Instagram ma 500 milionów użytkowników miesięcznie. Rywalizuje ze Snapchatem o widownię i reklamodawców
Instagram podał wczoraj, że przekroczył w czerwcu br. barierę 500 mln aktywnych użytkowników miesięcznie i 300 mln aktywnych użytkowników dziennie. Medium należące do Facebooka niedawno zaprezentowało też nowe narzędzia dla reklamodawców, co jest częścią rywalizacji ze Snapchatem.
Instagram jest w tej chwili 8 największym medium społecznościowym na świecie. Ma 500 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, a codziennie z aplikacji korzysta 300 mln użytkowników. Liczba osób aktywnie korzystających z medium podwoiła się w przeciągu ostatnich dwóch lat. Treści publikowane na Instagramie mają średnio 4,2 miliarda polubień dziennie.
Największym rywalem jeżeli chodzi o formę komunikacji oraz ilość udostępnianych zdjęć i filmów jest dla Instagrama Snapchat. Oba social media początkowo nie miały jasno określonych modelów biznesowych oraz startowały bez reklam. Teraz profesjonalizują swoją działalność i zaczynają oferować nowe możliwości reklamowania się oraz tworzą coraz bardziej rozbudowane narzędzia dla reklamodawców.
Profile biznesowe, dostęp do pogłębionych statystyk oraz nowe narzędzie reklamowe - te trzy nowe funkcje przeznaczone dla biznesu zapowiedział w czerwcu br. Instagram. Do końca roku mają być dostępne dla wszystkich reklamodawców obecnych w serwisie. Dzięki nowym narzędziom będzie można zamienić posty osiągające najlepsze wyniki w reklamy oraz dokładnie prześledzić dane demograficzne użytkowników obserwujących profil biznesowy na Instagramie.
Snapchat natomiast niedługo przed festiwalem reklamowym w Cannes ogłosił powstanie specjalnego API dla reklamodawców. Od teraz reklamy w tym medium będą mogły być sprzedawane przez firmy trzecie w modelu aukcyjnym. Snapchat zawiązał również partnerstwo z największymi agencjami interaktywnymi, aby dbać o jakość kreacji reklam, które będą widzieli użytkownicy. Aby dostarczać reklamodawcom dokładnych danych na temat wyników emitowanych reklam, spółka podpisała strategiczną umowę z firmą analityczną Moat.
Jak wynika z raportu Mary Meeker, partner funduszu VC Kleiner Perkins Caufield & Byers, na temat trendów w branży internetowej, na Snapchacie użytkownicy udostępniają więcej zdjęć niż na Instagramie. Serwis z grupy Facebooka odstaje również pod względem wyświetleń materiałów wideo. W pierwszym kwartale 2016 roku, liczba dziennych odtworzeń wideo na Snapchacie wyniosła 10 mld wyświetleń. Jednakże, marki wolą być aktywne na Instagramie niż na Snapchacie.
Instagram jest szeroko wykorzystywany przez marki z każdej branży. Przykładowo 100 proc. marek samochodowych jest obecnych w tym serwisie. Wysoką penetrację zanotowano też w takich sektorach jak moda, zegarki i biżuteria, czy podróże. Zdecydowanie mniejszą popularnością cieszy się Snapchat, gdzie swoje konto ma tylko 25 proc. marek samochodowych oraz zaledwie 13 proc. marek z branży podróżniczej. Lepiej jest w takich sektorach jak activewear czy moda.
Rywalizacja między Instagramem, który ma atut w postaci większej liczby aktywnych użytkowników, a Snapchatem, który z kolei wygrywa pod względem liczby udostępnianych zdjęć i wyświetleń wideo, jest o tyle ważna, że formaty foto i wideo będą odgrywały coraz większą rolę w budżetach reklamodawców.
Badanie przeprowadzone w marcu 2016 r. przez firmę Lewis wykazało, że wymogi social media oraz wysokie wskaźniki zaangażowania generowane przez zdjęcia i wideo to kluczowe czynniki, dla których osoby podejmujące marketingowe decyzje wykorzystują tego typu treści. Robi to 94 proc. badanych, a na pytanie o powody, 67 proc. odpowiedziało, że zdjęcia i wideo są „bardziej angażujące”, a kolejne 50 proc. stwierdziło, że tego „wymagają social media”.
Dołącz do dyskusji: Instagram ma 500 milionów użytkowników miesięcznie. Rywalizuje ze Snapchatem o widownię i reklamodawców