Wirtualna Polska przed RASP i Allegro, Instagram i Netflix w górę na komputerach (Mediapanel z maja)
W maju Grupa Wirtualna Polska miała więcej użytkowników niż Grupa Ringier Axel Springer Polska i Grupa Allegro. Spore wzrosty osiągnęły YouTube oraz, na komputerach, przeglądarkowe wersje Instagrama i Netflixa.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w maju br. serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 28,15 mln polskich internautów, co dało 96,9 proc. zasięgu. Miesiąc wcześniej miały 28,41 mln użytkowników i 97,3 proc. zasięgu.
Liczba użytkowników serwisu i aplikacji YuTube’a zwiększyła się miesiąc do miesiąca z 25,96 do 26,16 mln, natomiast przeglądarkowy Facebook zanotował spadek z 22,31 do 21,97 mln polskich odwiedzających.
Grupa WP wyprzedziła RASP i Allegro, Grupa TVN przed Eurozetem
Grupa Wirtualna Polska zanotowała spadek z 21,92 mln użytkowników i 75,1 proc. zasięgu do 21,8 mln odwiedzających i 75 proc. zasięgu. Mimo to wyprzedziła dwóch wydawców, których wyniki zmalały mocniej: Grupę Ringier Axel Springer Polska (spadek z 21,92 do 21,64 mln użytkowników) i Grupę Allegro (spadek z 22,01 do 21,3 mln).
W witrynach i aplikacjach Grupy Polsat-Interia liczba internautów zmniejszyła się z 20,84 do 20,46 mln, a przypadku Grupy Agora nastąpił wzrost z 17,59 do 17,61 mln, a w przypadku Grupy OLX - z 17,48 do 17,56 mln.
Eurozet zanotował spadek z 13,53 do 12,86 mln, przez co został wyprzedzony przez Grupę TVN (w dół z 13,53 do 13,22 mln).
Według badania w maju br. łączna liczba internautów w Polsce wynosiła 28,9 mln (o 0,2 mln mniej niż w kwietniu), a średnia liczba użytkowników korzystających z sieci codziennie - 24,2 mln (po wzroście o 0,1 mln miesiąc do miesiąca).
SE.pl w górę, o2.pl ze spadkiem
Google.com miało w maju 27,11 mln polskich użytkowników, a Google.pl - 12,15 mln, wobec odpowiednio 27,46 i 11,9 mln miesiąc wcześniej.
Przeglądarkowy YouTube zanotował wzrost z 21,48 do 21,83 mln odwiedzających, Allegro.pl - spadek z 18,81 do 18,14 mln, Onet.pl - z 18,03 do 17,49 mln, a WP.pl - z 16,83 do 16,54 mln. W pierwszej dziesiątce nie nastąpiły żadne zmiany w kolejności.
Z kolei Radiozet.pl wskutek spadku z 13,13 do 12,39 mln użytkowników zostało wyprzedzone przez o2.pl. Natomiast SE.pl przy wzroście z 10,74 do 11,26 mln odwiedzających przesunął się o dwie pozycje w górę.
Netflix i Instagram zyskały na komputerach
Na komputerach strony i aplikacje Grupy Google zanotowały spadek z 21,93 do 21,9 mln polskich użytkowników, YouTube - wzrost z 16,1 do 16,4 mln, a przeglądarkowy Facebook - z 15,32 do 15,59 mln.
W serwisach i aplikacjach Grupy Wirtualna Polska liczba internautów zmniejszyła się z 13,12 do 12,81 mln, w przypadku Grupy Allegro - z 12,76 do 12,39 mln, a w Grupie Ringier Axel Springer Polska - z 12,2 do 11,69 mln.
Przeglądarkowy Instagram osiągnął wzrost liczby użytkowników z 4,74 do 5,02 mln, a Netflix - z 4,64 do 4,79 mln.
Na Google.com liczba polskich internautów na komputerach zmalała z 21,54 do 21,53 mln, na Allegro - z 11,93 do 11,53 mln, na WP.pl - z 9,21 do 8,97 mln, a na Onecie - z 9,13 do 8,6 mln.
Natomiast Google.pl osiągnął wzrost z 9,6 do 9,68 mln użytkowników, a przeglądarkowy YouTube - z 16,1 do 16,4 mln.
Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska przed RASP i Allegro, Instagram i Netflix w górę na komputerach (Mediapanel z maja)