SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Internet dogania telewizję pod względem czasu korzystania przez odbiorców

Ponad dwukrotnie zmniejszyła się różnica między czasem poświęcanym codzienne przez ludzi na oglądanie telewizji a tym przeznaczanym na korzystanie z internetu - wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez Nielsen Media Research na zlecenie Television Bureau of Advertising (TVB).

Sondaż przeprowadzony w czerwcu 2006 roku pokazał, że większość respondentów w wieku 18-34 lat poświęcała dziennie 137,4 minut więcej na oglądanie telewizji niż surfowanie w sieci. Natomiast najnowsze badania zrealizowane przez Nielsen Media Research na zlecenie Television Bureau of Advertising (TVB) wykazały, że obecnie ta różnica zmniejszyła się do 1 godziny.

Internet jest najpopularniejszym medium wśród ludzi do 25 roku życia. W sierpniu 2007 roku JupiterResearch i Ipsos przeprowadziły badania, według których amerykańscy konsumenci w wieku 18-24 lat w ciągu tygodnia spędzają w sieci dwie godziny więcej niż przed telewizorem.

Wśród ludzi powyżej 25 roku życia najpopularniejszym medium pozostaje telewizja. Gdyby jednak trend widoczny w badaniach przeprowadzonych na zlecenie TVB utrzymywał się, to za około dwa lata konsumenci w wieku 18-34 lat mogą poświęcać tyle samo czasu na oglądanie telewizji, co na przebywanie w sieci.

Internet staje się coraz popularniejszy wśród ludzi w wieku powyżej 35 lat, którzy jednak wciąż najchętniej korzystają z telewizji. Ekspansja sieci w tym przedziale wiekowym postępuje systematycznie, choć najwolniej.

- Nie ulega wątpliwości, że internet osiągnął znaczną przewagę techniczną i funkcjonalną nad telewizją, stąd wynika jego postępująca ekspansja - skomentował wyniki badania Łukasz Wołek, dyrektor zarządzający agencji interaktywnej EURA7. - Podobna analiza w Polsce mogłaby przynieść zbliżone rezultaty - około 70% polskich internautów jest w wieku 18-39 lat - dodał.

Dołącz do dyskusji: Internet dogania telewizję pod względem czasu korzystania przez odbiorców

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl