Interpublic Group sprzedał połowę swoich udziałów w Facebooku
Holding reklamowy Interpublic Group (IPG) sprzedał za 133 miliony dolarów połowę ze swoich 0,4 proc. udziałów w Facebooku.
IPG nie ujawnił komu sprzedał część swoich udziałów w Facebooku. Nie podał też liczby sprzedanych akcji, jak również ceny za jedną akcję. Zdradził jedynie, że transakcja powinna mu przynieść zysk przed opodatkowaniem w wysokości 132 milionów dolarów, które zamierza przeznaczyć na wykup własnych akcji.
Reklamowy holding, do którego należą takie agencje jak McCann Erickson, Lowe i Drafttcb, 0,4 proc. udziałów w Facebooku kupił za zaledwie 5 milionów dolarów w 2006 roku (więcej na ten temat).
Wówczas Facebook dopiero rozpoczynał swój marsz w górę, a wartość portalu szacowano na 1-2 miliardy dolarów. Tymczasem transakcja, w ramach której IPG sprzedał część udziałów, wycenia wartość serwisu na 66,5 miliarda dolarów.
Dołącz do dyskusji: Interpublic Group sprzedał połowę swoich udziałów w Facebooku