SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

ING zdejmuje spot z psem i petardą po protestach internautów

ING Bank Śląski wycofał reklamę telewizyjną, w której petarda niesiona przez psa wybucha w jego pysku. Nastąpiło to po protestach internautów, którzy grozili, że zrezygnują z usług tego banku.

Kontrowersyjna reklama telewizyjna ING Banku Śląskiego, w której petarda wybucha w pysku psa, była emitowana od kilkunastu dni w ramach kampanii kredytu hipotecznego tego banku dostępnego w internecie (więcej). Spot co prawda pokazuje tylko, jak pies podbiega do właściciela z petardą w pysku, podczas gdy sam wybuch następuje poza kadrem. Jednak niektórzy odbiorcy reklamy uznali, że jest ona niesmaczna, a dodatkowo promuje cierpienie zwierząt. Zbulwersowani widzowie wyrazili swoje opinie na forum internetowym ING, powstała też specjalna strona protestacyjna na Facebooku, do której zapisało się jak dotąd prawie 400 osób. Internauci deklarowali, że jeżeli bank nie wycofa tej reklamy, zrezygnują oni z jego usług i będą namawiać do tego inne osoby posiadające zwierzęta. Wysyłali też w tej sprawie skargi do Komisji Etyki Reklamy.

Przedstawiciele ING Banku Śląskiego deklarowali początkowo, że spot jest utrzymany w konwencji komediowej, dlatego nie należy odbierać go dosłownie, tym bardziej, że nie namawia w żaden sposób do wyrządzania krzywdy zwierzętom. Jednocześnie zadeklarowali, że rozpatrzą krytyczne opinie internautów. Ostatecznie bank zdecydował się wycofać tę reklamę z telewizji, usunięto ją również z serwisu YouTube. – Chciałbym przeprosić wszystkich, którzy poczuli się nią urażeni – napisał Piotr Utrata, rzecznik ING Banku Śląskiego, w mailu do Macieja Sobczaka, założyciela protestacyjnej strony na Facebooku.

Kreację kampanii przygotowała agencja reklamowa Brain.

Dołącz do dyskusji: ING zdejmuje spot z psem i petardą po protestach internautów

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pko bp
co trzeba byc za debilem żeby wymyślić taką reklamę!!!!

dla osoby z agencji Brain oraz z ING, która zaakceptowała reklamę, włożyłbym petardę do pyska i podpalił!!!
odpowiedź
User
makrel
nie ma jak to sprawdzony Funfel z Frankiem Kimono:)
odpowiedź
User
duken
ale się niektórym w gółkach popier... niedługo to nie będzie można nawet zrobić filmu w którym gość trzyma widelec i poza kadrem słychać jego krzyk - debilizm
odpowiedź