Jaki był mijający rok na Netfliksie? (infografika)
Najpopularniejszą datą wybieraną na seans Netfliksa przez widzów z Polski była niedziela 29 października – wynika z wewnętrznych analiz amerykańskiej platformy. Netflix ujawnił również m.in. jakie produkcje widzowie oglądali najchętniej.
Netflix na koniec września tego roku miał 109,25 mln aktywnych użytkowników na całym świecie. To o 5,3 mln użytkowników więcej niż kwartał wcześniej.
Serwis ujawnił wybrane statystyki dotyczące popularności swoich produkcji. Dane zebrano na podstawie przypadającej na jednego abonenta liczby godzin poświęcanych dziennie na oglądanie treści między 1 listopada 2016 r. a 1 listopada 2017 r. Obejmują wyłącznie premiery nowych seriali lub nowych sezonów seriali w serwisie.
Czołówkę seriali najchętniej pochłanianych (tj. oglądanych dłużej niż 2 godziny dziennie) tworzą:
1. Riverdale
2. Strzelec
3. Greenleaf
4. American Vandal
5. Marvel: The Defenders
6. Kochane kłopoty: Rok z życia
7. 3%
8. Trzynaście powodów
9. Marvel: Iron Fist
10. Ingobernable
Dziesiątkę produkcji, którymi widzowie najchętniej się delektowali (tzn. oglądali do dwóch godzin dziennie), tworzą:
1. Seria niefortunnych zdarzeń
2. Neo Yokio
3. The Crown
4. GLOW
5. Przyjaciele z uniwerku
6. Ozark
7. Atypowy
8. Big Mouth
9. Ultimate Beastmaster
10. Białe złoto
Netflix pokazał również listę tych serii, które widzowie oglądali najczęściej w tajemnicy przed swoimi partnerami, w ramach tzw. serialowej zdrady.
1. Sense8
2. Czarne lustro
3. Stranger Things
4. Trzynaście powodów
5. One Day at a Time
6. Marvel: Iron Fist
7. Marvel: The Defenders
8. Zadzwoń do Saula
9. Santa Clarita Diet
10. Star Trek: Discovery
Amerykański serwis w osobnej kategorii zestawił seriale, dzięki którym użytkownicy najbardziej się do siebie zbliżyli. Obejmuje ona tytuły najchętniej oglądane w gronie rodzinnym.
1. Trzynaście powodów
2. Seria niefortunnych zdarzeń
3. One Day at a Time
4. Stranger Things
5. Ania nie Anna
6. Atypowy
7. Chef’s Table
8. The Worst Witch
9. The Good Place
10. Star Trek: Discovery
Na koniec III kwartału br. Netflix osiągnął prawie 3 mld dol. przychodu. Platforma planuje wydać w przyszłym roku 8 mld dolarów na produkcję własnych treści.
Dołącz do dyskusji: Jaki był mijający rok na Netfliksie? (infografika)