Koniec marki Twitter. Elon Musk zmienia logo i nazwę serwisu
Właściciel Twittera Elon Musk poinformował w niedzielę, że z logotypu serwisu zniknie charakterystyczny błękitny ptak. Platforma ma też funkcjonować pod nazwą X.
Elon Musk o zmianach informował w niedzielę w serii Tweetów.
- X.com wskazuje teraz na https://twitter.com/. Logo X zostanie opublikowane jeszcze dzisiaj – napisał Musk. Zapytał też użytkowników na jakie sformułowanie zmienić słowo „tweetować”.
https://t.co/bOUOek5Cvy now points to https://t.co/AYBszklpkE.
— Elon Musk (@elonmusk) July 23, 2023
Interim X logo goes live later today.
- Wkrótce pożegnamy się z marką Twitter i stopniowo wszystkimi ptakami - informował wcześniej.
- Jeśli dziś wieczorem zostanie opublikowane wystarczająco dobre logo X, jutro udostępnimy je na całym świecie - napisał Musk we wcześniejszym wpisie.
If a good enough X logo is posted tonight, we’ll make go live worldwide tomorrow
— Elon Musk (@elonmusk) July 23, 2023
Około pół roku temu biznesmen zmienił oficjalną nazwę firmy z Twitter Inc. na X Corp. Pomimo tego Twitter wciąż wykorzystywał identyfikację wizualną opartą na błękitnym ptaku.
— Elon Musk (@elonmusk) July 23, 2023
Linda Yaccarino, dyrektor generalny Twittera napisała odnośnie rebrandingu, że "to wyjątkowo rzadka rzecz – w życiu czy w biznesie – kiedy dostajesz drugą szansę, by zrobić kolejne duże wrażenie. Twitter zrobił ogromne wrażenie i zmienił sposób, w jaki się komunikujemy. Teraz X pójdzie dalej, przekształcając globalny plac miejski".
"X to przyszłość nieograniczonej interaktywności – skoncentrowany na audio, wideo, przesyłaniu wiadomości, płatnościach/bankowości - tworzący globalny rynek pomysłów, towarów, usług i możliwości. Obsługiwany przez sztuczną inteligencję X połączy nas wszystkich w sposób, który dopiero zaczynamy sobie wyobrażać. Od lat zarówno fani, jak i krytycy popychali Twittera do większych marzeń, szybszego wprowadzania innowacji i realizacji naszego wielkiego potencjału. X zrobi to i jeszcze więcej. Zaczęliśmy już obserwować, jak X nabiera kształtu w ciągu ostatnich 8 miesięcy dzięki naszym szybkim wprowadzaniom nowych funkcji, ale dopiero zaczynamy" - dodała.
"Nie ma absolutnie żadnych ograniczeń dla tej transformacji. X będzie platformą, która może dostarczyć, cóż… wszystko. Elon Musk i ja nie możemy się doczekać współpracy z naszymi zespołami i każdym z naszych partnerów, aby wprowadzić X na świat" - informuje Yaccarino.
X is the future state of unlimited interactivity – centered in audio, video, messaging, payments/banking – creating a global marketplace for ideas, goods, services, and opportunities. Powered by AI, X will connect us all in ways we’re just beginning to imagine.
— Linda Yaccarino (@lindayacc) July 23, 2023
For years, fans and critics alike have pushed Twitter to dream bigger, to innovate faster, and to fulfill our great potential. X will do that and more. We’ve already started to see X take shape over the past 8 months through our rapid feature launches, but we’re just getting…
— Linda Yaccarino (@lindayacc) July 23, 2023
Rebranding Twittera następuje po niedawnym przyznaniu się Muska do tego, że przychody z reklam są o prawie o połowę niższe niż kiedyś. A przepływy pieniężne Twittera są ujemne w związku ze spadkiem przychodów i dużym zadłużenie firmy.
Elon Musk nie przepadał za dotychczasowym logo serwisu. Podczas krótkiego spotkania Twitter Spaces powiedział, że zmiana logotypu "powinna być zrobiona dawno temu".
Twitter chce przekonać twórców treści do zaangażowania
Tydzień temu Twitter ogłosił, że twórcy treści (np. komentatorzy, influencerzy) będą mogli uzyskać część przychodów z reklam w witrynie, co ma ich zachęcać do dalszej aktywności. W programie mogą znaleźć się twórcy z subskrypcją Twitter Blue i co najmniej 5 milionami wyświetleń swoich postów w każdym z ostatnich trzech miesięcy. CNN zwraca uwagę, że z opcji skorzystał już skompromitowany influencer-mizogin Andrew Tate, który został oskarżony w Rumunii o handel ludźmi, gwałt i założenie grupy przestępczej.
W styczniu tego roku ponad 600 z tysiąca największych reklamodawców Twittera nie promowało się już na platformie. Według danych firmy Pathmatics we wrześniu i październiku 2022 roku, jeszcze przed przejęciem platformy przez Elona Muska, nieaktywnych na Twitterze było odpowiednio 76 i 93 spośród tysiąca firm zostawiających na niej największe budżety reklamowe. Odkąd Musk przejął stery serwisu, trend spadkowy, jeśli chodzi o wpływy z reklam, tylko się pogarsza.
Z najnowszych danych ujawnionych przez Muska, firma nie odnotowała wzrostu sprzedaży, jakiego oczekiwano w czerwcu, ale dodał, że lipiec był "nieco bardziej obiecujący".
Twitter z nową CEO, ale problemy te same
W lipcu nową CEO Twittera została Linda Yaccarino, była globalna manager w mediowym gigancie NBCUniversal. Tam nadzorowała całą globalną, krajową i lokalną sprzedaż reklam, partnerstwa, marketing, Ad Tech, dane, badania rynku i inicjatywy strategiczne NBCUniversal.
Ambicją nowej prezes jest, jak sama podkreślała, odzyskanie zaufania reklamodawców oraz uczynienie z serwisu "najdokładniejszego na świecie źródła informacji w czasie rzeczywistym".
"W momencie całkowitej rewolucji mamy okazję przekraczać granice, stwarzać nowe partnerstwa, celebrować nowe głosy i wspólnie zbudować coś, co może zmienić świat. Z tego, co mogę powiedzieć dotychczas, jesteśmy do tego stworzeni" - napisała do pracowników CEO Twittera.
X is the future state of unlimited interactivity – centered in audio, video, messaging, payments/banking – creating a global marketplace for ideas, goods, services, and opportunities. Powered by AI, X will connect us all in ways we’re just beginning to imagine.
— Linda Yaccarino (@lindayacc) July 23, 2023
W ostatnich dniach Meta uruchomiła własną odpowiedź na Twittera, aplikację Threads. Prawnicy Elona Muska już zapowiedzieli pozew przeciwko twórcom platformy, zarzucając kopiowanie Twittera.
Elon Musk kierował Twitterem od przejęcia platformy w październiku 2022 roku. Zapłacił za serwis 44 mld dolarów i natychmiast dokonał czystek kadrowych - zwolnił CEO Paraga Agrawala, dyrektora finansowego Neda Segala i dyrektora prawnego Vijaya Gadde. Znacząco zredukował też pozostały personel Twittera, wiele kontrowersji wzbudzała wtedy nie tylko skala, ale i bezwzględny styl zwolnień. W najbliższych miesiącach firma będzie musiała prawdopodobnie mierzyć się z falą pozwów składanych przez pracowników oskarżających Muska o niesłuszne zwolnienie. Pierwsze takie roszczenie już rozpatrują amerykańskie sądy.
Dołącz do dyskusji: Koniec marki Twitter. Elon Musk zmienia logo i nazwę serwisu