SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

InPost testuje w Warszawie elektrycznego Volkswagena Craftera. Do 2020 roku chce mieć we flocie 30 procent aut na prąd

InPost rozpoczął w Warszawie próby wykorzystania do przewozów paczek elektrycznego samochodu dostawczego Volkswagen e-Crafter. Firma stosuje już bezemisyjne auta na terenie Krakowa i zapowiada że do 2020 roku 30 procent jej floty będą stanowiły pojazdy elektryczne.

Testy odbywają się we współpracy z firmą Volkswagen Samochodu Użytkowe. Jak wyjaśnia w komunikacie przedstawiciel tej firmy poddawany próbom w Warszawie e-Crafter jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 136 KM i po jednym naładowaniu akumulatora może pokonać dystans 173 km.

- Warto dodać, że marka Volkswagen Samochody Użytkowe jako część Volkswagen Group Polska intensywnie angażuje się w rozwój infrastruktury umożliwiającej łatwe i szybkie ładowanie samochodów elektrycznych - podkreśla Piotr Gomuła z Volkswagen Samochody Użytkowe. - W najbliższych 12 miesiącach w ramach sieci dealerskiej grupy zbudowanych zostanie ok. 900 ładowarek różnej mocy. Około 350 z nich będzie ogólnodostępnych - w tym ok. 190 ładowarek półszybkich i szybkich DC oraz 8 ultraszybkich o mocy 320 KW. Większość z nich powstanie do końca tego roku.

InPost zaznacza, że obecnie korzysta już w Krakowie z samochodów elektrycznych, firma zapowiada także, że do 2020 r. 30 proc. jej floty będzie się składało z aut napędzanych prądem.

- Flota aut elektrycznych jest elementem naszych przewag konkurencyjnych i wpisuje się w nowoczesną politykę zrównoważonego transportu w miastach - wyjaśnia Rafał Brzoska, prezes InPost. - Dziś jeszcze żadna firma pocztowa czy kurierska nie myśli o takich rozwiązaniach – my jako pierwsi pokazujemy odpowiedzialność społeczną i wiemy, jak ważne są proekologiczne działania, które powinny być wkładem biznesu dla obywateli. Zwłaszcza w obliczu tak szybko postępującej degradacji środowiska i coraz większego problemu smogu w polskich miastach.

Pod koniec maja br. InPost wprowadził w wybranych miastach BankoPaczkomaty, maszyny pozwalające na odbiór paczek oraz korzystanie z usług oferowanych przez bankomaty.

Dołącz do dyskusji: InPost testuje w Warszawie elektrycznego Volkswagena Craftera. Do 2020 roku chce mieć we flocie 30 procent aut na prąd

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kłamstwo
" ten samochód nie tworzy smogu" jest to kłamstwo bo smog to też pył a tu są klocki hamulcowe. Wg badań samochód z normą Euro 6 produkuje więcej smogu z układu hamulcowego niż rury wydechowej. Samochody elektryczne posiadają również "normalne" klocki hamulcowe...
0 0
odpowiedź
User
89kk0
" ten samochód nie tworzy smogu" jest to kłamstwo bo smog to też pył a tu są klocki hamulcowe. Wg badań samochód z normą Euro 6 produkuje więcej smogu z układu hamulcowego niż rury wydechowej. Samochody elektryczne posiadają również "normalne" klocki hamulcowe...
...których rzadziej używają ponieważ spora część sensu napędu elektrycznego to odzyskiwanie energii z hamowania elektrodynamicznego. także nie twórz smogu informacyjnego.
0 0
odpowiedź