CDA zwiększyło wpływy o 4 proc., 530 tys. sprzedanych subskrypcji
Na platformie CDA Premium na koniec ub.r. wykupionych było 529,3 tys. subskrypcji, o 82 tys. więcej niż przed rokiem. Firma CDA nieznacznie zwiększyła przychody (o 4 proc. do 71,52 mln zł) i zysk netto (z 19,04 do 19,53 mln zł). Chce mieć w ofercie więcej stacji telewizyjnych.
Platforma CDA Premium od kilku lat zapewnia zdecydowaną większość przychodów spółki CDA. Od jesieni 2021 roku jest oferowana, do wyboru, z dwoma pakietami CDA TV obejmującymi streaming kilkudziesięciu kanałów telewizyjnych.
Subskrypcje na CDA Premium: 529 tys. sprzedanych
W ub.r. przychody z usługi zwiększyły się z 65,72 do 66,54 mln zł. Na koniec grudnia aktywnych było 529,3 tys. subskrypcji, wobec 447,3 tys. rok wcześniej i 348,6 tys. na koniec 2020 roku.
Prezes firmy Jarosław Ćwiek w sprawozdaniu podkreślił, że aplikację CDA Premium na smart TV do końca ub.r. pobrano 15,8 mln razy, a w ub.r. nastąpił wzrost o ponad 50 proc.
Wpływy z reklam emitowanych w darmowej części CDA zmalały z 1,7 do 1,49 mln zł, natomiast 2,29 mln zł przyniósł uruchomiony latem sklep internetowy z gadżetami i ubraniami związanymi z serialem animowanym „Kapitan Bomba” (firma prawa do niego przejęła ponad trzy lata temu).
Łączne przychody CDA zwiększyły się o 4 proc. do 71,52 mln zł. To dużo niższa dynamika niż w poprzednich latach: w 2021 roku wzrosły o 13 proc., rok wcześniej o 41 proc., a w 2019 roku o 53 proc.
Koszty operacyjne spółki zwiększyły się z 44,99 do 46,93 mln zł. Stanowiące ich zdecydowaną wydatki na usługi obce (głównie licencje do oferowanych treści) wzrosły z 40,63 do 41 mln zł, na wynagrodzenia - z 2,02 do 2,42 mln zł, a na zużycie materiałów i energii - ze 127,5 do 781,4 tys. zł.
Firma tak jak przed rokiem zapłaciła nieco ponad 1 mln zł podatków i opłat, przede wszystkim wprowadzonej w połowie 2020 roku opłaty audiowizualnej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Zysk operacyjny wzrósł z 23,57 do 24,65 mln zł, marża operacyjna - z 34,35 do 34,46 proc., a zysk netto - z 19,04 do 19,53 mln zł.
- W nadchodzących kwartałach priorytetami dla spółki będzie rozwój sekcji CDA TV - włączanie nowych kanałów do oferty i poszerzanie listy urządzeń kompatybilnych z aplikacją. Planujemy także dalszą rozbudowę sekcji CDA Premium i CDA Premium Free, pozyskiwanie nowych dostawców filmów i treści, rozwój technologiczny platformy, poszukiwanie i penetrację nowych kanałów dystrybucji oraz współpracę z kolejnymi partnerami - wylicza Jarosław Ćwiek.
CDA od prawie czterech lat jest notowane na warszawskiej giełdzie, w środę na koniec sesji za akcję spółki płacono 19,10 zł, co dawało wycenę w wysokości 196 mln zł. W 2022 i 2021 roku firma wypłaciła po przeszło 18 mln zł dywidendy.
63,22 proc. akcji ma dyrektor generalny spółki Łukasz Ćwiek, a 34,08 proc. - Jarosław Ćwiek.
Dołącz do dyskusji: CDA zwiększyło wpływy o 4 proc., 530 tys. sprzedanych subskrypcji