SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Koniec marki Twitter. Elon Musk zmienia logo i nazwę serwisu

Właściciel Twittera Elon Musk poinformował w niedzielę, że z logotypu serwisu zniknie charakterystyczny błękitny ptak. Platforma ma też funkcjonować pod nazwą X.

Elon Musk o zmianach informował w niedzielę w serii Tweetów.

- X.com wskazuje teraz na https://twitter.com/. Logo X zostanie opublikowane jeszcze dzisiaj – napisał Musk. Zapytał też użytkowników na jakie sformułowanie zmienić słowo „tweetować”.

- Wkrótce pożegnamy się z marką Twitter i stopniowo wszystkimi ptakami  - informował wcześniej.

- Jeśli dziś wieczorem zostanie opublikowane wystarczająco dobre logo X, jutro udostępnimy je na całym świecie - napisał Musk we wcześniejszym wpisie.

Około pół roku temu biznesmen zmienił oficjalną nazwę firmy z Twitter Inc. na X Corp. Pomimo tego Twitter wciąż wykorzystywał identyfikację wizualną opartą na błękitnym ptaku.

Linda Yaccarino, dyrektor generalny Twittera napisała odnośnie rebrandingu, że "to wyjątkowo rzadka rzecz – w życiu czy w biznesie – kiedy dostajesz drugą szansę, by zrobić kolejne duże wrażenie. Twitter zrobił ogromne wrażenie i zmienił sposób, w jaki się komunikujemy. Teraz X pójdzie dalej, przekształcając globalny plac miejski".

"X to przyszłość nieograniczonej interaktywności – skoncentrowany na audio, wideo, przesyłaniu wiadomości, płatnościach/bankowości - tworzący globalny rynek pomysłów, towarów, usług i możliwości. Obsługiwany przez sztuczną inteligencję X połączy nas wszystkich w sposób, który dopiero zaczynamy sobie wyobrażać. Od lat zarówno fani, jak i krytycy popychali Twittera do większych marzeń, szybszego wprowadzania innowacji i realizacji naszego wielkiego potencjału. X zrobi to i jeszcze więcej. Zaczęliśmy już obserwować, jak X nabiera kształtu w ciągu ostatnich 8 miesięcy dzięki naszym szybkim wprowadzaniom nowych funkcji, ale dopiero zaczynamy" - dodała.

"Nie ma absolutnie żadnych ograniczeń dla tej transformacji. X będzie platformą, która może dostarczyć, cóż… wszystko. Elon Musk i ja nie możemy się doczekać współpracy z naszymi zespołami i każdym z naszych partnerów, aby wprowadzić X na świat" - informuje Yaccarino.

Rebranding Twittera następuje po niedawnym przyznaniu się Muska do tego, że przychody z reklam są o prawie o połowę niższe niż kiedyś. A przepływy pieniężne Twittera są ujemne w związku ze spadkiem przychodów i dużym zadłużenie firmy.

Elon Musk nie przepadał za dotychczasowym logo serwisu. Podczas krótkiego spotkania Twitter Spaces powiedział, że zmiana logotypu "powinna być zrobiona dawno temu".

Twitter chce przekonać twórców treści do zaangażowania

Tydzień temu Twitter ogłosił, że twórcy treści (np. komentatorzy, influencerzy) będą mogli uzyskać część przychodów z reklam w witrynie, co ma ich zachęcać do dalszej aktywności. W programie mogą znaleźć się twórcy z subskrypcją Twitter Blue i co najmniej 5 milionami wyświetleń swoich postów w każdym z ostatnich trzech miesięcy. CNN zwraca uwagę, że z opcji skorzystał już skompromitowany influencer-mizogin Andrew Tate, który został oskarżony w Rumunii o handel ludźmi, gwałt i założenie grupy przestępczej.

W styczniu tego roku ponad 600 z tysiąca największych reklamodawców Twittera nie promowało się już na platformie. Według danych firmy Pathmatics we wrześniu i październiku 2022 roku, jeszcze przed przejęciem platformy przez Elona Muska, nieaktywnych na Twitterze było odpowiednio 76 i 93 spośród tysiąca firm zostawiających na niej największe budżety reklamowe. Odkąd Musk przejął stery serwisu, trend spadkowy, jeśli chodzi o wpływy z reklam, tylko się pogarsza.

Z najnowszych danych ujawnionych przez Muska, firma nie odnotowała wzrostu sprzedaży, jakiego oczekiwano w czerwcu, ale dodał, że lipiec był "nieco bardziej obiecujący".

Twitter z nową CEO, ale problemy te same

W lipcu nową CEO Twittera została Linda Yaccarino, była globalna manager w mediowym gigancie NBCUniversal. Tam nadzorowała całą globalną, krajową i lokalną sprzedaż reklam, partnerstwa, marketing, Ad Tech, dane, badania rynku i inicjatywy strategiczne NBCUniversal.

Ambicją nowej prezes jest, jak sama podkreślała, odzyskanie zaufania reklamodawców oraz uczynienie z serwisu "najdokładniejszego na świecie źródła informacji w czasie rzeczywistym".

"W momencie całkowitej rewolucji mamy okazję przekraczać granice, stwarzać nowe partnerstwa, celebrować nowe głosy i wspólnie zbudować coś, co może zmienić świat. Z tego, co mogę powiedzieć dotychczas, jesteśmy do tego stworzeni" - napisała do pracowników CEO Twittera.

W ostatnich dniach Meta uruchomiła własną odpowiedź na Twittera, aplikację Threads. Prawnicy Elona Muska już zapowiedzieli pozew przeciwko twórcom platformy, zarzucając kopiowanie Twittera.

Elon Musk kierował Twitterem od przejęcia platformy w październiku 2022 roku. Zapłacił za serwis 44 mld dolarów i natychmiast dokonał czystek kadrowych - zwolnił CEO Paraga Agrawala, dyrektora finansowego Neda Segala i dyrektora prawnego Vijaya Gadde. Znacząco zredukował też pozostały personel Twittera, wiele kontrowersji wzbudzała wtedy nie tylko skala, ale i bezwzględny styl zwolnień. W najbliższych miesiącach firma będzie musiała prawdopodobnie mierzyć się z falą pozwów składanych przez pracowników oskarżających Muska o niesłuszne zwolnienie. Pierwsze takie roszczenie już rozpatrują amerykańskie sądy.

Dołącz do dyskusji: Koniec marki Twitter. Elon Musk zmienia logo i nazwę serwisu

43 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lekarz
Nie lepiej na "CAD" ?" - (Chorobę Afektywną Dwubiegunową ) mam
odpowiedź
User
To ja nikt inny
Zapomniał oznajmić, że nazwę Twitter sprzeda. A kto będzie nabywcą? Oczywiście Donald Trump. Ciekawe za ile nowy właściciel marki nabędzie nazwę? Inwestycja musi się jakość zwrócić.
odpowiedź
User
Co z TVN?
Kiedy zmiana nazwy TVN? Po zwolnieniach, symbolicznie WB pokazałby że zrywa również z haniebną przeszłością stacji.
odpowiedź