Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Dnia 26 czerwca 2003 r. członkowie SMB spotkali się podczas dorocznego, już IX Walnego Zgromadzenia. Walne Zgromadzenie jednomyślnie udzieliło Zarządowi absolutorium oraz zatwierdziło budżet na 2003 rok i sprawozdania finansowe za miniony okres.
Zebranie otworzył Prezes Zarządu, Tomasz Kostyra, który przybliżył w nim najważniejsze inicjatywy stowarzyszenia, m.in.:
Udział w procesach ustawodawczych (m.in. współtworzenie nowych zapisów prawa pocztowego, prace w sejmowej Komisji Nadzwyczajnej "Przedsiębiorczość-Rozwój-Praca" nad nowelizacją ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, zgłoszenie Podkomisji Gospodarki uwag dotyczących zasad świadczenia usług typu e-commerce, udział w spotkaniach dotyczących przygotowań przedreferencdalnych organizowanych przez kancelarię Kancelarię Premiera RP); Działalność edukacyjno-konferencyjna w ramach Akademii Marketingu Bezpośredniego, Dni MB "Boomerang" oraz inicjatyw lokalnych, takich jak Kongres Marketingu Bezpośredniego w Krakowie (współpraca z ECU Marketing), a także podczas Dni Marketingu Bezpośredniego w Katowicach, Poznaniu i Lublinie. Udział w Radzie Usług Pocztowych przy Urzędzie Regulacji Telekomunikacji i Poczty oraz związana z tym kontynuacja współpracy z Telekomunikacją Polską S.A. i Pocztą Polską, a także kontakty z Biurem Głównego Inspektora Ochrony Danych Osobowych oraz Federacją Konsumentów; Ścisła współpraca z FEDMA oraz lokalnymi stowarzyszeniami MB za granicą zapewniająca bieżący dostęp do informacji o działaniach Parlamentu UE związanych z tematyką bliską Stowarzyszeniu Obecność na arenie międzynarodowej poprzez udział w m.in. targach DIMA w Duesseldorfie, wkład w utworzenie Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego w Rosji; Intensyfikacja działań informacyjnych i PR, m.in. dzięki nawiązaniu współpracy z agencją AM Art - Media; Kontynuacja badań rynkowych pod patronatem SMB zrealizowanych przez TNS OBOP, utworzenie standardu badawczego Polskie Badania Marketingu Bezpośredniego.
Walne Zgromadzenie jednomyślnie przyjęło zaprezentowany przez Tomasza Kostyrę projekt założeń programowych na następny rok, w którym znalazły się:
Działania typu PR i promocyjne oraz współpraca z mediami w celu zbudowania pozytywnego wizerunku marketingu bezpośredniego jako nowoczesnego i efektywnego sposobu sprzedaży i komunikacji; Działania edukacyjne w ramach Akademii Marketingu Bezpośredniego poprzez współpracę z instytucjami edukacyjnymi i organizację wydarzeń szkoleniowych o charakterze regionalnym; Badania rynku marketingu bezpośredniego w Polsce w celu budowania wizerunku branży jako części gospodarki; Lobbying w zakresie dostosowania przepisów, zasad i reguł działania do norm obowiązujących w Unii Europejskiej; Współpraca z BGiODO, Pocztą Polską i Telekomunikacją Polską w celu stworzenia optymalnych warunków dla rozwoju marketingu bezpośredniego; Integracja środowisk i rynków marketingowych (współpraca z m.in. IAB Polska, SAR); Aktywizacja działalności Stowarzyszenia poprzez rozwój prac biura SMB oraz spotkania Grup Roboczych.
Walne Zgromadzenie podjęło również uchwałę w sprawie nowelizacji Kodeksu Etycznego SMB poprzez uzupełnienie dotychczasowego tekstu o przepisy dotyczące postępowania wobec dzieci. Przyjęta definicja określa dzieci jako osoby, które nie ukończyły 13 roku życia. Przepisy przewidują szczególne zasady postępowania w zakresie ochrony danych osobowych dzieci oraz formułowania kierowanych do nich ofert. Oferty kierowane do dzieci nie powinny wykorzystywać ich łatwowierności i braku doświadczenia. Niedopuszczalne są działania mogące narazić dziecko na uszczerbek emocjonalny, moralny lub psychiczny lub takie, które podważają lojalność wobec rodzica. Ochrona najmłodszych polegać ma również na oznaczaniu materiałów przeznaczonych tylko dla osób dorosłych.
W ramach wolnych wniosków, członkowie SMB podjęli dyskusję na temat przyszłości i kierunków rozwoju SMB w kontekście zmieniającej się rzeczywistości ekonomicznej. Omawiano również propozycje zmian strukturalnych, które będą przedmiotem prac Grup Roboczych i Zarządu. Wstępnie zaplanowane zostało specjalne spotkanie członków SMB w tej sprawie przed terminem następnego Walnego Zgromadzenia. Dużo miejsca zajęła również kwestia polityki SMB wobec Poczty Polskiej, szczególnie trudna w świetle członkostwa Poczty Polskiej w SMB oraz faktu występowania przez Pocztę Polską z jednej strony w roli operatora, a z drugiej - w roli podmiotu świadczącego usługi typu fulfilment.
Dołącz do dyskusji: IX Walne Zgromadzenie Członków SMB