SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

#JestNasWiecej to kampania społeczna Fundacji Orange, twarzami muzycy Afromental

Fundacja Orange rozpoczyna kampanię społeczną #jestnaswiecej, która pokazuje, że hejterzy są w mniejszości wobec kulturalnych komentujących internautów. Ambasadorami akcji są Tomson i Baron z zespołu Afromental.

Pierwsze działania w ramach akcji zapowiedziano w tym tygodniu. W teaserze wystąpił Baron, teraz dołącza do niego kolega z zespołu Afromental, Tomson.

Akcja #JestNasWiecej kierowana jest do młodzieży, ale i ich rodziców i wychowawców.

Hejt szkodzi najmłodszym

Twórcy kampanii dostrzegli, że to najmłodszym najtrudniej jest poradzić sobie z niewybredną, ostrą krytyką w internecie. W obliczu hejtu młodzież często wycofuje się z komunikacji. Zignorowanie kwestii (56,7 proc.) i zamknięcie okna w przeglądarce lub aplikacji (61,8 proc.) to powszechne reakcje.

- Skutki hejtu mogą być bardzo poważne, szczególnie wśród nastolatków. Duża część ofiar nie wie, jak sobie z nim radzić i nie otrzymuje wsparcia. Aż 38% młodych ludzi, którzy doświadczyli czegoś nieprzyjemnego w sieci, nie wskazało żadnej osoby, z którą rozmawialiby o tej trudnej sytuacji. Dlatego potrzebna jest edukacja i wsparcie dla młodych – mówi Ewa Krupa, prezeska Fundacji Orange.

Organizacja chce pokazać, że hejtujący w sieci są w zdecydowanej mniejszości - dlatego zachęca do wplecenia do butów jednej pomarańczowej. Takie sznurówki noszą już muzycy zespołu Afromental, Tomson i Baron, którzy przyłączyli się do działań Fundacji Orange.

Na specjalnej stronie internetowej Jest Nas Więcej znajdują się praktyczne porady i informacje o tym, jak reagować na hejt. Przygotowano także scenariusz zajęć z młodzieżą. Placówka, która zgłosi chęć ich przeprowadzenia i wypełni formularz, otrzyma pakiet sznurówek dla uczestników i plakat o akcji. Każdy może też stanąć w obronie atakowanych w sieci, np. używając hasztagu #jestnaswiecej.

Partnerem akcji jest fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. Działania przygotowała agencja Leo Burnett.

Dołącz do dyskusji: #JestNasWiecej to kampania społeczna Fundacji Orange, twarzami muzycy Afromental

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
myśleć
najpierw definicja "hejtu", a potem możemy o nim rozmawiać
0 0
odpowiedź
User
afromental
też mi twarze,...
0 0
odpowiedź
User
ech
szkoda, że pomysł Pumy sprzed dwóch lat
0 0
odpowiedź