Instagram najmocniej przyciąga internautów do marek
Według amerykańskiego narzędzia badawczego SumAll, Instagram okazał się najlepszą w 2013 roku społecznościową platformą do komunikacji marek z internautami.
SumAll, narzędzie do analizy zaangażowania na portalach społecznościowych śledzi ponad 100 tys. firm, analizując około 290 miliardów działań społecznych rocznie. - Po przeanalizowaniu profili 6 tys. naszych klientów obecnych na Instagramie, doszliśmy do wniosku, że było to najbardziej efektywne narzędzie social mediowe mijającego roku. Zanotowało znaczny wzrost liczby użytkowników, ale też poziom ich zaangażowania był prawie trzykrotnie większy niż w innych mediach społecznościowych - mówi Dan Atkinson, szef SumAll. - Jeśli marka ma do sprzedaży produkt i obecnie nie jest na Instagramie, oznacza to brak jej wizji sprzedaży, a to powoduje utratę zysków - przekonuje.
Według badania SumAll najpopularniejszymi i zarazem najlepiej i najefektywniej prowadzącymi komunikację na Instagramie markami są obecnie: Nike, Disney, Vans, Starbucks, Facebook, Converse, Adidas, BMW, McDonalds i Honda.
Dla Roberta Sosnowskiego, dyrektora zarządzającego z Biura Podróży Reklamy, wyniki badań nie są zaskakujące. - Instagram ma obecnie największy potencjał wśród serwisów społecznościowych. Co więcej, ze względu na swą naturę, powinien nadal dynamicznie wzrastać, ponieważ coraz więcej użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych i, co ważne, robi to coraz dłużej. Warto mieć na uwadze, że najlepsze ROI w social media jest wtedy, gdy wchodzi się na platformę na początku, zanim pojawi się natłok reklamodawców - mówi Sosnowski. Kamila Sowiar, content manager z Imagine PR, zauważa, że polscy marketerzy nie byli jeszcze w mijającym roku dostatecznie gotowi, aby pokazać produkty swoich marek przepuszczone przez filtry Instagrama. - A szkoda, bo jak pokazują przykłady zza oceanu, przemyślana obecność w tym medium się opłaca. Pierwszy post reklamowy opublikowany na profilu projektanta Michaela Korsa pomógł mu zdobyć 34 tys. nowych obserwatorów w ciągu zaledwie 18 godzin od publikacji. Nie spodziewałabym się jednak, że taki wynik może na Instagramie osiągnąć każda marka - ocenia Sowiar. - Instagram wydaje się bowiem stworzony dla blogerów modowych i projektantów. Zasięg i skuteczność sponsorowanych postów będą także z pewnością malały wraz ze wzrostem ich liczby. Zaryzykowałabym jednak stwierdzenie, że Instagram stanie się jednym z czołowych graczy w mediach społecznościowych w Polsce w 2014 roku - dodaje.
W Polsce tylko wersja przeglądarkowa Instagramu ma obecnie 1,5 mln użytkowników miesięcznie, co oznacza pięciokrotny wzrost w skali roku (pisaliśmy o tym tutaj). Serwis niedawno wprowadził reklamy i możliwość umieszczania postów sponsorowanych.
Dołącz do dyskusji: Instagram najmocniej przyciąga internautów do marek
Doskonała Możliwość Dokładnej Lokalizacji Telefonu Komórkowego.
Zobacz gdzie znajduje się Osoba, telefon, którego szukasz!
http:\otourl.pl95g0