SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jak Polacy oglądają telewizję?

Polacy zdecydowanie dłużej oglądają telewizję w weekendy niż dni powszednie – wynika z badania Ipsos. Jak dużo czasu spędzają przed odbiornikami osoby z konkretnych kategorii wiekowych, grup społecznych i regionów?

Od poniedziałku do piątku tylko co dziewiąty Polak ogląda telewizję przez co najmniej sześć godzin dziennie. Zdecydowanie najwięcej czasu przed odbiornikami spędzają ludzie w wieku 60 lat i więcej, a najmniej – osoby od 25. do 49. roku życia. Z kolei w weekendy co najmniej ćwierć doby dziennie ogląda telewizję 22 proc. Polaków. 

CZAS OGLĄDANIA TELEWIZJI
W DNI POWSZEDNIE       
OGÓŁEM PŁEĆ WIEK (w latach)
mężczy-zna kobieta 15 - 19 20 - 24 25 - 29 30 - 39 40 - 49 50 - 59 > 59
1 godzina 12% 11% 13% 13% 11% 16% 16% 15% 11% 6%
2 godziny 24% 25% 24% 24% 29% 32% 31% 25% 26% 12%
3 godziny 26% 27% 25% 30% 31% 24% 27% 30% 23% 22%
4 godziny 13% 14% 13% 15% 11% 6% 10% 14% 20% 15%
5 godzin 12% 11% 12% 10% 8% 7% 6% 9% 10% 22%
6 i więcej godzin 11% 10% 11% 5% 8% 10% 8% 6% 9% 21%
wcale 2% 3% 2% 4% 1% 4% 2% 2% 2% 2%
 
CZAS OGLĄDANIA TELEWIZJI W
DNI WEEKENDY
 OGÓŁEM   PŁEĆ WIEK (w latach)
mężczy-zna kobieta 15 - 19 20 - 24 25 - 29 30 - 39 40 - 49 50 - 59 > 59
1 godzina 6% 5% 6% 9% 10% 2% 5% 5% 6% 5%
2 godziny 11% 11% 11% 13% 13% 16% 14% 12% 7% 9%
3 godziny 19% 19% 19% 19% 20% 25% 26% 19% 17% 11%
4 godziny 20% 20% 20% 16% 21% 22% 16% 25% 24% 16%
5 godzin 20% 20% 20% 29% 18% 12% 16% 17% 22% 24%
6 i więcej godzin 22% 23% 22% 13% 12% 19% 21% 21% 23% 33%
wcale 2% 2% 2% 3% 4% 3% 1% 2% 1% 2%


Zarówno w dni powszedni, jak i weekendy najwięcej czasu przed telewizorami spędzają Polacy żyjący w miastach mających do 50 tys. mieszkańców

CZAS OGLĄDANIA TELEWIZJI W DNI POWSZEDNIE MIEJSCE ZAMIESZKANIA
wieś miasto (<50,000) miasto (50,000-200,000) miasto (>200,000)
1 godzina 12% 15% 11% 9%
2 godziny 24% 22% 33% 22%
3 godziny 27% 22% 19% 33%
4 godziny 13% 11% 17% 13%
5 godzin 14% 9% 11% 10%
6 i więcej godzin 10% 16% 6% 10%
wcale 0% 3% 3% 3%
 
CZAS OGLĄDANIA TELEWIZJI W DNI WEEKENDY MIEJSCE ZAMIESZKANIA
wieś miasto (<50,000) miasto (50,000-200,000) miasto (>200,000)
1 godzina 5% 7% 7% 4%
2 godziny 10% 12% 16% 9%
3 godziny 19% 19% 20% 17%
4 godziny 20% 19% 19% 22%
5 godzin 24% 14% 14% 24%
6 i więcej godzin 22% 25% 21% 22%
wcale 1% 3% 3% 2%


Z oczywistych względów osoby pracujące zawodowe lub uczące się w dni powszednie oglądają telewizję krócej niż bezrobotni, emeryci i renciści oraz ludzie prowadzący dom
. Jednak w weekendy ci pierwsi nie nadrabiają tych zaległości i również spędzają przed odbiornikami mniej czasu niż osoby z tej drugiej grupy. Co ciekawe, aż 7 proc. bezrobotnych w weekendy w ogóle nie włącza telewizora. 

CZAS OGLĄDANIA TELEWIZJI W DNI POWSZEDNIE AKTYWNOŚĆ ZAWODOWA
pracuje zawodowo bezrobotny uczy się, studiuje emeryt rencista zajmuje się domem
1 godzina 17% 9% 13% 5% 2% 8%
2 godziny 33% 19% 24% 12% 10% 21%
3 godziny 28% 26% 29% 20% 36% 17%
4 godziny 10% 11% 15% 17% 24% 19%
5 godzin 6% 14% 10% 21% 15% 17%
6 i więcej godzin 5% 18% 5% 21% 14% 19%
wcale 2% 4% 5% 2% 0% 0%
 
CZAS OGLĄDANIA TELEWIZJI W DNI WEEKENDY AKTYWNOŚĆ ZAWODOWA
pracuje zawodowo bezrobotny uczy się, studiuje emeryt rencista zajmuje się domem
1 godzina 6% 1% 11% 5% 0% 4%
2 godziny 13% 12% 14% 8% 5% 9%
3 godziny 24% 14% 20% 12% 10% 15%
4 godziny 22% 19% 17% 17% 27% 17%
5 godzin 17% 16% 25% 26% 20% 19%
6 i więcej godzin 16% 31% 12% 31% 37% 36%
wcale 2% 7% 2% 2% 0% 0%


Od poniedziałku do piątku najdłużej telewizję oglądają osoby nieaktywne zawodowo, natomiast w weekendy – „zbliżają się” do nich pod tym względem pracownicy fizyczni i właściciele firm. Znacznie więcej czasu przed odbiornikami niż w dni powszednie spędzają wtedy również pracownicy umysłowi i rolnicy. 

CZAS OGLĄDANIA TELEWIZJI W DNI POWSZEDNIE POZYCJA ZAWODOWA
inteligencja /wyższa kadra kierownicza i menedżerska pracownicy umysłowi pracownicy fizyczni właściciele firm rolnicy indywidualni trudno powiedzieć nieaktywni zawodowo
1 godzina 18% 24% 12% 13% 0% 33% 7%
2 godziny 42% 35% 29% 43% 33% 29% 16%
3 godziny 21% 24% 31% 26% 56% 14% 24%
4 godziny 3% 6% 14% 6% 0% 10% 17%
5 godzin 8% 6% 6% 6% 11% 5% 17%
6 i więcej godzin 5% 3% 6% 6% 0% 5% 16%
wcale 3% 2% 2% 0% 0% 5% 3%
 
CZAS OGLĄDANIA TELEWIZJI W DNI WEEKENDY POZYCJA ZAWODOWA
inteligencja /wyższa   kadra kierownicza i menedżerska pracownicy   umysłowi pracownicy   fizyczni właściciele   firm rolnicy indywidualni  trudno powiedzieć  nieaktywni zawodowo  
1 godzina 11% 8% 5% 4% 11% 5% 5%
2 godziny 16% 13% 10% 21% 11% 29% 9%
3 godziny 24% 27% 20% 34% 33% 14% 14%
4 godziny 21% 23% 24% 13% 0% 19% 18%
5 godzin 18% 14% 19% 8% 33% 29% 23%
6 i więcej godzin 8% 12% 20% 21% 11% 5% 28%
wcale 3% 2% 2% 0% 0% 0% 2%


W dni powszednie osoby zarabiające do 75 proc. średniej krajowej na członka rodziny oglądają telewizję zdecydowanie dłużej niż ludzie z wynagrodzeniem wynoszącym co najmniej półtorej tej przeciętnej. W weekendy te różnice maleją. 

CZAS OGLĄDANIA TELEWIZJI W DNI POWSZEDNIE DOCHÓD NA OSOBĘ W RODZINIE (% średniej)
< 50% 50% - 74% 75% - 89% 90% - 109% 110% - 149% > 149%
1 godzina 11% 10% 6% 15% 9% 14%
2 godziny 16% 19% 28% 20% 24% 30%
3 godziny 28% 23% 24% 24% 24% 27%
4 godziny 9% 16% 21% 16% 15% 14%
5 godzin 14% 14% 13% 14% 11% 7%
6 i więcej godzin 20% 16% 8% 11% 13% 6%
wcale 2% 1% 0% 1% 4% 1%
 
CZAS OGLĄDANIA TELEWIZJI W DNI WEEKENDY DOCHÓD NA OSOBĘ W RODZINIE (% średniej)
< 50% 50% - 74% 75% - 89% 90% - 109% 110% - 149% > 149%
1 godzina 9% 4% 4% 6% 5% 6%
2 godziny 6% 10% 5% 13% 10% 14%
3 godziny 16% 12% 24% 16% 14% 21%
4 godziny 16% 18% 29% 22% 19% 21%
5 godzin 20% 24% 17% 18% 26% 10%
6 i więcej godzin 27% 32% 21% 24% 22% 24%
wcale 6% 0% 0% 1% 4% 3%


Od poniedziałku do piątku telewizja przyciąga na najdłużej Polaków z centrum i Wielkopolski, a w weekendy – również z regionu zachodniego i pomorskiego. 

CZAS OGLĄDANIA TELEWIZJI W DNI POWSZEDNIE REGION
centralny wielkopolski śląski zachodni pomorski północno-wschodni wschodni małopolski
1 godzina 8% 12% 12% 14% 10% 13% 10% 17%
2 godziny 19% 18% 34% 27% 14% 21% 40% 27%
3 godziny 33% 23% 20% 18% 24% 37% 24% 27%
4 godziny 13% 12% 13% 14% 22% 11% 9% 12%
5 godzin 12% 16% 9% 12% 16% 9% 10% 9%
6 i więcej godzin 14% 15% 11% 11% 11% 9% 7% 5%
wcale 1% 4% 2% 4% 1% 0% 0% 3%
 
CZAS OGLĄDANIA TELEWIZJI W DNI WEEKENDY REGION
centralny wielkopolski śląski zachodni pomorski północno-wschodni wschodni małopolski
1 godzina 3% 8% 7% 2% 3% 7% 3% 9%
2 godziny 7% 8% 13% 17% 6% 14% 16% 13%
3 godziny 16% 16% 21% 15% 14% 26% 24% 23%
4 godziny 22% 17% 18% 15% 16% 29% 19% 25%
5 godzin 25% 18% 20% 17% 24% 11% 20% 18%
6 i więcej godzin 25% 31% 18% 30% 34% 13% 19% 10%
wcale 1% 2% 4% 3% 2% 0% 0% 2%


Badanie przeprowadzono między 4 a 14 marca bieżącego roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1008 Polaków w wieku 15 i więcej lat. Statystyczny błąd oszacowań dla tej liczebności pozostaje nie większy niż (+/-) 3,1% na poziomie ufności 0,9. 

Dołącz do dyskusji: Jak Polacy oglądają telewizję?

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aws
co za bzdurne badanie, przeciez o wiele dokladniejsze wyniki mozna uzyskac z badan telemetrycznych
0 0
odpowiedź
User
Gość
Rany, ćwierć doby przed TV? Ludzie naprawdę chyba nie mają co robić.
0 0
odpowiedź
User
GieKa
Reprezentatywna próba 1008 Polaków. Zawsze mnie urzekają takie badania :) To tak jakby przepowiadać pogodę na [podstawie rzutów kostką.
0 0
odpowiedź