polskich internautów, a YouTube’a - prawie dwie trzecie. Za to zasięg Allegro zmalał przez rok o 5,5 pkt proc., a nieznaczne spadki zanotowały też Onet, Facebook, Wirtualna Polska, Interia i Ceneo.
Znajomość spontaniczna |
||
GOOGLE (www.google.pl) |
57,6% |
61,7% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) |
46,1% |
49,4% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) |
43,7% |
40,6% |
ONET (www.onet.pl) |
40,7% |
41,2% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) |
36,6% |
38,0% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) |
27,3% |
26,4% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) |
18,2% |
19,1% |
NK.PL (www.nk.pl) |
14,2% |
18,8% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) |
10,7% |
9,6% |
WRZUTA (www.wrzuta.pl) |
8,9% |
- |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
||
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca? |
||
GOOGLE (www.google.pl) |
92,2% |
92,9% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) |
65,0% |
62,8% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) |
61,6% |
67,1% |
ONET (www.onet.pl) |
53,8% |
55,5% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) |
47,7% |
50,8% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) |
44,4% |
46,5% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) |
33,6% |
31,1% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) |
29,2% |
32,3% |
NK.PL (www.nk.pl) |
18,3% |
- |
CENEO (www.ceneo.pl) |
16,6% |
21,6% |
Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown SMG/KRC od lutego do kwietni br. wyniosła 6 833osób, a od marca do maja ub.r. - 6 275 osób. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej - osób korzystających z internetu.
Dołącz do dyskusji: Już 19,4 mln Polaków korzysta z internetu. Zyskuje YouTube, w dół Allegro